دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی آن جامعه بین المللی را ترغیب کرد تلاش خود برای مبارزه با مواد مخدررا به عنوان عنصری صحیح جهت ایجاد آینده ای امن و پایدار تقویت نماید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی آن نتایج فجیعی برای به ثمر رساندن تلاش های جهان به منظور ارائه توفیق و برابری بیشتر برای همه دارد. هر ساله قریب به 200 هزار مرگ قابل پیشگیری به دلیل مصرف بیش از اندازه مواد مخدر رخ می دهد. مواد مخدر بذرخشونت جنایی را گسترش و نهاد های اساسی دولتی را تضعیف می کند.

کشورهای برون آمده از درگیری یا رهایی یافته از سقوط دراقتصاد رو به زوال می توانند هنگامی که مواد مخدر در مرزهایشان به وفور یافت شود، در هم بشکنند. سازمان ملل متحد با تلاش در زمینه حفظ صلح، اجرای قانون، سلامت، حقوق بشر و سایر حوزه های مرتبط قویا متعهد به کمک به آن ها برای مقابله با مواد مخدر و جلوگیری از پخش آن است.

در این روزجهانی مبارزه با مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی آن اینجانب جامعه بین المللی را ترغیب می کنم تلاش خود برای مبارزه با مواد مخدررا به عنوان عنصری صحیح جهت ایجاد آینده ای امن و پایدار تقویت کند.

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =