حکومت آلمان با تیپا اپراتور مخابراتی-اینترنتی امریکایی را بیرون کرد

حکومت آلمان به دنبال افشاگری‌های اخیر اسنودن درباره جاسوسی از مقامات ارشد آلمان توسط امریکا تصمیم گرفت اپراتور امریکایی را در خاک خود محدود کند.

 

تصمیم دولت آلمان مبنی بر عدم انتخاب کمپانی و اپراتور مخابراتی ورایزون/Verizon در طرح های توسعه مخابراتی در بخش حکومتی پس از آن صورت می گیرد که اسنودن در چندین گزارش پیاپی تایید کرد امریکایی ها از طریق اپراتورهای مخابراتی خود در اروپا از جمله در آلمان مکالکات حکومتی را شنود کرده اند.

توبیاس پلیت وزیر کشور آلمان ضمن تایید خبر گفت سالهاست ورایزون در توسعه سیستم های مخابراتی-اینترنتی آلمان و در بخش گیت های ورودی دیتا با حکومت آلمان شریک بوده و بسیاری از خطهای حکومتی در بحث دیتا و مخابرات را پوشش داده است. وی افزود البته سرویس‌های امنیتی از این قاعده مستثنی بوده اند!!  و اکنون دولت تصمیم گرفته تا به همکاری با ورایزون ادامه ندهد.

البته وی توضیح نداد که اگر سرویس های حساس از ورایزون استفاده نکرده اند، پس چگونه امریکایی‌ها مکالمات تلفنی مرکل را شنود کرده‌اند!

هم زمان با افشاگری‌های اسنودن، آلمانی‌ها سعی کرده‌اند تا خود را از سرویس ها و خدمات کمپانی های امریکایی دور کنند و دنبال آلترناتیو برای این کار گشته اند اما فعلا خودشان سکان هدایت نقل و انتقال دیتا و ... را در بخش حکومتی بدست گرفته اند، هر چند رسما قرارداد حکومت آلمان با ورایزون سال آینده به پایان می رسد و این قرارداد هرگز تمدید نخواهد شد.

 

منبع: اسلش گی یر

56503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    192 4
    ببنید همه سیاست مدارهای خارجی تنها چیزی که براشون مهمه اول منافع مردم خودشونه ولاغیر مثل ما که نیستن
  • بی نام US ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    213 3
    تو ایرانم همینطوره فقط با تیپا کاربر و مشتری رو میندازن بیرون میگن بخوای نخوای همینه که هست
  • آلفردو US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    23 3
    ای کاش ما هم کمی مثل آلمانها بود
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    24 1
    خوبه الان همراه اول میتونه بره اونجا جایگزین کنه خودشو :
  • بی نام A1 ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    39 1
    برای اینکه کشور قدرتمند و مردم وطن پرستی هستن. 30 ساله ما نه تنها پژو فرانسه رو نمیتونیم بندازیم بیرون. بلکه کم مونده فرانسوی ها بیان به ما تیپا هم بزنن. // شرکت دولتی ایرانی عامل قالب کردن بنجل ترین محصولات پژو به ایرانی ها شده.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    26 3
    ایران هیچوقت مثل آلمان نمیشه . چون لایی سرمون اوردن که تا 10 میلیون سال دیگه هم درست نمیشه .
  • حسن IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    28 0
    کشور متحد با امریکا اینگونه عمل می کند و ما در ایران مستقل نمی توانیم از انحصار اپراتورها نسل اول و دوم خارج شویم
  • علی A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    7 27
    آلمان باید از خداش باشه آمریکا در این کشور سرمایه گذاری کرده فقط دو تا شرکت آمریکایی ماکروسافت و اپل به اندازه 20 تا شرکت آلمانی قدرت و سرمایه و سود اوری دارند آلمان به اندازه یک ایالت آمریکا هم نیست این را من نمیگم در سایت های اقتصادی بخوانید
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      4 22
      احسنت المان میدونه که حتی جاسوسی امریکا برای امنیت المانه و واسه همین زیاد حساس نیست المان تا امریکا را داره کسی جرات چپ نگاه کردن بهش نداره این امریکا بود که از دست هیتلر و استالین نجاتشون داد و کمک کرد در عرض 10 سال کشورشون را بسازند دو باره 1945 المان غربی با خاک یکسان شد در عرض 10 سال دوباره شد ابر قدرت ما هم بعد از 25 سال از پایان جنگی بسیار کم هزنیه تر از المان اینه وضعمون
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    9 0
    ما حاضریم دولتی مثل آمریکا حرفامون رو شنود کنه اما ثبات اقتصادی داشته باشیم فنا شده این مملکت آخه دیگه بدبختی تا کی آهای دلواپس ها با شمام ...
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    2 5
    با سلام، اگر خبر را درست بخوانید قرارداد فعلی تا سال بعد اعتبار دارد و فقط تمدید نکرده اند. در ضمن کلمه تیپا زمانی کاربرد داره که همین الان قرارداد را فسخ کنند. نه اینکه بگویند تا پایان قرارداد فعلی کار کنید بعد بروید. مطمئن باشید اگر یک دفعه قرارداد را فسخ کنند کلی خسارت باید به شرکت آلمانی بدهند.این را هم بدانیم زمانی که آلمان با آن تکنولوژی پیشرفته و حس ناسیونالیستی حتما در این فناوری دچار ضعف بوده که از شرکت آمریکایی استفاده میکند. این شرکت آمریکایی با یک اسم دیگر یا با کنسرسیومی دیگر همین کار را مجددا در ادامه همین قرارداد خواهند گرفت.