شهروند نوشت:

زن و شوهر شیک‌پوش که در قالب باند تبهکار دست به سرقت‌های مخوف می‌زدند در بن‌بست قانون گرفتار شدند.
۲۵خردادماه مرد جوانی با چهره پریشان به کلانتری۱۴۰ باغ‌فیض رفت و پلیس را از ماجرای عجیبی باخبر کرد. او که به سختی سخن می‌گفت در شکایتش اظهار داشت: ساعت ۱۸:۳۰ در اتوبان همت - زیر پل شهران در حال پیاده‌روی بودم که ناگهان یک خودرو تویوتا کمری با ۲سرنشین که زن و مردی بودند مقابلم توقف کرد. راننده خودرو به بهانه خرد کردن مقداری تراول‌چک به سمت من آمد و پس از اطمینان از این‌که من پول نقد دارم، ناگهان چاقوی تیزش را نشانم داد و با تهدید پول‌هایم را گرفت و به سرعت متواری شد. من فقط توانستم پلاک خودرو را یادداشت کنم.
بعد از مطرح شدن شکایت و ثبت مشخصات متهمان ماموران پلیس تحقیقات خود را شروع کردند. در حالی ‌که بررسی‌ها مراحل اولیه خودش را طی می‌کرد نگهبان ساختمانی در غرب تهران به کلانتری رفت و شکایت مشابهی را پیش‌روی پلیس قرار داد و گفت: «داخل ساختمان نشسته بودم که مردی با یک دستگاه خودرو توقف کرد. او خودش را مامور پلیس معرفی و بی‌دلیل اقدام به بازرسی بدنی من کرد؛ حین بازرسی ۹‌میلیون تومان پول صاحب ساختمان را که در جیبم بود برداشت و به سرعت متواری شد.»

شاکی دیگری نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «متهم به بهانه کارگر روزمزد من را سوار ماشین خود کرد و در یک کوچه خلوت به زور تمام پول‌هایم را گرفت.» با توجه به حساسیت موضوع عملیات شناسایی این باند زورگیر در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت. ماموران با پیگیری پلاک خودرو کمری در بانک اطلاعاتی توانستند ردی از آنها در خیایان‌های پایتخت پیدا کنند. در حالی‌ که خودروی کمری مقابل پیتزافروشی پارک شده بود عملیات دستگیری زن و مرد زورگير کلید خورد. این زن و مرد مخوف که به همراه فرزندانشان در کمال آرامش بین مشتری‌های پیتزافروشی نشسته بودند با دیدن ماموران میخکوب شدند و چاره‌ای جز تسلیم نداشتند. ۲ متهم به نام‌های حبیب ۴۰ساله و اعظم ۳۵ ساله به همراه ۳ فرزندشان به کلانتری منتقل شدند؛ در بازرسی از خودروی آنها بیش از ۱۲۰‌میلیون تومان پول نقد کشف شد.


ادعای عجیب
با شناسایی متهمان توسط شاکی پرونده، پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» تشکیل شد و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. حبیب متهم اصلی پرونده در بازجویی به کارآگاهان گفت: من بی‌گناهم. ما حتی خانه‌ای برای زندگی نداریم و در پارک‌های سطح شهر تهران استراحت می‌کنیم. ماموران که به ادعاهای این مرد مرموز مشکوک شده بودند دست به تحقیقات گسترده‌ای زدند تا پرده از راز این باند زورگیر بردارند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق شدند خانواده این زن و مرد مخوف را نیز شناسایی کنند. پس از حضور اعضای خانواده‌ آنها مشخص شد که خانواده‌ها در طول چند‌ سال گذشته هیچ اطلاعی از محل سکونت آنها نداشته‌اند؛ «حبیب» و «اعظم» با صدور قرار قانونی و انجام تحقیقات در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.


زورگیری‌های سریالی
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که متهم و همسرش به شیوه و شگردهای مختلف زورگیری، کف‌زنی و جیب‌بری اقدام به سرقت پول نقد از آنها کرده بودند. سرهنگ کارآگاه افشار احسانی‌فر، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان بازپرس پرونده با درخواست انتشار بدون پوشش تصویر هر ۲متهم از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر این ۲ زورگیر شدند، خواست جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی- خیابان زنجان‌شمالی مراجعه کنند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    35 1
    نامردا چرا به کارگرا حمله میکردن؟