۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

خبر جنوب نوشت:

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت : شیراز شانس خود را در یونسکو برای انتخاب به عنوان دومین شهر ادبی جهان از دست داد .
به گزارش خبرجنوب ، بهرام پارسایی با بیان اینکه شیراز از چند سال پیش در یونسکو کاندیدای دومین شهر ادبی جهان بود ، افزود: همه مثل مراسم قرعه کشی بدون اینکه کاری کنند ، دست روی دست گذاشته بودند و منتظر بودند تا این عنوان ادبی به شیراز برسد اما هنگامی که ما خواب بودیم ملبورن استرالیا بعد از ادینبورگ اسکاتلند به عنوان دومین شهر ادبی جهان معرفی شد و این عنوان جهانی به راحتی از دست ما رفت .
وی افزود: زمانی که استرالیا 19 میلیارد دلار برای فعالیت های ادبی و کسب این افتخار هزینه می کرد که به تبع آن جذب چندین برابری توریسم را نیز برای این کشور به همراه داشت ، ما فقط ساکت و ناظر منتظر بودیم که بزرگان ادبی در خاک آرمیده ما زبان بگشایند و شیراز را به یونسکو معرفی کنند.
پارسایی گفت : مسئولین بگویند که برای شیراز چه کاری کرده اند؟، چه هزینه ای برای معرفی این شهر انجام شد؟، کدامین موزه ، سالن تئاتر، فرهنگسرا ، انتشاراتی و سالن های همایش راه اندازی شد که مثل استرانفورد انگلیس شهر شکسپیر میزبان 3میلیون گردشگر باشد .
وی افزود : در شیراز چند همایش علمی برگزار شد؟ و چند مقاله را از این شهر در سطح جهانی ارائه کردیم ؟ یا برای تامین مراکز تفریحی و زنده کردن مراکز گردشگری چه کردیم؟
در کدامین یادروز حافظ و سعدی و شیراز و دیگر مناسبت ها نو آوری شد و کی سفرای دیگر کشورها دعوت شدند تا شیراز را بشناسند و به کشورهایشان معرفی کنند .
این عضو شورای شهر شیراز افزود : برای این شهرتنها گاه گاهی در گوشه و کنار شهر مراسمی گرفته می شود و بعد هم شانه ها را بالا گرفته و بادی به غب غب می اندازیم و به آن مفتخریم.

وی گفت : عنوان دومین شهر ادبی جهان می توانست یک افتخاری ملی باشد اما متاسفانه مسئولین کشوری نیز به راحتی از کنار آن گذشتند

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    52 2
    یکی نیست بپرسه شورای شهر هم کاری انجام داده یا نه فقط حرف میزنه
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    44 1
    ما رکورد زدیم
    • عباس عبدی مقدم A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      3 1
      شما دارین متفکران غربی که همیشه مشکلات جامعه رو به ادبیات و شعر کشیدن و به رشد اخلاق تو جامعه کمک کردن با شاعرانی مثل حافظ که همش از گل و بلبل میگفته مقایسه میکنین حافظ: می دو ساله و محبوب چارده ساله همین بس است مرا صحبت صغیر و کبیر
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    43 9
    فکر کردین با دوتا مقبره ساختن می تونید شهر ادبی درست کنید
  • آريا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    60 3
    شيراز بر خلاف آنچه همگان فكر ميكنند شهر بسيار محرومي است و حتي يك سالن مخصوص برگزاري تئاتر يا كنسرت در اين شهر وجود ندارد.
    • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      9 2
      شیراز من حراج
  • حسین IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    39 2
    منم با آریا موافقم که شیراز شهر بسیار محرومی است. از لحاظ زیر ساختهای حمل و نقل هم بسیار دارای ایراد است. از لحاظ سالن تئاتر که مرحوم شده است نه محروم
  • سبلان IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    6 3
    وقتي ميگين شيراز شهر محروم. من اشكم در مياد واي به حال ما
  • بی نام US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    9 3
    نمیگم اروپا و امریکاولی اگه مقبره حافظ و سعدی توی ترکیه یا مثلا کشورهای حاشیه خلیج فارس بود خدا میدونه چه مراسم باشکوهی براشون برگزار میکردن،مثل مولوی توی قونیه.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    3 3
    مبارکه
  • سین شین IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    13 11
    اگه قرار به شهر ادبی بودن باشه، به عنوان یک ایرانی آشنا با تاریخ ادبیات ایران میگم، مشهد و یا نیشابور صددرصد اولویت بیشتری خواهند داشت، چرا که مشهد یک جریان پیوسته فرهنگی از قدیم دارد که علاوه بر فردوسی بزرگ، بزرگانی چون اسدی توسی و دقیقی، خواجه نظام، امام محمدغزالی و حتی همین معاصر دوقطب بزرگ، ملک الشعرا بهار و اخوان ثالث، هم اکنون هم در اکثر جشنواره های ادبی، غزل، داستان و ادبیات طنز بزرگانی رو داشته و داره و از سویی به عنوان سمبل خراسان بزرگ پتانسیل بالایی داره. ضمن اینکه استاید برجسته ادبیات هم چون استاد یوسفی، فروزانفر، دکتر شریعتی، فریدون جنیدی، یاحقی و...رو در دامان داشته.نیشابور هم دو غول ادبی بزرگ هم چون عطار و خیام رو در راس داره و در زیرمجموعه آن اساتیدی هم چون شفیعی کدکنی و...
  • بی نام A1 ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    7 3
    ملبورن شهر دوم شد؟ یعنی چقده ما منفعل بودیم که ملبورن که هیچ سابقه ی ادبی مهمی نداره بیاد و دومین شهر ادبی دنیا بشه