بازار سیاه و سرنوشت نامعلوم 3 هزار بلیت/ چه بلایی سر بلیت های ایران و آرژانتین آمده است؟

در فاصله 24 ساعت تا بازی ایران و آرژانتین بازار سیاه خرید بلیت های این مسابقه قیمت بلیت ها را تا بیش از 300 دلار رسانده است.

فرهاد عشوندی ؛خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به بلوهوریزنته: بازار سیاه بلیت های بازی ایران و آرژانتین مافیایی برای بازی مهم و بزرگ این دو تیم ایجاد کرده است. بلیت هایی که از 90 دلار شروع می شدند حالا تا 250 دلار رد و بدل می شوند و بلیت های زون های بهتر از مرز 300 دلار هم گذشته اند. بسیاری از ایرانی های آمده به بلوهوریزنته در به در دنبال بلیت بازی هستند و حاضرند بهایی گزاف برای بلیت های بازی بپردازند. این بازار سیاه درحالی ایجاد شده که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی بلیت های ایران هنوز رقم دقیقی از فروش بلیت های سهمیه ایران اعلام نکرده است. فدراسیون ایران بر اساس تصمیم فیفا صاحب 8 درصد از بلیت هایی می شد که در آنها مسابقات ایران برگزار می شد. بلیت هایی که برای بازی ایران و آرژانتین عددی معادل 3600 برگه در 3 زون می شدند. فدراسیون فوتبال از دو طریق اقدام به فروش این بلیت ها کرد . ابتدا سهمی که از سوی سایت فدراسیون و با مشارکت فیفا به فروش رسید و دیگری امتیاز ویژه ای که به گروه تورهای سفر رویایی سپرده شد . تورهایی که با همه گروه های اهالی فوتبال ، خانواده های ورزشی و مردم و خبرنگاران بیش از 5 اتوبوس را نتوانستند به ریو بیاورند و این یعنی تعداد زیادی از بلیت ها باید در اختیار این گروه تورها می ماند. گروهی که حالا مدعی است هیچ بلیتی در اختیار ندارد و هرکس طالب بلیت باشد باید رقمی بیش از 300 دلار به آنها بپردازد. البته اگر بلیتی پیدا شود !

محمد درخشان ، مسئول قرارداد بلیت های فدراسیون اما این اتهام را رد می کند و می گوید:« بلیت ها دقیقا به نام صاحبان شان ثبت شده اند و در سایت فیفا همان ثبت شده اند. ما بلیت بدون نام اصلا نداشتیم. این ها شایعاتی بیش نیست. بلیت ها قیمت مشخصی دارند.» البته کفاشیان در این باره توضیحاتی تکمیلی دارد و می گوید:« ما کلا 300 تایی بلیت بدون نام داشتیم چون باقی افراد بلیت های شان را از سایت فیفا خریده بودند. من می دانم ما از همه سهمیه بلیت های این بازی مان استفاده کردیم و هیچ بلیتی را به فیفا پس ندادیم. اما بخشی از این بلیت ها را آژانس های دیگر خریدند ، خیلی از بلیت ها را هم ایرانی های خارج از کشور خریدند. از اول هم خیلی برای این بازی متقاضی وجود داشت اما این که بازار سیاه وجود داشته باشد و این بلیت ها دست آژانسی مانده باشد به نظرم درست نیست.»

این اما تنها یک آمار است ، آماری از ایرانیانی که کلا به برزیل آمده اند. نزدیک به 200 نفر توسط گروه تورهای متولی و طرف قرارداد با فدراسیون ، 600 نفر کلا با ویزا از ایران و در مجموع نزدیک به 4000 هزار ایرانی از سراسر دنیا ، جمعیتی که خیلی های شان از پاس های خارجی برای خرید بلیت از سایت فیفا استفاده کرده اند و این ابهامی است درباره بلیت هایی که البته خیلی های شان بدون نام صادر می شوند. پرسشی که شاید نیاز دارد به ارائه اسنادی مشخص. تا دوباره علامت سئوالی بزرگ مثل بازی ایران و پرتغال در تاریخ فوتبال ایران نماند.

 4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    1 0
    اقای عشوندی عزیز خودت که خاک خورده فوتبالی عزیز من چه بلایی...؟چه سوالیه همان بلایی که سر لباسهای اصلی ایران امده همان لباسهایی که سر لو رفتنش هنوز جناب رئیس با سر مربیش قهره .
  • احمد IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 0
    مدیونین اگه فکر کنین بیلط ها دست فداسیونن
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    122 8
    واسه مایی که اینجاییم فرقی نمیکنه خوشبحال اونایی که برزیلن
    • واحد ضد مافیا A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      0 4
      حتی اسمت هم مثل عقایدت مال عهد بوقه .تاج اسیا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      0 3
      واسه شما از این جهت فرقی نمی کنه که اینجا باشی یا اونجا طرفدار نیجریه ای
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      0 0
      چرا به نظرم خیلی پدرسوختگی است که کسی بلیت ایران رو به ارژانتینی ها بفروشه......حتی برای ابروی ما که در ایرانیم هم بده
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 0
    فدراسیونی که همچین قراردادی با ال اشپورت کرده باید بلیط هایش هم در بازار سیاه پیدا بشه
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    1 1
    کار کار هم میهنای باهوش خودمونه
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 1
    احتمالاً مسی خریده تا تعداد کمتری شاهد مصدومیتش باشن تو این بازی
  • مَمَد A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    ما که نه هنرمندیم،نه خبرنگار، نه تور لیدر،نه مسئول فرهنگی فدراسیون،نه مسئول مالی فدراسیون،نه مسئول..... فدراسیون،نه عضو هیات فوتبالنه نماینده مجلساقازاده هم نیستیم به کنارتو قرعه کشی هم برنده بلیط اعزام به مسابقات نشدیم ای بخشکی شانس
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    1 0
    این علامت سئوال سالهاست که وجود داره اما دریغ از یک جواب شفاف
  • پارسا A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    علیپور کجائی که آبرو واست خریدند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    16 0
    از کفاشیان بپرسید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    اون از کیروش ، مربی به این خوبی که فرستادنش رفت . اونهم از وضعیت بلیطها . یعنی سر تا پا مملکت رو لجن و افتضاح گرفته .
  • احسان‌الدین A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    هرجا نام ایران است، تقلب و فساد و کارهای کثیف و ناجوانمردانه برای رسیدن به دوزار پول بیشتر می‌درخشند. به خدا مشکل از دولت و حکومت نیست، مشکل خود مردم هستند که پوست و گوشت و استخون همدیگه رو یکجا می‌بلعند.
  • عباس IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    هرجا سخن از اعتماد است نام یک ایرانی می درخشد :d
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    53 9
    این ایرانیا ماشالا هرجای دنیا هم که باشن حماسه آفرینی می کنن و حسابی خودی نشون میدن. آبرومونو بردین با این کاراتون
  • داود A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    مثل بلیط های جام جهانی 2006 که برای فدراسیون بود و سر از بازار سیاه در اورد اینم به سرنوشت همونا دچار شد بله همون شخصی که یه هو از فدراسیون ایران غیب شد اما کم کم بعد دو سال دوباره اومد تو فدراسیون و یه سمت من در اوردی برای خودش دست و پا کرد. هی وای من:
  • محمد IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    هر جا که اقای کفاشیانه هستش بازار سیاه هم هست به نظر شما چه رابطه ای وچود داره ای کاش نیوتون زنده بود تا این راز یک معادله می ساخت