به دنبال نامعلوم سیاست های فدرال رزرو درباره سود و تحولات سیاسی جهان پیش بینی شده که قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا خواهد کرد.

تحولات سیاسی جهان در کنار وضعیت نامعلوم سیاست‌های فدرال رزرو درباره نرخ سود سبب شده تا تحلیل گران بازارهای جهانی هفته ای صعودی برای قیمت طلا پیش بینی کنند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از اینکه بحران های اوکراین و عراق سبب برهم زدن نظم بازارهای جهانی طلا شد بار دیگر حملات رژیم صهیونیستی به غزه زمینه ساز برهم خوردن روزهای آرام قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است. به همین دلیل تحلیل گران بازار پیش بینی کرده اند این موضوع روند قیمت طلا در بازارهای جهانی را به سمت افزایش قیمت سوق خواهد داد.

در کنار تحولات سیاسی جهان نامعلوم بودن تصمیمات درباره افزایش نرخ سود، بازار طلا را به سمت افزایش قیمت بیشتر هدایت کرد. بر این اساس روز پنج‌شنبه قیمت‌ طلا با افزایش بیشتری روبه‌رو شد و  قیمت اونس طلا از 1326 دلار روز چهارشنبه با 9 دلار افزایش به 1335 دلار رسید. روز جمعه نیز این فلز گرانبها به 1339 دلار رسید تا پیش بینی های صورت گرفته در رابطه با روند رو به افزایش قیمت طلا تحقق پیدا کرده باشد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی در حالی روند صعودی به خود گرفته است که محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی کرده است تا روز دوشنبه بازار داخل شاهد تغییر محسوس قیمت نیست: « به نظر می‌رسد تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها تغییر محسوسی نخواهد داشت. »

این اظهار نظر در حالی از سوی کشتی آرای مطرح شد که تجربه گذشته نشان داده بازار داخلی پس از اینکه 48 ساعت بازارهای جهانی روند صعودی قیمت داشته باشند از آنها تاثیر می گیرد. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =