«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا عصر امروز (دوشنبه) بطور غیررسمی در استانبول ترکیه دیدار و گفت و گو کردند.

به ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی امروز به منظور دیدار با خانم اشتون رییس گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی ایران به استانبول سفر کرد و در هتل چراغان با وی دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف را در این سفر مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه و نیز اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای از جمله مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل و حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه همراهی می کنند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه استانبول با تشریح برنامه دیدار با خانم اشتون تاکید کرد که این دیدار با هدف بررسی تحولات و نحوه پیگیری کار انجام می شود.

ظریف افزود: هدف اصلی این سفر، شرکت در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در الجزیره بود اما فرصتی پیش آمد تا در مسیر رفت، بررسی کوتاهی از روند تحولات و نحوه پیگیری کار با خانم اشتون داشته باشیم.

به گفته رییس دستگاه دیپلماسی ایران، در این گفت و گوها تنها خانم اشتون و دستیارانش در اتحادیه اروپا شرکت دارند و این مذاکرات، مذاکرات 1+5 نیست.

ظریف و اشتون امشب شام کاری با یکدیگر خواهند داشت که این شام کاری در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام KR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    10 2
    فك مي كنم تو سرنوشت ما جايي از زندگي آرام، شادي و خوشبيني نيست. سرونوشت ما را نيز هميشه به خود سانسوري، در لفافه صحبت كردن كشاند.