روایت بازرگان آمریکایی از ایران/ همه کشورها در ایران حضور دارند جز آمریکا

یک بازرگان ایرانی که در بخش کشاورزی فعالیت می کند پس از بازدید از ایران شگفت زده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جیم ریدل (Jim Riddle) بازرگان آمریکا که در بخش کشاورزی و به طور خاص در زمینه محصولات ارگانیک فعالیت می کند تجربیاتش از سفر اخیرش به ایران را در وبسایت واینوندیلینیوز (winonadailynews.com) منتشر کرده است. آقای ریدل بازدید از ایران را هیجان انگیز توصیف کرده و نوشته که از آنچه در مورد فرهنگ ایران آموخته غافلگیر شده است. او نوشته: "برخلاف باور عمومی، ایران کشوری فقیر و یا عقب مانده نیست بلکه خودروها و تکنولوژی های پیشرفته در ایران با فرهنگ قدیمی و سنت ها ترکیب شده اند. البته هیچکدام از این خودروها و تکنولوژی های مدرن از آمریکا نیامده اند و در حالی که کشور ما (آمریکا) و ایران هیچ رابطه دیپلماتیک رسمی و تجاری ندارند، شرکت های اروپایی آسیایی و استرالیایی محصولاتشان را به کشوری با بیش از 80 میلیون جمعیت می فروشند. همه دنیا در اینجا مشغول فعالیت هستند به غیر از ما (آمریکایی ها). "

همچنین این تاجر آمریکایی نوشته که: "برخلاف تاریخ معاصر روابط دو کشور و آنچه دولت های دو کشور می گویند و عمل می کنند، مردم ایران به بسیار با احترام با ما رفتار می کنند." آقای ریدل اوایل ماه مه (حدود یک ماه قبل) و برای شرکت در یک کنفرانس در مورد محصولات ارگانیک به ایران سفر کرده بود و از شهرهای تهران و شیراز بازدید کرده بود. او همچنین نوشته که برندهای آمریکایی مانند پپسی، کوکاکولا و اپل در ایران به وفور مشاهده می شوند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    37 1
    خیلی راحت میشود با آمریکاییها رابطه تجاری و اقتصادی در سطح گسترده و پیشرفته ایجاد کرد و بصورت رسمی معاملات انجام داد بدون اینکه به آنها اجازه دهیم در سیاستهای داخلی مان دخالت یا اظهارنظر بکنند.کاری که خیلی از کشورهای دیگر انجام میدهند و سودهای کلانی از این تجارت برده اند و میبرند.شاید بزرگترین چالش کنونی حل و فصل پرونده هسته ای و نوشتن توافق نهایی با ایران باشد ولی به هرحال باید روزی به این نقطه برسیم که بتوانیم فارغ از سیاستهای کلی با هر کشور ثروتمند و قدرتمندی روابط تجاری و مالی کلان برقرار کنیم.عدم ورود به تجارت جهانی و قافله رشد و پیشرفت به هیچ عنوان برای آینده کشورمان خوشایند نیست و شاید اصلا خواست قدرتهای غربی و شرقی همین عقب ماندگی دایمی و وابستگی تکنولوژیکی ایران به دنیای مدرن باشد.
  • شايان از شيراز A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    12 1
    اصولا اگه توجه كرده باشيد افراد عادي اگر تاچر و بازرگان باشن يا جهانگرد، وقتي به ايران ميان بعد از تهران به شيراز سفر ميكنن اما در بخش سياسي با اينكه شيراز قطب گردشگري ايران هست، سفر و وزرا به جاهاي ديگه برده ميشن. كاش يكم مسئولان كشور هم ديدشون نسبت به شيراز عوض ميشد. و از ظرفيت شيراز در جهت ديپلماسي استفاده ميكردن. اصلا تخت جمشيد با اون سنگ نگاره هاش كه بيانگر صلح و انسان دوستي و مبارزه با برده داري است خودش به ارتقاي ديپلماسي ايران كمك كننده است اگر وزيران امورخارجه كشورها كه به ايران دعوت ميشن بازديد ازش داشته باشن بيشتر ريشه كهن ايران رو ميشناسن