ایرنا نوشت:

قطار باربری حامل 35 هزار لیتر گاز مایع که از پالایشگاه تهران بارگیری شده بود بر اثر واژگونی در محله بهشتی واقع در شهر ری موجب تخلیه شهرک مسکونی راه آهن شد.

حادثه واژگونی واگن مخزن دار گاز مایع قطار باربری مقارن با ساعت 24 شنبه شب در منطقه بهشتی شهرستان ری به وقوع پیوست و همین امر موجب شد تا یکصد خانوار از ساکنین شهرک راه آهن مجبور به تخلیه منازل خود شوند.

پس از واژگونی قطار باربری و اطلاع رسانی از این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان سه ایستگاه در محل حاضر و اقدامات پیشگیرانه را انجام و خانواده های ساکن در شهرک راه آهن را از منطقه دور کردند.

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان ری نیز در این خصوص گفت: پس از کسب اطلاع از واژگونی قطار باربری حامل سوخت ستاد حوادث مترقبه شهرستان تشکیل و نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

هدایت الله جمالی پور گفت: تمهیدات و تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز حادثه و کاهش خسارت های احتمالی ناشی از واقعه واژگونی تانکر قطار باری حامل سوخت در منطقه انجام شده است.

وی گفت: علت واژگونی تانکر حامل سوخت گازمایع توسط کارشناسان در دست بررسی است و نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی، بلافاصله به محل حادثه اعزام و در حال کنترل و مهار اوضاع هستند.

به گفته وی، نیروهای آتش نشانی شهرستان با تمام امکانات و تجهیزات در محل حادثه حاضر هستند تا ضمن برطرف کردن مشکل، از بروز آتش سوزی جلوگیری کنند.

جمالی پور گفت: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات جانی از این حادثه ارسال نشده است و کارشناسان مربوطه در حال بررسی علت واژگونی تانکر سوخت هستند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: تمام نیروهای امدادی آتش نشانی شهرستان ری و برخی از ایستگاههای همجوار با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام و تلاش خود را برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای به کار بسته اند.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    9 0
    آخه محل حمل این حجم سوخت مسیر شهری است؟ درسته یک زمانی این خط در خارج از شهر بوده ولی حالا که جزو محدوده شده است آیا هنوز باید در حمل مواد حادثه ساز استفاده شود؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    7 0
    حداقل گزارش دقیق تر و تصویری از حادثه بذاریدومردم توی این گرما و ماه رمضون در ب در شدن