ایسنا نوشت:

معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید، گفت: طی این لایحه با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

سعدالله نصیری قیداری افزود: این لایحه به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مربوط به اساتید و دانشجویان است که در داخل آموزش عالی هستند و بخش دیگر مربوط به افراد و بنگاه‌هایی است که خارج از آموزش عالی به قصد انتفاع اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در داخل آموزش عالی نیاز به تصویب قانون نیست، اظهار کرد: با توجه به مقررات هیأت انتظامی اساتیدی که تخلفی با عنوان سوء‌استفاده‌ از نتایج تحقیقاتی دیگران انجام داده باشند، برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه با تخلفات دانشجویان نیز برخورد خواهد شد افزود: در مورد دانشجویان نیز بنا شده در قوانین کمیته‌های انضباطی دو بند اضافه شود که این مسئله به امضای وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهد رسید و نیازی به تصویب قانون نیست.

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در خارج از آموزش عالی با خلاءهای قانونی روبرو هستیم، گفت: لایحه‌ای در این زمینه تدوین شده که پس از امضای وزیر علوم به دولت می‌رود تا به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: طبق این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند 7 ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با تأکید بر اینکه با بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه کنند با اشد مجازات برخورد می‌شود، افزود: طبق این لایحه با این بنگاه‌ها مطابق بند یک ماده 9 برخورد می‌شود، البته لازم به ذکر است این بنگاه‌ها باید با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد تا نیروی انتظامی اقدام و بنگاه‌ها را تا رسیدگی به تخلفات آن‌ها پلمپ کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    27 1
    منظور از اشد مجازات؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    38 1
    وقتی اساتید خودشون معرف پایان نامه فروشها هستن باید چیکار کرد؟
    • بی نام EU ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
      21 4
      من دارای مدرک کارشناسی ارشد متولد 1364و بیکار هستم از روی بیکاری دارم پایان نامه برا دیگران می نویسم. فکر از سر خوشی این کارو میکنم
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
      10 1
      وقتی اساتید دانشگاه دولتی بزرگ البته صرفا اسم بزرگی دارند از دانشجویان دانشگاه آزاد و بین الملل پول می گیرند و درصدی از آن را به دانشجویان روزانه خود می دهند تا پایان نامه بنویسند و باقیمانده را هم خودشان کاسب می شوند، چکار باید کرد؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
      5 1
      وقتی هر یک از دانشجویان ناچارا باید برای همسر استادمون که واحد بین الملل هست، نیز بخشی از پایان نامه رور انجام بدهیم اما مجانی، چکار باید کرد؟
  • توکلی A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    26 2
    وقتی شما زحمت مطالعه و تحقیق را نمی خواهی به خودت بدهی چکار باید کرد؟
  • دانشجو IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    6 0
    پایان نامه ها اگر کاربردی واجرائی وقابل استفاده در نهاد ها ویا شرکتهای دولتی وخصوصی باشد وصرفا" نظری وتئوری پردازی بی محتوا نباشد چه بهتر بگذارید بخش خصوصی هم فعالیت نمایداما وقتی خود دانشجو انتخاب می کند و فاقد محتوای لازم برای اجرائی وکاربردی نمودن ان است واساتید راهنما ومشاور وداور صرفا" به امتیازات ووجوه ان می اندیشندوبه قول یکی از اساتید" اینها واسه دست گرمی است وگرنه تا چندین میلیون ندهند که ما حاضر نیستیم وقت بگذاریم" نتیجه کاملا" مشخصه تقریبا" 80 درصد رساله ها فقط به درد کتابخانه می خوره وبعد هم به درد باقالا فروش دوره گرد میدان انقلاب
  • شهرام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    10 0
    اشد مجازات در قوانین فعلی ایران اعدام است.در این گونه موارد باید اصطلاح مجازات اشد بکار برده شود.
  • سعید A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    15 1
    غیر از این دکان، دکانهای زیادی همچون موسسات کنکور کارشناسی ارشد و دکتری هم باید جمع بشوند، اینها جز خیانت در حق این ملت نیست، این نوع تحصیل و این نوع سواد آموزیه بی مصرف و ناکارآمد، جز هدر رفتن سرمایه ملی نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    9 0
    وقتی استاد کتاب بی ارزش چاپ میکنه، به اندازه پولی که میگیره وقت نمیگزاره توقع داری دانشجو بره تو چین دنبال علم ؟؟؟؟؟؟ اول خودتون و استاید بی سواد رو درست کنید دانشجو خودش اصلاح میشه
  • ایمان EU ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    6 0
    با زور چیزی حل نمیشه. ایرانی ها اصولا استاد دور زدن هستن. باید از آموزش و مراکز آموزشی در همه زمینه ها حمایت کرد و باید به این مسئله توجه کرد که سطح علمی دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی را خیلی بالاتر برد، با این وجود و فراگیری آموزش ها این مسائل کمتر میشود. مثلا بعضی از اساتید رشته های فنی فقط مدرک دارند و چیزی از صنعت و تجربه های عملی نمی دانند با این حال دروس تخصصی تدریس میکنند.فکر میکنم اول باید در زمینه ساختار آموزشی و سطح علمی کار کرد.
  • نقی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    5 0
    مجازات اشد مجازات رو قانون گذار باید تصویب کنه نه معاون ... در همه جای جهان فروش پایان نامه وجود داره این چیزی نیست که فقط در ایران باشه. مثلا ما افراد تحصیل کرده ایم.
  • نیما US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    2 1
    بعضی از دانشجوها صرفا به دنبال کار راحت و اماده هستند .