آذین بندی خیابان های تهران با اسماء الهی و نبوی از قرن دهم هجری

کتابخانه و موزه ملی ملک با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران 1800 بنر از یک نسخه خطی 500 ساله را در قالب بنرهایی بزرگ به خیابان‌های پایتخت آورده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سازمان زیباسازی شهر تهران در همکاری با این موسسه در 1800 نقطه از مناطق بیست و دو گانه تهران بنرهای به اندازه 3 متر را به مناسبت ماه رمضان به نمایش درآورده است.

 

این نسخه نفیس خطی که به خط ثلث خوش‌نویسی شده دربرگیرنده نام‌های پروردگار از مرقع خطی «اسماءالله و اسماء نبوی» است که به سده 10 هجری (دوره صفوی) تعلق دارد و به شماره ثبت 6013 در گنجینه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک نگهداری می‌شود.

 

برای نخستین بار است که با همکاری یک سازمان شهری و یک موزه، تصویر آثار نفیس موزه‌ای در قالب بنرهای به تعداد زیاد بر خیابان‌های تهران نقش می‌بندد. اکنون در منطقه یک، به نیاوران، فرمانیه، پارک‌وی، تجریش، در منطقه 2 به مرزداران و گیشا، در منطقه 3، به میرداماد، دولت، افریقا، در منطقه 4 به بزرگ‌راه‌های امام علی، صیاد شیرازی و زین‌الدین و خیابان‌ها و گذرگاه‌های دیگر مناطق تهران این بنرها به نمایش درآمده است و می‌توان از دریچه آن‌ها با تماشای نام‌های پروردگار، به تاریخ هنر و فرهنگ ایرانی- اسلامی در عصر صفوی سفر کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    12 8
    یه سوال اینکه اسم الله رو همه جا استفاده میکنید اشکالی نداره
  • بی نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    2 0
    خیلی جالبه که حتی تو این تصاویر کوچک روی سایت شما، آرم شهرداری اونقدر بزرگه که کاملاً دیده میشه . یعنی واسه مدیر ان دیدن آرم شون به اندازه موضوع بیل بردها اهمیت داره.