ارسال کتاب «حقوق شخصیه شیعه» به 200 کتابخانه‌ معتبر جهان

کتاب «حقوق شخصیه شیعه» که با حمایت مجمع جهانی اهل بیت (ع) نگارش شده است، به منظور در دسترس قرار گرفتن محققان و اندیشمندان به 200 کتابخانه‌ معتبر در 43 کشور جهان ارسال شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مجموعه‌ سه جلدی «حقوق شخصیه شیعه» که توسط سید علی رضا نقوی، دانشمند شیعه‌ي پاکستانی تدوین شده است، به بازار اندیشه عرضه شد.

این کتاب حاصل بیش از 35 سال تبتع، تنظیم و تدریس دکتر سید علی رضا نقوی، پژوهشگر 81 ساله است و فتاوای فقهای شیعه از شیخ مفید (ره) تا حضرت امام خمینی (ره) را در بر می‌گیرد که بر اساس گزاره‌های حقوقی تدوین شده است.

نقوی که پيش از اين 25 سال مسئولیت مرکز تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌الملل اسلامی اسلام‌آباد را به عهده داشت و در سال 1993 بازنشست شده است، با تدوین این مجموعه، احتمالاً نخستین کسی است که كتاب مرجع جامع‌الاطراف با موضوع فتاواي شيعي را به زبان انگلیسی ارائه كرده است.

پيش از اين و در بهار 1391 جلد نخست این مجموعه توسط دانشگاه بين‌الملل اسلامي اسلام‌آباد به چاپ رسید که متأسفانه به خاطر سلطه‌ تفکر خشک وهابی تأليف باقی مجلدات بر زمین مانده بود؛ اما با حمایت مجمع جهانی اهل بیت (ع) تهران و برخی خیران پاکستانی، 2 جلد بعدی نیز منتشر شد.

هر یک از این مجلدات شامل حدود 750 صفحه است. جلدهای اول تا سوم به موضوعات ازدواج، طلاق و ارث اختصاص دارد. چهارمين و آخرين جلد از اين كتاب نيز به زودي منتشر خواهد شد. تألیفات دکتر سید علی رضا نقوی تا کنون 2 بار در ایران به عنوان کتاب برگزیده شناخته شده‌اند. بار نخست در سال 1346 براي پایان‌نامه‌ دکتری با عنوان تذکره‌نویسی فارسی در شبه قاره كه جایزه‌ سلطنتی را نويسنده به دنبال داشت. و بار دوم نيز در سال 1391 براي تدوین فرهنگ جامع فارسی ـ اردو ـ انگلیسی كه جایزه‌ي کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را براي علي رضل نقوي، به دنبال داشت.

همچنين ترجمه‌ انگلیسی «تحریر الوسیله» نیز از همین نگارنده است که توسط مؤسسه‌ي تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) انتشار یافته است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =