مهر نوشت:

داریوش خواجه نوری خواننده و نوازنده موسیقی پاپ ایران در آستانه تازه ترین کنسرت خود از انحصاری شدن با تأکید بر اینکه قصد دارد موسیقی پاپ را از فضای تک صدایی بیرون بیاورد، از فضای موسیقی پاپ و تقلید خوانندگان از آهنگسازان و خوانندگان لس آنجلسی انتقاد کرد.
خواجه نوری با اشاره به برگزاری تازه ترین کنسرت خود در تالار وحدت یادآور شد: تصمیم گرفتم بعد از یک دوره رکود چند ساله که در موسیقی حضور نداشتم، هر ماه کنسرت های مختلفی را در تالارهای مختلف اجرا کنم چرا که این عزم جدی را دارم که به نوعی کمبودها و رکودی که هم نسلان من در عرصه موسیقی داشتند، جبران کنم. نسلی که در یک دوره زمانی فعالیت زیادی داشتند اما طی سالهای گذاشته به دلیل برخی شرایط کنار گذاشته شدند.

این خواننده ادامه داد: من تاکنون بیش از 90 کنسرت برگزار کرده ام و علاقه مندان موسیقی می دانند که در دهه های 70 و 80 ماهیانه 2 یا 3 بار کنسرت برگزار می کردم اما متاسفانه در طی سالهای اخیر شرایط به گونه ای شد که من و هم نسلانم از این فضای پر از تحرک فاصله بگیریم و اتفاقا به همین جهت است که این بار آمده ام تا موسیقی پاپ ایران را از فضای تک صدایی و انحصاری آن در بیاورم.

او با انتقاد از شرایط این سال های موسیقی ایران به ویژه موسیقی پاپ گفت: این یک موضوع تکراری است و همه می دانند که فضای موسیقی پاپ ما اجرای تقلیدی صرف از موسیقی یونانی است که یک خواننده ای که هم اکنون در آن سوی آبها است آن را باب کرد و همه هم به تقلید از او این شیوه را ادامه دادند. حتی کار به جایی رسیده که فلان خواننده به راحتی پشت دوربین های تلویزیونی اذعان می کند که کاور آهنگ های موسیقی پاپ اصلا عیبی ندارد و این موضوع باعث شده که ما در چنین شرایط تک صدایی باقی بمانیم و ذائقه مخاطبان را نیز به این سمت و سو هدایت کنیم.

این آهنگساز موسیقی پاپ فلامنکو در ادامه گفت: من و هم نسلانم که انصافا تاثیر زیادی در اشاعه فرهنگ چند صدایی در موسیقی داشتند، برای ادامه کار تعلل نکردیم بلکه این فضای حاکم بر موسیقی بود که باعث کناره گیری ما و ورود خوانندگانی شد که تعداد زیادی از آنها کاری جز کپی کردن آهنگ های لس آنجلسی و موسیقی یونانی ندارند. این در حالی است که ما به هیچ عنوان قصد خروج از این فضا را نداشته و نداریم.

خواجه نوری گفت: متاسفانه مد یکی از موضوعات بسیار مهمی است که این سالها بلای جان موسیقی ما شده است. من برای شما مثال دیگری می زنم؛ وقتی شما در همه رستوران ها و پارک ها می بینید که کشیدن قلیان و سیگار فارغ از ضررها و زیانش برای همه جوانان ما مد شده، وقتی فست فود به عنوان یک عنصر اصلی غذایی با انواع اقسام سرطانی که دارد اینچنین در فضای جامعه ما نهادینه می شود، پس موسیقی هم از این قاعده مستثنی نیست و تبدیل به یک جریان انحصاری می شود که فقط عده ای از خوانندگان در آن حضور دارند.
کنسرت داریوش خواجه نوری روزهای 6 و 11 خردادماه در تالار وحدت برگزار می شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    35 6
    خو لابد اونا خوب می خونن
  • جمال A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    25 13
    خدایی خودت از اهنگ که در مورد فوتبال خوندی لذت بردی؟؟؟؟
    • میرزا A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      11 3
      عزیزم اون خواجه امیریه این بابا خواجه نوری...حالا باز به خواجه امیری صدا داره.این یکی اصلا نمیدونه صدا چی هست...
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    29 9
    تو هم اگه میتونی تقلید کن ولی قشنگ بخون
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    5 24
    خیلی وقت بود منتظر بازگشت خواجه نوری ها بودم، ایول
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    12 2
    تقلید همیشه بد نیست ، اتفاقا تقلید درست و اصولی و آگاهانه خیلی وقتها مفید هم هست. شما ضعف خودتو به پای تلقید دیگران نذار.
  • ali IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    12 8
    راست میگه نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب خیلی خیلی خیلی بهتر از خوانندگانی بودند که الان مطرح هستند. مانی رهنما، علیرضا عصار، حسین زمان و ... را هنوز عاشقانه دوست دارم.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    5 9
    آره. تو خوبی پدرت با این همه تجربه هیچوقت درباره دیگران قضاوت نکرد اما شما...