۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
استقبال از هنر مذاکره و فن گفتگو

بخش ویژه این کتاب دربرگیرنده بایسته های دانش و اطلاعات عمومی مذاکره کنندگان در کشورهای مختلف هدف است که بیشتر با ایران رابطه دارند و محدود به مذاکره سیاسی، اقتصادی و ... نیز نیست.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم کتاب «هنر و فن مذاکره» تالیف اصغر گرشاسبی کارشناس روابط بین الملل با مقدمه ای از دکتر محمدرضا تاجیک در 11 فصل و یک ضمیمه واژه نامه از سوی انتشارات مهاجر روانه بازار نشر شد.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم تاجیک می خوانیم: «انسان های فاقد مهارت گفت وگو به مرور کنار خواهند رفت و صاحبان سخن و گفت و گو و مذاکره، میدان دار خواهند شد. پس بهتر است هر چه می توان هنر مذاکره و فن گفت و گو را آموخت. در جهان جهانی شده کنونی گریزی از گفت و گو و مذاکره نیست. ما در زمانه ای زندگی می کنیم که جنگ در هیبت و هویت صلح نقش آفرینی می کند، «خشونت» خود را در قالب های «گفتمانی» و «حقوقی» بازتولید کرده است؛ اخلاق در چنبره فن آوری ها و روابط قدرت گرفتار آمده و منطق اخلاق سیاسی جایگزین سیاست اخلاقی شده است ...و گفت وگو به مثابه یک فناوری قدرت تعریف شده است.»

بنابراین گزارش «تعاریف و مفاهیم پایه در مذاکره، اصول و انواع مذاکره، فرایند مذاکره، راهبردهای مذاکره، تاکتیک های مذاکره، اشتباهات رایج در مذاکره، اصول انجام پیش مذاکره، نقش عامل انسانی در مذاکره و بن بست شکنی در مذاکرات»، عناوین 9 فصل این کتاب است.

فصل دهم این کتاب هم به «نقش عوامل فرهنگی بر فرآیند مذاکرات بین المللی» و آخرین فصل آن به «ویژگی های قاره ای و کشوری سبک مذاکره» اختصاص یافته است که برای سیاستمداران و پژوهشگران سیاسی مفید خواهد بود.

بخش ویژه این کتاب دربرگیرنده بایسته های دانش و اطلاعات عمومی مذاکره کنندگان در کشورهای مختلف هدف است که بیشتر با ایران رابطه دارند و محدود به مذاکره سیاسی، اقتصادی و ... نیز نیست.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =