شفاآنلاین نوشت:

عضو انجمن جهانی نفرولوژی گفت: اصولا خوردن آب بیش از رفع تشنگی شاید مفید باشد ولی افزایش بيش ازحد مصرف آن حتی در افراد کاملا سالم نیز بسیار نادرست و چه بسا خطرناك است.

دکتر فیروز فصیحی اظهار داشت: مصرف بيش ازحد آب در بیماران قلبی و باعث افزایش برون ده قلب شده و در بيماران كليوي نيز باعث تجمع آب در بدن می شود.

متخصص بیماری های کلیه و فشار خون افزود: در صورت ابتلا به هر دو بیماری مذکور فردبايد بلافاصله در بیمارستان بستری وتحت درمان قرارگيرد. پس توصيه مي شود هر چیز از جمله نوشیدن آب درحد تعادل باشد.

عضو هيات مديره انجمن نفرولوژي كشور تصریح کرد: افراد مبتلا به سنگسازی کلیوی به خصوص از نوع سیستمیک ،به دلیل یک اختلال متابولیسمی بدن اصولا کلیه های سنگ ساز دارند و اغلب دو طرفه است كه باید آب بیشتری بنوشند.

عضو انجمن جهانی نفرولوژی خاطرنشان کرد: دراین گونه افراد برای برقراری همیشگی جریان ادرار با این هدف که از رسوب مواد کریستالی و ایجاد سنگ بر حذر باشند باید و به طور مداوم در حال نوشیدن آب به صورت جرعه ای باشند.

وی ادامه داد: حتی امروزه این روش جرعه جرعه نوشیدن آب را به فرم آب خوردن مثلا دو لیوان هر 2 ساعت ترجیح می دهند تا سطح اسمولاریته در خون پائین و پالایش کلیوی با سرعت بیشتر و حجم مکفی تر برقرار باشد.

فصیحی به این بیماران توصیه کرد: از روزه داری اجتناب و به طور کلی آب بیشتری در طول روز، به ویژه شب مصرف نمایند.

وی افزود: برای نمونه هنگام خواب یک لیوان آب بنوشند و در صورتی که نیمه شب برای دفع ادرار بیدار شدند پس از آن دوباره" آب بنوشند که جریان ادرار برقرار و از رسوب مواد کریستالی نیز پیشگیری شود.

عضو هیئت علمی گروه نفرولوژی، دیالیز و پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اصولا یکی از تصورات غلط در بیماران کلیوی استفاده زیاد یا کم نوشیدن آب است. برخی آب زیاد را با هدف شستشوی کلیه هایشان و برخی آب کم را برای فشار نیامدن به کلیه هایشان می نوشند که هر دو کار غلط است چراكه علم پزشكي مي گويد آب را بايد در حد تعادل و نياز بدن نوشيد نه كم ونه زياد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا RO ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    69 15
    ما که 30 ساله یک بطری اب را یهو میخوریم هیچیمون هم نشده است، داستان روغ است ، یک روز میگن روغن نباتی نخورید رگهاتون میگیره ، چند هفته بعد میگن روغن حیوانی نخورید و نباتی بخورید تا رگ هاتون نگیره.
  • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    4 5
    نه دوست عزیز چرا میگی دروغ می گن ... حرفشون درسته .... میگن افراط نکنید افراط در هر کاری حتی خوردن آب هم ضرر داره اصولش اینکه شش تا هشت لیوان اب باید خورد اونم از افطار تا سحر ولی یکهو که نه بلکه مثال هر یک چهل دقیقه یک ساعت... یک لیوان آب بخور ... نه نظم بدنت به هم میریزه نه قند خونت بالا پایین میشه نه به کلیه فشار میاد و نه ... بهترین کار در هر چیزی حفظ تعادل هست.. و کلا اینجا گفت که میانه رو باشید و به یهترین کار میانه رویه..
  • عجب IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    7 1
    چه روزگاری شده هر وقت یه مشکلی تو جامعه پیدا میشه یه چن نفری میان میگن فلان کارو نکنید ضرر داره یه موقع بود که میگفتن فرزند کمتر زندگی بهتر الان میگن باید زاد ولد بیشتر بشه اینروزا هم که مسئله کم آبی مطرح شده این آقای دکتر ما پیدا شده و میگه کمتر آب بخورید که ضرر داره