جدیدترین آمار اداره مهاجرت آلمان/ 8 هزار ایرانی در یک سال به مملکت ژرمن‌ها مهاجرت کردند

اداره مهاجرت آلمان جدیدترین آمار خود را درباره سال 2013 منتشر کرده و بر اساس آن مشخص شده که مهاجرت به این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،آلمان به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان همواره  در صدر مقاصد جذاب برای مهاجران بوده است.

اقتصاد پیشرو و جذابیتهای فرهنگی این کشور باعث شده است که ایرانیان بسیاری در هنگام تصمیم به مهاجرت آلمان را مدنظر داشته باشند.بر اساس این آمار شمار ایرانیان مهاجر به آلمان در این سال بیش از ۸ هزار نفر بوده است.

دویچه وله می نویسد،بر مبنای داده‌های اداره آمار فدرال آلمان، شمار مهاجران به آلمان در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۴۶ هزار نفر نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است. گفته می‌شود این افزایش ۱۳درصدی شمار مهاجران از سال ۱۹۹۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شمار بالای مهاجران به آلمان در حالی است که در سال ۲۰۱۳ از این کشور ۷۸۹ هزار نفر به دیگر کشورهای جهان مهاجرت کرده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی ۷۷ هزار نفر (حدود ۱۱ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

مهاجران به آلمان

اداره آمار فدرال آلمان همچنین گزارش داده است که یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر از مجموع یک میلیون و ۲۲۶ هزار مهاجر به آلمان خارجی بوده‌اند. مهاجرت این تعداد خارجی به آلمان نسبت به سال ۲۰۱۳ افزایشی ۱۵درصدی را نشان می‌دهد. دیگر مهاجران به آلمان، آلمانی‌هایی بوده‌اند که به اقامت خود در دیگر کشورهای پایان داده و بازگشته‌اند.

بیشتر خارجیانی که به آلمان مهاجرت کرده‌اند از کشورهای اتحادیه اروپا خود را به این کشور رسانده‌اند. بیشترین مهاجرت به آلمان چون گذشته به کشور لهستان تعلق دارد. در سال گذشته ۱۸۹ هزار لهستانی به آلمان مهاجرت کردند که به نسبت سال قبل از آن افزایشی ۷۲ هزار نفری را نشان می‌دهد.

از تحلیل اطلاعات اداره فدرال آمار آلمان مشخص می‌شود که شمار مهاجران به آلمان از کشورهای بحران‌زده اروپا بیش از دیگر کشورهای اروپایی است.

شمار مهاجران از ایتالیا در سال ۲۰۱۳ به نسبت سال قبل از آن افزایشی ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد. همین آمار درباره اسپانیا، دیگر کشور بحران‌زده اروپایی، افزایشی ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    51 0
    آماراشون کاملا درسته، من دارالترجمه کار می کنم، مقدار مراجعه برای ترجمه آلمانی از پارسال دیوانه وار زیاد شده.