۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶

تازه ترین اثر ابوتراب خسروی با عنوان «آواز پر جبرئیل» از سوی نشر گمان روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوتراب خسروی نویسنده شیرازی، که تاکنون آثاری چون «دیوان سومنات»، «اسفار کاتبان»، «رود راوی»‌و ... را منتشر کرده است، این بار مجموعه داستان خود را با الهام از نوشته‌های شیخ شهاب‌الدین سهروردی شیخ اشراق، نوشته است. 

خسروی در این کتاب هم از همان فضاهای متفاوت و سوررئال بهره گرفته است و این فضا را با دنیای ذهنی و فکری شیخ اشراق پیوند زده است.

البته برداشت خسروی از قصه‌های سهروردی ربطی به تفکرات فلسفی او ندارد، بلکه این نویسنده کوشیده است به دنبال بارقه‌های خلاقیت ادبی او برود و به نحوه روایت‌های قصه‌وار شیخ توجه کند.

کتاب از ۱۴ داستان کوتاه تشکیل شده است و «در حال کودکی»،‌«عقل سرخ»، «جن شاه» و ... عنوان‌های برخی از داستان‌های این مجموعه را شامل می‌شوند.

نویسنده در مقدمه کوتاهی که بر کتاب نوشته می‌گوید: «قصه‌های شیخ اشراق گاهی تمثیل‌های نسبتا بلندی‌ست که می‌توان درگیری انسان را با غرایزش معنا کرد یا مضامینی در حد چند سطر به ایجاز و اختصار، حتما با هدف تهذیب. بنابراین روایت‌هایی که متناسب با نحوه داستان‌نویسی این قلم بود به هیات داستان درآمد بی‌آن که بدانم یا بخواهم منظور و مقصود شیخ چه بوده، تنها از عناصر موجود در قصه استفاده شده و وضعیتی پدید آمده که روابط علی معلولی مقدرشان را معلوم کرده‌اند و نیز روایت‌هایی که به زعم این قلم تنها می‌توانست در شکل روایت‌گونه‌هایی که نه قصه است و نه داستان نوشت که فقط شاید متنی باشد که بشود خواندشان و ازشان گذشت یا نگذشت و مجال داد تا جایی بمانند.»

این کتاب توسط نشر گمان در ۱۴۴ صفحه با قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر شده است. 

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =