۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰

مرتضی تمدن، استاندار تهران در گفت و گو با "خبرآنلاین" می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید که مسکن مهر یک طرح ملی است و هیچ مسوولی نباید جلوی اجرای آن بایستد و اختلاف نظرها را نمی توان مخالفت با کلیت این طرح دانست.

پویا دبیری مهر: طرح مسکن مهر که یکی از مهمترین طرح های دولت نهم و دهم در زمینه تامین مسکن مردم،خاصه اقشار کم درآمد است به تازگی با حواشی بسیاری مواجه شده است.از تعطیلی طرح مسکن مهر که چندی پیش مطرح شد گرفته تا ناهماهنگی دستگاه های دولتی در اجرای این طرح عدالت محور.

اما وزرای مسکن و تعاون به عنوان متولیان اصلی اجرای این طرح پس از ظهور و بروز شایعات در خصوص این طرح تمام قد جلوی شایعات ایستادند و اعلام کردند که طرح متوقف نشده است.محمد عباسی، وزیر تعاون نیز حدود 1 ماه پیش در گفت و گوی اختصاصی با "خبرآنلاین" از ماجرای جدیدی حول مسکن مهر پرده برداشت و اعلام کرد که برخی از استانداران تمایلی به اجرای طرح مسکن مهر ندارند. در همین خصوص مرتضی تمدن، استاندار تهران در گفت و گو با "خبرآنلاین" می گوید که این طرح یک طرح ملی است و هیچ مسوولی نباید جلوی اجرای آن بایستد و اختلاف نظرها را نمی توان مخالفت با کلیت این طرح دانست.


جناب استاندار.بخشی از اجرائیات طرح مسکن مهر در استان ها به استانداران محول شده است.در شرایط فعلی آیا استانداران به پیشرفت طرح مسکن مهر کمک می کنند؟

ساخت مسکن برای دهک های پایین جامعه از طریق مسکن مهر یک فرصت طلایی است و این فرصت نیز نباید مثل فرصت بنگاه های زودبازده از بین برود،اما ضعف و ناکارآمدی تعاونی های مسکن یکی از مهمترین مشکلات بحث مسکن مهر است.به همین دلیل هم رئیس جمهور محترم اختیارات کافی را به استانداران محول کرده است و در استان تهران نیز بخش های مربوطه با سرعت بالایی در حال ساخت و ساز مسکن مهر هستند.

اما چندی پیش وزیر تعاون،اعلام کردند که برخی استانداران با طرح مسکن مهر مخالفند و این طرح را قبول ندارند،چرا که وظایفی را برای آنها به وجود می آورد.نظرتان در این خصوص چیست؟

محصول مسکن مهر باید از یک رو منجر به صاحب خانه شدن افراد فاقد مسکن شده و از سوی دیگر نه تنها قیمت مسکن را تعدیل نماید بلکه ساماندهی و برنامه ریزی کمی و کیفی مسکن را نیز بدنبال داشته باشد.

استانداران هیچ مخالفتی با طرح مسکن مهر ندارند و مقاومت و مخالفتی با این طرح در کار نیست.جالب است که بدانید در بهمن ماه امسال و دهه فجر هم 7 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان تهران افتتاح می شود.اینکه برخی اختلاف نظر در این خصوص دارند به معنای مخالفت نیست،چراکه این طرح یک طرخ ملی است و هیچ مسوولی نباید جلوی آن ایستادگی کند.


بخش اعظمی از طرح مسکن مهر در استان تهران در شهرهای هشتگرد و پرند در حال اجراست.وضعیت این دو شهر به کجا رسیده است؟

سهمیه دو شهر جدید هشتگرد و پرند 160 هزار واحد مسکونی است.در این دو شهر 1735 هکتار زمین به این امر اختصاص یافته که حدود 150 هزار واحد نیز در حال آماده سازی است.


آخرین وضعیت طرح مسکن مهر در استان تهران چگونه است؟
13594 واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان در مرحله ساخت قرار داشته و 3884 واحد مسکونی نیز تاکنون احداث گردیده که در مرحله تحویل به متقاضیان می باشد.ما در استان تهران مشوق هایی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته ایم و برای تسریع در امر مسکن مهر کارگروه معماری و شهرسازی ویژه مسکن مهر در سازمان مسکن و شهرسازی استان ایجاد شده است.در حال حاضر هم مقدمات عملیات پی کنی این طرح به تعداد 34474 واحد در شهرستانهای کرج ، فیروزکوه ، شهریار، پاکدشت ، رباط کریم و دماوند آغاز شده است.

همچنین 35 هزار متقاضی جهت اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده اند و 48 هزار متقاضی نیز وجه ده میلیون ریالی خود را واریز کرده اند.72 هزار و 618 نفر جزو متقاضیان نهایی طرح مسکن مهر به جز شهرهای جدید هشتگرد و پرند قرار دارند که برای همه این افراد زمین در اختیار اتحادیه ها یا انبوه سازان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران قرار گرفته است.

عمده ترین مشکلاتی که پیش روی طرح مسکن مهر در استان تهران است که بعضا سبب می شود برخی این مشکلات ره به توقف طرح تعبیر کنند،چیست؟

ببینید.طرح مسکن مهر یک اقدام بزرگ،با ابعاد گسترده است.در استان تهران هم عمده مشکلات تامین زمین برای ساخت مسکن است و اینکه در استان تهران شرایط خاص اجتماعی با پیچیدگی های خاص وجود دارد.در استان تهران کوچکترین واحد احداث مسکن مهر بیش از 2 هزار واحد بود که مکان یابی این پروژه ها با توجه به حوزه بندی ،‌ تخصیص آب ، معارضین زمین ها و مسائل معماری و شهرسازی نیازمند دقت بسیاری بود که دولت با توجه به همین این مشکلات این طرح را با قوت کامل اجرا کرده و ادامه خواهد داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام من جزهیات مدیره تعاونی مسکن مهرشیرازم،منم نمی دونم چرابه کندی این طرح داره پیش میره،امابایدمسئولین ازاسن بیشرهمت کنند،ساخت مسکن کاری نداره،طی دوسه سال میشه نیازها روبرطرف کرد،امابه نظرمی رسه تغییرفرهنگ عامل اصلی اینه،یعنی می بایست ساختمانهارابه 20طبق به بالا رسوند تا زمین کمتری بخواد، حرفای زیادی دارم اما..
  • پویا دبیری مهر IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
    0 0
    در پاسخ به مجید خود را عضو هیات مدیره مسکن مهر شیراز معرفی کردهو اعلام کرده است که حرفی های زیادی برای گفتن دارد،می گویم که ایشان حرف هایشان را می توانند در تماس با تحریریه خبرآنلاین ذکر کنند.با تشکر.
  • فرزاد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
    0 0
    شما را به اين روزهاي عزيز قسم مي دهم اگر اين پروژه مسکن مهر که خيلي از خانواده هارااميدوار به خانه دارشدن کرده عملي نمي شود روراست بيائيد بگوئيد بخدا مردم بهتر قبول مي کنند تااينکه براي چيزي که نخواهد بود چشم انتظارباشند شما در پيشگاه خداوند مسئول وجوابگو خواهيد بود
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    0 0
    من یکی از مدیران عامل تعاونی مسکن مهر هستم جناب آقای استاندار محترم اگر می خواهند به حقایق و مشکلات پی ببرند اجازه بدهند ما واقعیت را در اختیار آنها قرار دهیم واقعا باعث تاسف است