فارس نوشت:‌

خطیب موقت تهران با تاکید بر اینکه با هجمه مستبدان مدرن از میدان به در نمی‌روم گفت: کسانی که شعار لیبرالیستی می‌دهند، لنینیستی عمل می‌کنند در حالی که لباس ما طلبه‌ها لباس امر به معروف و نهی از منکر است و در این عرصه کوتاهی نخواهیم کرد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه تهران اظهار داشت: در پی سخنرانی‌ای که اینجانب در شهر اندیشه داشتم واکنش‌های مختلفی را در داخل و خارج داشتیم که بنده می‌خواهم چند نکته را در رابطه با این سخنرانی بگویم.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس افزود: نکته اول اینکه مطلبی را رئیس‌جمهور محترم فرمود که به زور شلاق نمی‌توان مردم را راهی بهشت کرد؛ با توجه به اینکه مسئولان نظام از انتقادات استقبال می‌کنند، بنده در خطبه دیروز این سخن را تصریح کردم که این سخن در صورتی می‌تواند درست باشد که با قضایای فرهنگی به صورت منطقی برخورد کنیم؛ اما اگر این سخنان به معنای تعطیلی احکام و حدود الهی و امر به معروف و نهی از منکر باشد سخن درستی نیست؛ مطمئنم رئیس‌جمهور نیز این معنا را قصد نکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته دیگر این است که ما موظف نیستیم مردم را به زور به بهشت ببریم اما موظفیم جاده بهشت را برای مردم هموار کنیم و در عین حال هموار کننده جاده جهنم مردم هم نباشیم؛ لذا این صحبت، تحلیل یک سخن بدون هیچ گونه هتکی بود.

وی تصریح کرد: بنده همچنین در رابطه با برخی فضاها انتقاد کردم و گفتم بسیاری از فضاهای کنسرت‌های موسیقی گناه‌آلود و فضای غفلت از خداست و بر این اساس گفتم برپایی کنسرت‌های موسیقی نمی‌تواند کار فرهنگی به حساب بیاید؛ کار فرهنگی را مقام معظم رهبری تفسیر کردند، کاری که در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، فرهنگی است اما اینکه متاسفانه دختر و پسر کنار هم، خانم‌ها با پوشش‌های آنچنانی و گناه‌آلود و جوانان با رفتارهای آن‌چنانی بیایند، میانه‌ای با کار فرهنگی ندارد.

آیت‌الله خاتمی در همین زمینه به ذکر خاطره‌ای پرداخت و اظهار داشت: حدود دو سال پیش یکی از ضد انقلاب‌های خارج نشین به عزاداری ایام فاطمیه اعتراض کرده و گفته بود عزاداری‌های ما زیاد شده و این مایه افسردگی است؛ من در سخنرانی خود او را مورد نقد قرار دادم اما برخی سایت‌ها آن را متوجه استاد بزرگوارم آیت‌الله شبیری زنجانی کردند که اسم این کار چیزی جز بداخلاقی نیست.

خطیب موقت تهران تاکید کرد: اگر بنده به استادم نقد داشته باشم در منبر آن را مطرح نمی‌کنم بلکه به محضرش مشرف می‌شوم و به خودش می‌گویم؛ لذا کار آن سایت‌ها نوعی شیطنت رسانه‌ای است؛ بنده این سخن استاد بزرگوارم که «عزاداری‌ها همانطور که به صورت مشخص و سنتی است اگر افزوده شود اثرش کاسته می‌شود» را قبول دارم.

وی با اشاره به فحاشی‌هایی که در برخی از سایت‌ها نسبت به وی صورت گرفته است، گفت: بنده نام این فحاشی‌ها را استبداد مدرن می‌گذارم و با اینکه نام این سایت‌ها را می‌دانم اما نمی‌گویم.

«استبداد گاهی حکومتی است که به مجرد گفتن سخنی منجر به زندان و تبعید همانند دوره طاغوت می‌شود و گاهی استبداد مدرن است از جمله این که در رابطه با سخن اینجانب هجمه‌ گسترده‌ای صورت گرفت تا گوینده سخن را بترسانند تا وارد عرصه نقد نشود؛ من از رسانه‌هایی تعجب کردم که از آزادی دم می‌زنند اما رفتار مستبدانه دارند، دم از اخلاق می‌زنند و بداخلاق‌ترین کارها را انجام می‌دهند اما این سایت‌ها و هوادارانش باید بدانند اینجانب از میدان به در نخواهم رفت و نقدهای روشنگرانه خود را به عنوان امر به معروف و نهی از منکر ادامه خواهم داد.»

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: عجیب است کسانی که دم از آزادی می‌زنند و شعار لیبرالیستی می‌دهند اما لنینیستی عمل می‌کنند؛‌ مخاطبم نیز سایت‌هایی هستند که این روزها هتاکانه‌ترین رفتار را به گوینده این سخن دارند و بنده نام آن‌ها را مستبدان مدرن می‌گذارم، چراکه نقد سازنده خدمت به یک نظام اسلامی است بخصوص اینکه لباس ما طلبه‌ها لباس امر به معروف و نهی از منکر است و به یاری خدا در این عرصه کوتاهی نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان یادآور شد: آخرین نکته این است که نقد به معنای موضع‌گیری و جبهه‌گیری نیست چرا که موضع ما در قبال همه دولت‌های بعد از انقلاب به خصوص دولت یازدهم، موضع مقام معظم رهبری است و تقویت دولت را لازم می‌دانیم چرا که این نقدها مایه تقویت مسئولان نظام بوده و به معنای تخریب آنان نیست.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    «لا إِكراهَ فِي الدّين » رو یکی واسه من معنی کند.
    • قربونت برم خدا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      دلت خوشه... اینقدر برات راحت همین یه جمله رو معنی و تفسیر کنن و از عقاید خودشون جای خدای واست بگن که کیف کنی
    • دانشجو IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      14 54
      کاش برادران مومن وانقلابی هم از این سایت دیدن میکردند و به جهت مغرض بودن این سایت صحنه را خالی نمیکردند . برادر مسجد نیده لطفا قران را تحریف نکن لا اکراه فد الدین ادامه هم دارد وان نیز قد تبین الرشد است همانند لا الله که ادامه دارد و یا انکه میفرماید هنگام نماز شرب خمر نکنید وشما میگویید پس بعد از نماز اشکالی ندارد . معنی مرتد را میدانید اگر نمیدانید به قران مراجعه کنید .
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      8 20
      یعنی دین زورکی نمیشه. البته قبول دارید که این یک آیه نمیتونه کل دین باشه. قرآن 6235 آیه داره بعلاوه سیره و گفتار معصومین که 250 سال کلا عمر کرده اند. اگه لا اکراه فی الدین کل دین باشه بدون هیچ قید و شرطی،باید کل جنگ های پیامبر وامام علی و امام حسین و ... را ضددین بدونید که بعید میدونم قائل به این باشید. دین مراحل داره. در مرحله تبلیغ لااکراه فی الدین هست و آیات مشابه، اما وقتی بعد این مرحله و مراحل بعدی، که آخریش تشکیل حکومت دینیه، بعضی نپذیرفتن و از اون بدتر با کارهاشون خواستند گندو تو جامعه اسلامی پخش کنند دیگه این آیه معنایی نداره. هر کسی تو زندگی فردیش خواست هر جوری باشه باشه البته با زبون امر به معروف میشه اما همونطور که جلوی بیماری مسری باید گرفته شه جلوی فسادهم باید گرفته شه. نه؟
    • بی نام RO ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      6 53
      این آیه برای کفار است که در دین اجباری نیست نه برای شما ها که شیعه زاده هستید در ثانی چه مسی تا حالا شما رو بردن به بهشت شلاق زده ؟
    • بچه محل حضرت معصومه س A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      8 36
      یعنی تا قبل از پذیرفتن اسلام به زور نمی شه قلبا یکی رو مسلمان کرد. ولی بعد از قبول اسلام دیگه آیه های اطیعوا الله و اطیعوا الرسول میاد.فروع دین آیات وجوب حجابولیضربن بخمرهن علی جیوبهن . . . خمس و زکات و نماز و روزه میاد. آخه ما کی می خواهیم یه وقتی رو برای مطالعات دینی توی زندگی هامون بذاریم؟ تا هر شبهه سطحی که دیدیم جا نخوریم و فکر نکنیم دیگه زیرآب دینو زدیم یا می تونیم طبق میل خودمون تفسیرش کنیم.
    • بی نام BE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      8 21
      و بعدش می فرماید قد تبین الرشد من الغی
    • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      9 47
      قربون شکلت شما معنی «لا إِكراهَ فِي الدّين » رو بد متوجه شدی در این عبارت دین به معنی روز جزاست یعنی از روز جزا نیست.. این رو نوشتم چون خیلی از دوستان به عبارت اشاره می کنند و فکر می کنند که به معنی نبودن اجبار اکراه در دین است
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      20 1
      بي نام 21:48:40 ما كه از روي متن شما نفهميديم چي مي گي ولي يه لطفي كن "لكم دينكم و لي دين" رو هم تفسير كن
    • لامسفر A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      17 2
      خوشم میاد دوستانی که می گویند از متدینین هستند اومدن پاسخ دادن،معنای همه ی پاسخ ها اینه:بله،زوری است.یعنی هرکسی که وقتی زاده شده یهو یهودی بوده یا مسیحی بوده یا... باید تا آخرش همون باشه.ولی اگه نبود میتونه نباشه؟ اصن معلوم نیست دوستان خودشون میفهمند تفسیرشون یعنی چی؟ تفسیر این آیه اینه: برای بی ایمانان زوری نیست ولی برای مومنان همه چیز زوری ست خب حالا کی میخواد چی باشه؟
  • کمیل A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    پنجاه پنجاه موافقم.
    • بی نام MY ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      22 4
      من با پنجاه درصدت که به سمت بهشت زوری هست صد در صد مخالفم
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    ما كه چيزي نگفتيم حاج آقا طبق فرمايش خود شما اين جا مملكته آزاديه شما به نقد سخني مطرح كرديد ما هم به نقد سخن شما واكنش هايي نشون داديم. اين كجاش استبداده. تازه حرف ما براي كسي اهميتي نداره اما روي حرف شما خيلي تصميمات گرفته مي شه. اينجاس كه ديگه ممكنه بحث استبداد پيش بياد.
    • بدیع الزمان A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      قرار نیست کسی را به زور هدایت کرد اینکار نشدنی هست و تبعات بدتری هم دارد...بحث در مورد حجاب هم این است که کسی که اسلام قبول کرده باید به توصیه خدا عمل کنه واز آنجا که اکثریت مسلمان هستند و حکومت منسوب به اسلام،می بایست عرف جامعه طبق قانون توسط شهروندان رعایت شود و مصادیق بد حجابی به طور صریح توسط حاکمیت بیان شود وگرنه کسی به خلوتگاه شهروندان کاری ندارد و تفتیش عقاید هم طبق قانون اساسی مجاز نیست.حجاب قانون این مملکت هست و تنها توقع قانونمداری است البته این توقع به حقی هست که با قانون شکنان در هر مساله ای خصوصا مفاسد اقتصادی برخورد بشه نه تنها این موضوع که این ایراد وارد و قابل نقد هست ولی اگر با قانون حجاب مشکل دارید این دیگه یعنی با نظام مشکل دارید به گفته صفار اگر میتونید انقلاب کنید.
    • سید محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      کاش میشد چندبار به این متنت مثبت داد گل گفتی
    • ندا A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      92 13
      بدیع الزمان محترم 10 خط مینویسی خودت اصلا میفهمی چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • saeed A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      26 1
      دمت گرم عالی بود عالی.
    • بی نام DE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      78 6
      واااااااااااااااااااای از دست این بدیغ الرمان همش هم رمان مینویسه برو درست رو بخون دیگه تو مگه امتحان نداری؟ بدونم کدوم خوابگاه هستی میگم دسترسی به اینترنت رو برات محدود کنن
    • حسن اردبیلی A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      83 7
      پیشنهاد من به اصولگرایان این است که از بدیع الزمان در مناظره ها استفاده کنند خوب وارده همه چیز به هم ببافه
    • منتقد احمدخاتمی A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      73 10
      رای ها رو ببینید نسبت موافقان شما به مخافلان شما 1 به 100 است این یعنی طرفداران اندیشه احمد خاتمی یک صدم ملت ایران را تشکیل میدهند. اقای احمد خاتمی اندیشه شما حدود 800000 نفر طرفدار ایرانی داره حتی کمتر از 3.5 میلیون رای جلیلی :
    • بی نام EU ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      48 8
      استاد بدیع ازمان از منفی هایی که نثار نظرت شد مشخصه که اکثریت جامعه مسلمان برخورد قهری با مسئله حجاب رو صحیح نمیدونن. ضمنا قانون محصول فعالیت بشریه و هر دستاورد بشری بنا به طبع خطاپذیر انسان قابل نقده، حتی اگر قانون رو ماخوذ از دین بدونیم بازهم مکانیسم استخراج قانون از منایع دینی بیرون از دایره خطاپذیری آدمیزاد قرار نمی گیره. میشه منتقد هر قانونی بود و نه با اسلام مشکل داشت و نه با نظام اسلامی.
    • یکی EU ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      60 9
      آقای بدیع الزمان چون اکثریت مسلمان هستن باید حجاب اجباری باشه پس در ملل مسیحی بی حجابی باید اجباری باشه ؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    606 4
    کاش راجب مسئله بیکاری تورم فساد تامین اجتماعی ریز گردها و .........هم اظهار نظر می فرمودین
    • امير A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      55 2
      جون اون كسي كه دوست داريد ، اين خواسته رو ديگه مطرح نكنيد. اجازه بديد كارشناسان ديني به همون مسئله دين بپردازن فعلا مشكلاتمون تو اين ورطه زياده. هنوز تكليف بهشت و جهنم مون مشخص نيست. هنوز نمي دانيم خودمون داريم اشتباه مي كنيم يا شيطون گولمون ميزنه . هنوز نمي دونيم كه آيا دين نظرش اينه كه: ما براي سرنوشتمون بايد تصميم بگيريم يا كارشناسان محترم ديني. هنوز نمي دانيم كه بالاخره شادي عمل پسنديده ايست از نظر دين يا نكوهيده و .... حالا ديگه چه اصراريه كه دوستان بخواهند وارد مقوله هاي اقتصادي و پزشكي و ورزشي و ... بشوند همين خواسته ها رو بيان كرديد كه رسايي داره ميره برزيل
  • خزاعي A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    436 2
    حال كه از يكي از بزرگترين تريبون هاي كشور اون مطالب را گفتيد درستش آن است كه توضيحات و اصلاحيه آن را نيز از همان مكان بيان كنيد
  • امير علي IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    785 9
    اقاي خاتمي شما يك نفره از جانب هفتاد ميليون نفر صحبت ميكنيد كسي نميتونه شما رو نقد كنه حتي نظر مخالف شما رو هم همين سايت خبرانلاين كه تقريباً يك سايت بي طرف هست سانسور ميكنه كافي است رييس جمهور منتخب يك ملت حرفي بزنه شما و دوستان در نفي ومخالفت با ايشان گوي سبقت رو از هم ميرباييد و دقيقا سعي در تخريب منتخب مردم و وزرايشان داريد شما حرف از استبداد مدرن ميزنيد براي همه مردم جاي تعجبه.خبرجان مادرت چاپ كن
    • عمار IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      3 29
      امیر علی جان امام جمعه خطیب نماز جمعه است حداقل کودکان معتی خطیب نماز جمعه را می دانند او به جای کسی حرف نمی زند او مسائل ومشکلات را به صورت تذکر می گوید ..کمی مطالعه کن .........
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    جناب خاتمی مردم خودشون شعور دارن ومیتونن تصمیم بگیرن نیاز به امرو نهی زور ندارن
  • احمد/اصفهان A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    544 5
    ترا بخدا به فریاد مردم نمیرسید، نمک روی زخم مردم نپاشید،از خدا بترسید،این حصار خودشیفتگی را بشکنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    من به بهشت شما نمیام حتی با زور تازیانه
    • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      79 5
      منم جایی که امثال احمد خاتمی باشن دوست ندارم برم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    23 1
    حتی خداوند ازادی انسان رو از او سلب نکرد و به او اختیار بخشید. چرا بعضی انسان ها خود را نعوذبالله از خدا بالاتر فرض میکنند؟ اگر خدا میخواست که همه با زور و شلاق به بهشت بروند که که پیامبران کتاب به دست را که بشارت دهنده هستند نمیفرستاد. بلکه ترسانندگان چماقدار و شلاق به دست میفرستاد.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    24 1
    جناب ایت الله.مردم در رژیم گذشته که از لحاظ بی بند وباری و فحشا به قول شمادر مراتب بالا بود.دینشان را از دست نداده و حکومت اسلامی را خواستار شدند بدون اینکه امر به معرف و نهی از منکر بشوند. دخالت در امور اخروی مردم و به زور مردم را بهشتی کردن باعث حساس شدن امور بهشتیبه قول شما و عکس العمل معکوس توسط مردم می شود.بهترین را راهنمایی و شفاف کردن امور دینی و اعتقادی توسط علما و ایجاد روحیه درستکاری و صداقت و نیکی به همنوعان باز هم توسط علما و با کمک حکومت است.بقیه را خود مردم تصمیم میگیرند که میخواهند بهشتی و یا جهنمی باشند البته معلوم است که اگر شما وظیفه تان را درست انجام دهید مردم بهشت را به جهنم ترجیح میدهند
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    251 1
    انشالله این رویه اعتراف به اشتباه ادامه دارباشدوخودراحق مجسم فرض نکنیم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    376 3
    آقای خاتمی رودربایستی رو بزارید کنار. یا شما نظر مردم رو قبول دارید یا ندارید. یا به مردم اعتماد دارید یا ندارید. اگر دارید که مردم در انتخابات نشون دادند طرفدار چه نوع اندیشه‌‌ای هستند و اگر هم مردم رو قبول ندارید علنا اعلام کنید. به هر حال نمی‌شه مدام دم از مردم و ملت زد و همه جا از اونها مایه گذاشت، اما پای عمل که برسه مردم رو خودی ندونست و اونها رو فاقد اندیشه و فکر دونست. اندیشه شما هر چه باشه محترم، اما حداقل روراست باشید و اون رو اعلام عمومی کنید.
    • انصاری A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      8 56
      سید احمد خاتمی کسی نیست که به خاطر خوشایند شما بتونه بگه حجاب واجب نیست. مگه دست خودشه؟جایی که قرآن صریح صحبت کرده نوبت به نظر مردم نمیرسه.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      61 8
      ایشون فقط خودشون رو قبول دارن.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    490 6
    ایا حجت سلام خاتمی میداند ببهشت می رود؟
  • امیر IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    20 1
    گویا اساتید معنی اقلیت را نمی فهمند.اقلیت باید به اکثریت احترام بگذارد و گستاخی نکند.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
      0 1
      الان اکثریت طرفدار بهشت اختیارین پس اقلیت دینی احترام بزارن
  • دولت آبادی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    18 1
    " حدود دو سال پیش یکی از ضد انقلاب‌های خارج نشین به عزاداری ایام فاطمیه اعتراض کرده و گفته بود عزاداری‌های ما زیاد شده و این مایه افسردگی است؛ من در سخنرانی خود او را مورد نقد قرار دادم اما برخی سایت‌ها آن را متوجه استاد بزرگوارم آیت‌الله شبیری زنجانی کردند که اسم این کار چیزی جز بداخلاقی نیست. " حاج آقا طرف دو سال پیش حرفی زده شما الان به فکر جواب افتادی ؟ خوب همه حرفهاتو داری رفع و رجوع میکنی ها ما هم که اصلا متوجه نمیشیم ضمنا شما هشت سال گذشته که هیچ . همین الان هم کلی تریبون در اختیارته بازهم داری دولت روحانی رو به دیکتاتوری متهم میکنی ؟ عوام فریبی تا کی ؟
  • lمسلم حبیبی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    12 1
    جناب اقای جنتی من نمی توانم در صداقت شما شک کنم انهم فرمایشات جنابعالی را در خطبه های نماز جمعه . ولی از جنابعالی سوال دارم اگر یک ضد انقلابی بی دین دو سال پیش حرف مفتی زده باشد شما دو سال بعد در نماز جمعه جوابش را میدهی. در این دو سال شما تریبونی نداشتید جواب ایشان را بدهید .فرمایشات شما مقارن شده با نظر یک مرجع عالیقدرتشیع انوقت انتظار دارید مردم فرمایشات شما را هرچند در صداقت ان شکی نیست بپذیرند .
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 3
    آقا من یه سوال دارم همه جا مردم مردم می کنین ، مگه همین مردم به آقای روحانی رای ندادن؟ آقای روحانی توی درو انتخابات حتی شعارهاش خیلی جلوتر از کارهای الانش بود که شبکه اجتماعی رو آزاد میکنه و در مورد پوشش هم همین طور و خیلی چیزای دیگه . اگه مردم این چیزا رو نیمی خواستن چرا بهش رای دادن؟ یه کاندید دیگه هم بود که در مورد ظریفیتهای شادی ساز و ظرفیتهای هسته ای و اینها هم خیلی حرف زد پس چرا همین مردم مردمی که شما می گی بهش رای ندادن؟
  • حمزه A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    15 2
    با ده سال سابقه كار و مدرك فوق ديپلم متاهل با يك بچه ،در مورد اين هم نظر بده آقاي خاتمي
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 1
    آقای خاتمی شما در همه موارد تند روی می کنید واقعا چرا؟؟؟؟
  • سعید A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 2
    چرا کسائی که پولارو بالا میکشند امر به معروف ونهی از منکر نمیکنید
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    20 1
    جناب حجت الاسلام خاتمی بخدا مدیونید اگه 1درصد فکرکنید که دروغ.افترا.ربا.رشوه.فقر.خیانت در امانتبیت المال.استهزاء.پایمال کردن حق الناس راه ملت رو به جهنم باز میکنه...فقط و فقط و فقققط جهنم رفتن یا نرفتن در گرو مسائل جنسی و رعایت حجابه با این تفاسیر فکرکنم فقط ایرانیها و افغانیها و عربستانیها میرن بهشت
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    27 2
    حالا که به گفته ائمه جمعه تهران و مشهد قراره به زور شلاق هم که شده به بهشت برویم، امیدوارم آنجا لااقل یک بیمارستان مجهز برای مداوای این همه زخم و عفونت وجود داشته باشه...
  • حمید IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    28 2
    حاج اقا مارو از بهشت خودتون معاف بفرما.راه رو هم زحمتتون میشه خودمون با ناهمواریش یه جوری کنار میایم.شما هم عوض هدایت ما نفهما برین یه گوشه دنج به عبادتتون برسید.بد میگم بگو بد میگی
  • مجید IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    21 1
    آقای خاتمی بهتره به جای این حرف ها از تورم و قیمت بالای دلار و خودرو و فساد در جامعه انتقاد کنید.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 2
    یعنی من میخام بدونم این ایت الله از حضرت محمدص بالاتره؟ که خدا تو قرانش بهش میگه محمد رسالت تو فقط ابلاغ دین است و بس ....
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    22 1
    جناب آقای خاتمی مشکلات الان مردم ایران رفتن به بهشت یا جهنم نیستش. دل خوش سیری چند جناب خاتمی. شما نفستون از جای گرم بلند می شه. فقر ، بیکاری، فساد و... بی داد می کنه. در ضمن همه مردم آگاه هستند که شما دلتون به حال مردم نسوخته که به فکر آخرتشون باشی. همش به خاطر اختلافات حزبی و سیاسی و منافع شخصی خودتون هستش
  • reza A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 1
    یعنی شما 2 سال صبر کردین تا حالا جواب این ضد انقلابو بدین؟ جل الخالق
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    6 0
    گناه و یا ثواب بودن هر عملی به اختیاری انجام دادن است نه به زور خداوند متعال به همه انسان‌ها اختیار داده است و همه در برابر این نعمت الهی مسئولند. قوانین نا نوشته‌ای هم اکنون داره تو مملکت ما اجرا می‌شود که در تضاد با اختیاره لطفا به این نعمت بزرگی که خداوند به ماها داده احترام بگذارید. در هر حال قدر اونو باید دونست. شکر نعمت، نعمتت افزون کند........... کفر نعمت از کفت بیرون کند
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    11 2
    من به روحانی رای دادم تا آزاد باشم
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 1
    این چه حرفیست که در عالم بالاست بهشت هر کجا بخت خوش افتاد همانجاست بهشت دوزخ از تیرگی بخت درون تو بود گر درون تیره نباشد همه دنیاست بهشت
  • ایمان A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 2
    شما از کجا میدونید خودتون بهشتی هستید که میخواهید مردم رو به دنبال خودتون به بهشت ببرید ؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    10 0
    عجیب اینه که یک مرتبه توپخانه مخالفین دولت با هم و همزمان و با تمام قوا روی مسئله هسته ای و یا مسئله فرهنگ متمرکز میشند. اونوقته که انسان در صداقت و بی غرضی حرفها تردید میکند. والا خود نظرات به دور از جار و جنجال و نه در تریبونها بلکه در جلسات داخلی بین آقایان مسئول قابل تحث و تصمیم گیری است. آنچه که کیمیای روز است تقوی است.
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 1
    خطیب موقت تهران با تاکید بر اینکه با هجمه مستبدان مدرن از میدان به در نمی‌روم گفت: کسانی که شعار لیبرالیستی می‌دهند، لنینیستی عمل می‌کنند در حالی که لباس ما طلبه‌ها لباس امر به معروف و نهی از منکر است و در این عرصه کوتاهی نخواهیم کرد. ایشان بفرمایند مگه آقای روحانی چه لباسی غیر از لباس طلبه ها را پوشیده؟
  • بی نام SE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 2
    خداییش من یکی حاضر نیستم با جناب سید احمد خاتمی برم به بهشت من میرم جهنم.
  • احسان A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 28
    خوش به حالشون همشون بهشتین حاج آقا خاتمی دست ماهم بگیر
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    36 2
    من با سید احمد خاتمی بهشت نمیام.............. نمیام آقا زوره.. اگه ایشون بهشتی ما بریم تو فکر جهنم.
  • ایرانی A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 7
    کاش در مورد بعضی اشخاص نظر سنجی میشد که ببینند که مردمیکه همیشه از جانبشون حرف میزنند چقدر قبولشون دارن
  • بی نام US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 39
    درود بر مرد اخلاق و عدالت و کوبنده مواضع کفار.
  • بی نام GB ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 1
    چرا این اقای خاتمی دردوران اقای احمدی نژاد انتقاد نمیکرد فقط مشکل مردم شنیدن موسیقی وحجاب هست مردم مشکلی دیگری ندارند خود فقر انسان را از خدا دور میکند ایا مفاسد اقتصادی نهی ازمنکر نیست یکی حقالله است یکی حقناس خداوند اینقدر بزرگ هست که ازما وتقصیرات مان بگزرد ایا خداوند از حق ناس میگزرد پس حضرت اقا شما دنبال حقناس باشید که مردم ازدست مفسدین اقتصادی بی ایمان نشوند.
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    8 1
    یک خبر بدم اگر اقای خبر انلا ین بگذاره واون این است که در دوره اقای سید محمد خاتمی این حاج اقا تشریف داشتند ولی یک هو خیلی ظاهر شد ویک اقای قابل احترام ومورخ هم بنام اقای حمید روحانی بااینکه تشریف داشتند این روز ها خیلی ظاهر میشود ودیروز هم که بر علیه اقای رپیس جمهور روحانی سخرانی فرمودند جلالخالق از این ابتکار راستیها
  • علیرضا A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    15 4
    آقا شماو همفکراتون تو این چندسال هر کاری کردید نتیجه عکس داد..میدونید چرا؟؟چون حرف شما به مردم انگیزه میده که به اون عمل نکنند..حداقل دیگه بهمون انگیزه ندید که جهنمی بشیم.. خبر آنلاین این چندمین کامنت من هست خواهش میکنم منتشر کن
  • بی نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 3
    جناب خاتمی با این تفاصیل اگه شما برید بهشت تو اون دنیا همه بهشتی ها فرار می کن جهنم
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    6 12
    این قسمت از سخنان ایشون خیلی جالب و تاثیرگذاره : «استبداد گاهی حکومتی است که به مجرد گفتن سخنی منجر به زندان و تبعید همانند دوره طاغوت می‌شود و گاهی استبداد مدرن است از جمله این که در رابطه با سخن اینجانب هجمه‌ گسترده‌ای صورت گرفت تا گوینده سخن را بترسانند تا وارد عرصه نقد نشود»
  • بی نام EU ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    50 3
    دیدین بوکوحرام دخترا را به زور محجبه کرد و قرآن میخوندن این یعنی به زور بهشت بردن
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    52 2
    مسیله اینجاست که کسی که خودش را متصدی امر به معروف و نهی از منکر می داند خود به آن نیاز دارد.
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    17 1
    همه در پیشگاه الهی پاسخگو خواهند بود حتی شما آقای احمد خاتمی، مراقب افراطی گراییت باش
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    18 0
    حاج آقا این که شما میگویید صبر حزب الله هم حدی دارد؟‌ این استبداد نیست؟‌این تهدید نیست؟ این ترویج خشونت و لنینیسم نیست؟ شاید منظور شما این بوده که صبر حزب الله هم حدی دارد اگر صبرشان لبریز شود میروند و به قوه ی قضائیه شکایت میکند تا از مجاری قانونی بی حجابی و رقص و آواز جلویش گرفته شود. بله منظورتان این بوده که دست به هیچ عمل خشونت آمیز نمیزنند. اگر صبرشان لبریز شود قانونی پیگیری میکنند؟ همینطور است؟
  • علیرضا RU ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    12 1
    بسیار اتفاق مبارکی در حال رخ دادن است جناب آقای سید احمد خاتمی هیچگاه خود را ملزم به پاسخگویی نمی دانستند این حضور در رسانه و تغییر ادبیات و نگرش بسیار مبارک است . از ایشان ممنونیم
  • شاملو A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    8 45
    پنجاه درصد مردم به روحانی رای دادند اینقدر اورا بزرگ نکنید
  • شاملو IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    1 1
    پس شعری که ما نو شتیم چی شد؟ آقا یا خانم خبر آنلین
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    30 1
    ايشان بيايند يك نظر سنجي از 85ميليون ايراني در رابطه با خودشان انجام دهند ببينند چقدر از مردم ايران نظرات وگفتهاي او را قبول دارند.
  • مهدی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    13 2
    آقای خاتمی که دم از شهادت میزند عملا ثابت کند اگر راست میگوید برود سوریه شهید شود
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    3 0
    آقای انصاری .اینکه "کسی نیست" رو خوب اومدی