نسیم آنلاین نوشت:

مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به موضع‌گیری برخی حاشیه‌سازان برای دولت در خصوص مسأله فرهنگ گفت: تفکرات برخی متأسفانه تفکرات عصر حجری است، این افراد یا دست به عوام فریبی می‌زنند یا از تکلیف و مسؤلیت خود فرار می‌کنند. باید به برخی متذکر شویم که بشر که در همه مسائل جامعه پس از طی کردن دوران بربریت نظامند شده است، چگونه می‌شود فرهنگش عصر حجری باشد؟.

او ادامه داد: برخی معتقدند مردم باید در حوزه فرهنگ آزاد باشند اما در سایر مسائل مانند ساخت و ساز و راهنمایی و رانندگی حد و حدود تعیین می‌کنند و ضابطه قرار می‌دهند؛" قرآن می‌فرمایند: ما به انسان در زمین تمکن می‌دهیم و اولین نشانه آن اقامه نماز است"؛ امر به معروف و نهی از منکر یک اصل قرآنی است و مسؤلین باید بیشتر به آن پایبند باشند.

ذوالنور با اشاره به اینکه هدف دولتمردان از طرح برخی خطابه‌ها، منافع خود آنها است گفت: هدف آنها اجرای منویات الهی، صلاح مردم و مصالح آنها نیست بلکه به اهداف خود در بلند مدت فکر می‌کنند؛ چون پرداختن به امور فرهنگی هزینه دارد آنها نمی‌خواهند هزینه بدهند؛ متأسفانه در این خصوص عوام فریبی وجود دارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر تصریح مقام معظم رهبری مبنی بر توصیف ایشان از فرهنگ به یک باغ گفت: دولت نمی‌تواند نسبت به ایجاد زمینه رشد صحیح جامعه بی تفاوت باشد و اجازه دهد علف‌های هرز، باغ فرهنگ را دربرگیرند؛ در این عرصه دزد فرهنگی زیاد است و دولت نباید نسبت به روح و آخرت و هویت مردم سهل انگار باشد.

او با بیان اینکه دولت از آغاز بکار تاکنون از سوی متدینین نمره قبولی نگرفته است گفت: این قشر روز به روز نسبت به عملکرد دولت بدبین می‌شوند، چراکه تاکنون وعده‌های دولت در حوزه اقتصاد محقق نشده، مشکل مردم حل نشد و در سیاست خارجی نیز مخفی کاری از مردم صورت گرفت و نخبگان منتقد بی‌سواد خوانده شدند.

مجتبی ذوالنور در ادامه گفت: برخی حاشیه‌سازان دولت تلاش می‌کنند از این مسیر حداقل رأی سایرین را برای دولت از دست ندهند تا برای دوره بعد رأی دهنده داشته باشند؛ آنها در این زمینه نگرانی‌های شدیدی دارند.

ذوالنور در پایان گفت: آقای روحانی باید وزارت ارشاد خود را فعال کند تا این وزارتخانه نقش خود را در حوزه فرهنگ به درستی انجام دهد، نه اینکه میدان را برای فرهنگ‌های مهاجم هموار کند و دستگاه‌ها و نهادهای دلسوز داخلی را ناکارآمد جلوه دهد. متأسفانه مبانی فکری برخی دولتمردان اینگونه است که با وادادگی در مقابل فرهنگ مهاجم می‌خواهند کسانی که دلسوزی برای نظام دارند و برای اعتلای جامعه عمل می‌کنند را سرنگون کنند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    98 4
    فقط شماها متدین و خوبید بقیه مردم بد و کافر
  • عباس A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    61 6
    بنده با سي سال سابقه تدين نه تنها بد بين نشده بلكه بسيار خوش بينم‌
  • سیا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    26 5
    تا کی میخواهید دستور بدهید، هر کسی رو تو قبر خودش میخوابانند.
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    11 3
    انتخابات بعدی مجلس و ریاست جمهوری مردم می دانند به چه کسانی رای دهند و رای روحانی بیشتر هم خواهد شد.