اکثر کارشناسان فوتبال ایران معتقدند که تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی فوتبال ایران با یك تساوی و دو شكست به كار خود در جام جهانی برزیل پایان داد. این تیم كه با سرمربیگری كارلوس كروش در جام جهانی حضور داشت، با وجود اینكه تنها یك امتیاز از سه مسابقه به دست آورد اما فراتر از انتظارات ظاهر شد و به خصوص در مسابقه با آرژانتین كاری كرد كه حتی منتقدان درجه اول كروش هم از عملكرد تیم او تمجید كردند.

در جدول زیر اظهار نظر تعدادی از اهالی فوتبال ایران در مورد عملكرد ایران در جام جهانی برزیل را می‌بینید.

پرویز مظلومی

تیم ملی فوتبال ایران با توجه به شرایطی كه داشت خوب كار كرد. ما مسابقات دوستانه خوبی نداشتیم و از طرفی اردوهای تیم ملی هم لغو شدند. با این حال كروش در اردوی اتریش تیمش را به خوبی آماده كرد. او تیمی را به میدان می‌فرستاد كه دوندگی خوبی داشت. فكر می‌كردیم كه با تفاضل گل بالا به آرژانتین می‌بازیم اما عملكرد خوبی داشتیم و از آن به بعد همه به تیم ملی امیدوار شدند. توقعات هم تا حدودی بالا رفت و متاسفانه نتوانستیم بوسنی را شكست دهیم.

حمید استیلی

تیم ملی در جام جهانی برزیل عملكرد خوبی داشت. مخصوصا مقابل آرژانتین و نیجریه خوب كار كردیم. مقابل بوسنی هم شرایط خاصی داشتیم. بوسنی كه حذف شده بود با خیال راحت و بدون استرس بازی می‌كرد. در این مسابقه تیم ملی شادابی گذشته را نداشت. ما بالاتر از توانمان ظاهر شدیم و نباید خودمان را فریب بدهیم. بازی اول خیلی مهم بود. در این بازی خوب نتیجه گرفتیم و همین باعث شد مقابل آرژانتین هم خوب كار كنیم. حتی اگر داور برای ما پنالتی می‌گرفت می‌توانستیم آرژانتین را شكست دهیم.

مهدی مهدوی‌كیا

ایران در دو مسابقه اول عملكرد خوبی در دفاع داشت اما در مسابقه با بوسنی از نظر دفاعی ضعف داشتیم. البته بدشانسی هم آوردیم چراكه توپ را به تیر دروازه بوسنی زدیم. ایران به طور كل عملكرد خوبی داشت اما ضعف عمده ما این بود كه بعد از دفاع و گرفتن توپ، برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتیم. باید از بازیكنان و كادر فنی تیم ملی تقدیر كرد چراكه در دو مسابقه اول به اهدافمان رسیدیم و فقط در مسابقه آخر نتوانستیم به خواسته خود برسیم.

محمد زادمهر

بازی‌های ایران در جام جهانی برزیل به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول شامل بازی با نیجریه و آرژانتین می‌شود و بخش دوم شامل بازی با بوسنی. ما در دو مسابقه اول خوب كار كردیم و در دفاع عملكرد مثبتی داشتیم. اما در حمله مشكل داشتیم. اما در مسابقه با بوسنی عملكرد دفاعی تیم خوب نبود. شاید ریكاوری تیم ملی بعد از بازی با آرژانتین خوب نبوده. در كل عملكرد ایران در جام جهانی مثبت بود و شاید مشكل اینجا بود كه بازی خوب تیم ملی مقابل آرژانتین، توقعات را بالا برد. ایران در این جام از تیم‌های خوب آسیا بود.

داریوش یزدانی

من از تمام بازیكنان و اعضای كادر فنی ایران تشكر می‌كنم. آن‌ها زحمت كشیدند و خوب كار كردند. در فاز دفاعی عملكرد خوبی داشتیم اما بازیسازی تیم ملی ضعیف بود. در تملك توپ هم ضعیف بودیم. اشتباه ما این بود كه ابتدا فكر می‌كردیم در جام جهانی خیلی راحت می‌بازیم و بعد از بازی با آرژانتین فكر می‌كردیم راحت بوسنی را می‌بریم.

مجید جلالی

در این جام جهانی به ما ثابت شد كه بازیكنان ایران توانایی‌های بالایی برای حضور در میادین بین‌المللی دارند. ایران سه مسابقه خوب انجام داد ولی در آخرین مسابقه از نظر بدنی كم آورد. با وجود این مسابقات خوب، باید یك بازنگری كلی در فوتبالمان داشته باشیم چراكه اگر با دیدگاه درستی به جام جهانی می‌رفتیم نتایج بهتری می‌گرفتیم. در كل باید بگویم ایران در جام جهانی فراتر از چیزی كه تصور می‌شد كار كرد.

غلامحسین پیروانی

تیم ملی در جام جهانی بازی‌های خوبی انجام داد و عملكرد مثبتی داشت. در دو مسابقه اول اصول دفاعی را به خوبی انجام دادیم. حریفان هم نمی‌توانستند موقعیت گل ایجاد كنند. در بازی با بوسنی هم اگر دفاعی كار می كردیم می‌توانستیم یك امتیاز بگیریم. ولی باید برنده می‌شدیم تا به مرحله بعد می‌رفتیم. در كل از عملكرد تیم ملی راضی هستم. باید از این به بعد كمی به جوانگرایی هم فكر كنیم چراكه تیمی كه در جام جهانی بازی كرد میانگین سنی بالایی داشت.

فریدون معینی

كارلوس كروش در طول دوران حضورش در ایران عملكرد خوبی داشته. گرچه تیم او در بازی با بوسنی مثل همیشه نبود اما نباید این مسابقه را برای ارزیابی عملكرد او مد نظر قرار بدهیم. تیم ملی دو بازی خوب مقابل نیجریه و آرژانتین انجام داد. باخت مقابل آرژانتین كه با گل دقیقه آخر ثبت شد، روحیه بازیكنان را كم كرد. در غیر این صورت آن‌ها مقابل بوسنی هم خوب كار می‌كردند. در كل عملكرد تیم ملی در جام جهانی مثبت و قابل قبول بود.

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 5
    کیروش باید بمونه
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    14 1
    بايد امثال جواد نكونام مسعود شجاعي و... از تيم ملي خداحافظي كنند تا جا براي جوانترها باز بشه،
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    5 0
    اینها شدن کارشناس آخه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    13 1
    به هنر مندان وکفاشیان وفامیل خوش گذشت
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    6 0
    من یک نظر دارم .شریفی نیا خوب بازی کرد
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 0
    به تیم ملی ام افتخار میکنم و متاسفم برای احزاب باد که نتیجه گرا هستن
  • بی نام BE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    68 81
    ب اگر قرار بود بد بازی کنیم و بد نتیجه بگیریم، چه جوری می‌‌شد ؟ بدترین و مسخره‌ترین فوتبال را بازی کردیم، بین ۴ تیم‌ در گروه خودمان چهارم شدیم و در بین ۳۲ تیم‌ شرکت کننده رده ۳۱ را بدست آوردیم. در ۳ بازی فقط ۱ سانتر خوب داشتیم، فقط یکی‌ دوبار توانستیم بیشتر از دو پاس درست متوالی داشته باشیم، در ۲۷۰ دقیقه حتی ۱ حرکت ترکیبی‌ هم نداشتیم، آنها فوتبال بازی می‌‌کردند و ما گرگم بهوا و بدو دنبال حریف و بزن زیر توپ. کارشناس فوتبال ؟ کارشناس لیگ برتر شلم شوربا، بله، ولی کارشناس فوتبال، نه‌. درج کنید لطفا
    • بی نام GB ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      9 1
      تو داری درباره ایران حرف میزنی٫رحمتی ما ۲۸ شدیم و حداقل چهارتا سانتر گل با ارژانتین داشتی پس ِمیخواستی اول شی. انگلیس ، کره ، استرالیا ، ژاپن ، اسپانیا هم چهارم شدن
    • مصطفی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
      6 1
      انصاف هم خوب چیزیه دوست استقلالی.بین چه تیمهایی چهارم شده؟؟ لیگ آسیا که نبوده برادر من
    • habib IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      5 0
      استاد تا الان کجا بودی؟؟؟ایشالا جای کروش بیای شما که زیبا بازی کنیم اقا استاد یه نگاه به بازیکنا بوسنی بنداز بد حرف بزن
    • hossein IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      4 0
      خب حال میگی چیکار کینم
    • عباس IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      0 6
      ایول گل گفتی مردو
    • علی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      7 1
      لطفا اگه اطلاعات نداری فوتبال نگاه نمی کنی فوتبال نمی فهمی نظر نده اولا ایران 31 نشده 28 شده دوما ایران 950 تا پاس صحیح داده سوما به جدول نگاه نکن که ایران آخره ایران مقابل قهرمان افریقا گل نخورد ایران مقابل آرژانتین با اون همه ار ستاره 90 دقیقه مقاومت کرد و با ناداوری باخت و ایران از تمام تیم های آسیایی به نسبت بهتر بود در حالی که نه آکادمی خوبی داره نه ستاره های سرشناس و نه سرمایه گذاری مناسب
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      1 2
      خوب نبودیم.اما از انتظارات بالاتر بودیم.یادت نیست ما از ازبکستان و لبنان باختیما تازه یک کم تیم 50 رضایت عمومی رو بدست آورده.قبلا که همه ناراصی بودند.کلا راضی کننده بود.
  • بی نام BE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 3
    ب اگر قرار بود بد بازی کنیم و بد نتیجه بگیریم، چه جوری می‌‌شد ؟ بدترین و مسخره‌ترین فوتبال را بازی کردیم، بین ۴ تیم‌ در گروه خودمان چهارم شدیم و در بین ۳۲ تیم‌ شرکت کننده رده ۳۱ را بدست آوردیم. در ۳ بازی فقط ۱ سانتر خوب داشتیم، فقط یکی‌ دوبار توانستیم بیشتر از دو پاس درست متوالی داشته باشیم، در ۲۷۰ دقیقه حتی ۱ حرکت ترکیبی‌ هم نداشتیم، آنها فوتبال بازی می‌‌کردند و ما گرگم بهوا و بدو دنبال حریف و بزن زیر توپ. کارشناس فوتبال ؟ کارشناس لیگ برتر شلم شوربا، بله، ولی کارشناس فوتبال، نه‌. درج کنید لطفا تا کارشناسان سایبری فوتبال ندیده، منفی باران کنند.
  • بی نام BE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    2 2
    ب اگر قرار بود بد بازی کنیم و بد نتیجه بگیریم، چه جوری می‌‌شد ؟ بدترین و مسخره‌ترین فوتبال را بازی کردیم، بین ۴ تیم‌ در گروه خودمان چهارم شدیم و در بین ۳۲ تیم‌ شرکت کننده رده ۳۱ را بدست آوردیم. در ۳ بازی فقط ۱ سانتر خوب داشتیم، فقط یکی‌ دوبار توانستیم بیشتر از دو پاس درست متوالی داشته باشیم، در ۲۷۰ دقیقه حتی ۱ حرکت ترکیبی‌ هم نداشتیم، آنها فوتبال بازی می‌‌کردند و ما گرگم بهوا و بدو دنبال حریف و بزن زیر توپ. کارشناس فوتبال ؟ کارشناس لیگ برتر شلم شوربا، بله، ولی کارشناس فوتبال، نه‌. درج کنید لطفا تا کارشناسان سایبری فوتبال ندیده، منفی باران کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    87 34
    ایران همیشه قهرمان .با همت یوز های پارسی و سکانداری تنها ژنرال و امپراطور فوتبال یعنی کیروش
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
      2 0
      من افسرده شدم از دو تا باخت تلخ. چند روزه حالم گرفتس
  • هادی A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    37 48
    باید ببینیم استاد مایلی کهن چه تفسیری داره و به چی گیر می ده
  • مجتبی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    3 4
    بزن زیرش نمیخایم.
  • ایران دوست A1 ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 0
    کسی از تو نظر نخواست تو که فکر کنم از اونای که بازی همزمان با ایران رااز دبی اسپرت نگاه می کردی آقای بی ناماگر هم هر بازی را می بردیم باز هم سازت کوک نمی شد چون تو از اونایی.لطفا درج کنید
  • habib IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 1
    اگه تیم 2006 دست کیروش بود همه کار میکرد مهدویکیااندو 23سالهنکونام جوونهاشمیانرحمان رضایی علی کریمیحسین کعبی....
  • ahmad IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    بحذحال قدرت ماهمینه
  • hossein IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    من نمگم ما خوب بودیم ولی فوتبال اسیا همینه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    تا وقتی که برای باخت جشن می گیریم و بجای برنامه ومدیریت درست فقط فکر می کنیم آوردن یه دستیاریه مربی بزرگ حلال همه مشکلات می شه باید کارشناس های دوغکی هم با آن نتایج درخشان زمان مربیگری خودشان این صحبتهارو بکنن
  • سامان A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    6 4
    ما تو همه چي ضعيفترين بوديم حتي ضعيفترين تيمها مثل هندوراس هم با 9 تا دفاع بازي نميكردن . لطفا بازي ضعيفترين تيمها رو دوباره نگاه كنيد و بازي ايران نيجريه رو هم يه بار ديگه ببينيد اصلا اين بازي انگار جدا از جام جهاني هست و ما به اين افتخار ميكنيم. ما شكست خورديم ما ضعيف بوديم منتها يه عده آدم جوگير و سرخوش هستن كه چون 2 تا ضربه ايستگاهي رو دروازه آرژانتين زديم فكر ميكنن بزرگترين افتخار جام جهاني رو به دست آورديم و همين ها هستن كه نميذارن از شكست درس بگيرم و هميشه درجا ميزنيم و بوسني هويت واقعي ما رو بهمون نشون داد ديديم كه چجوري با ما خرس وسط بازي ميكردن ما 16 سال پيش آمريكا رو تو جام جهاني شكست داديم تو اين 16 سال آمريكا به كجاها رسيده ما به كجا .......
  • ب A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 0
    فقط با آرژانتین عالی بودیم ... دو بازی دیگمون خوب نبودیم ... در ضمن هر وقت فردوسی پور گزارش کرده ما باختیم ... بازی های مقدماتی 2012 هم همینطوری بود ... احمدی تا حالا هر وقت گزارش کرده حتی یک بار هم ایران نباخته
  • رضا A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    6 0
    در آماری که از سوی فیفا منتشر شده، تیم‌ملی ایران با 950 پاس در 3 بازی کمترین تعداد پاس در جام جهانی 2014 برزیل را داشته و ضعیف‌ترین تیم از لحاظ کار گروهی بوده است. از لحاظ شوتزنی هم ایران با 22 شوت بین 32 تیم آخر شد و از لحاظ اقدام به حمله روی دروازه حریفان نیز بین 23 تیم بالاتر از یونان و کاستاریکا در رده 30 قرار گرفتیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 1
    بابا جمع كنيد اين كارشناسان رو كارشناس كيلو چند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    از كرامات شيخ ما اين است شيره را خورد و گفت شيرين است بابا اين حرفها رو كه مردم كوچه و بازار هم بلدند
  • بی نام EU ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 3
    والامن نمیفهمم به چی بایدافتخارکنیم؟اینها تکرار نتایج جام 2006 بود.فقط چون اون مساوی رو توی بازی اول بدست آوردیم تا روزآخرشانس داشتیم همین.توی 32 تیم 28 شدیم.4 تاخوردیم یکی زدیم اونهم دقیقه 81 آخرین بازی اگرسقف فوتبال ما اینه پس چرا اینقدربرای جام جهانی آب و تاب باید داشته باشیم اگر این نیست پس کی قراره پیشرفت کنیم و لااقل آخر نشیم توی گروهمون؟
  • امیر A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 2
    بین 32 تیم جام جهانی 28م شدیم با یک امتیاز و فقط یک گل زده اونوقت دوستان با وقاحت از لزوم حفظ کیروش صحبت میکنند...
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 2
    چه مسخره این کارشناسا نونشون تو فوتبال و سرازیر شدن پول بیت ماله که صرف ورزش فوتبال میشه.دو مساوی و ی باخت بعد چهارم شدن بین 4 تیم کجاش عملکرد خوبیه.حالا نتیجه مهم نیست ماانتظار داشتیم ی فوتبال دیدنی ی فوتبال امروزی و حرفه ای به نمایش بزارن مثل بقیه 31 تیم حاضر تو جام.
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 1
    همه میدونن انقدر مربی خوبی داشتیم و انقدر خوب بازی کردن و, سطح انتظارات رو بالا بردن.هیچ مربی تا الان نتونسته بود انقدر رضایت مردمی را بالا ببره. اگه مربی ایرانی بیاد فقط زمینه برای باند بازی باز میشه