۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۱

ایسنا نوشت:

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد، این کشور کاردار ترکیه را برای دومین بار در ماه جاری ژوئیه در اعتراض به سخنان رجب طیب اردوغان احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که بارها به مناسبت‌های گوناگون از عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر به علت موضع وی درباره مساله فلسطین انتفاد کرده است، اخیرا به شبکه خبری سی ان ان گفت که موضع قاهره درباره مساله فلسطین صادقانه نیست و السیسی یک دیکتاتور است.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعتراض و محکومیت خود را نسبت به سخنان اخیر اردوغان، "که شامل توهین به السیسی بود"، ابراز و اعلام کرده است: اظهارات اردوغان فاقد ارزش و اعتبار است. ادامه دادن به سیاست‌هایی که به منزله زیر پا گذاشتن حقوق مصر و حاکمیت منتخب آن است، بی‌تردید به اتخاذ اقدامات بیشتری از سوی دولت قاهره خواهد انجامید که ممکن است بر سر پیشرفت روابط دو کشور موانعی ایجاد نماید.

بدر عبد العاطی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر علت فراخواندن کاردار ترکیه در قاهره‌ را تکرار موضع اردوغان در زمینه دیکتاتور خواندن السیسی دانست.

وی تأکید کرد: اتهامات اردوغان به منزله نادیده گرفتن حقایق تاریخی و نقش مصر و مواضع آن در زمینه دفاع از قضیه فلسطین است.

مصر قبلا نیز در ماه جاری ژوئیه، بلندپایه‌ترین دیپلمات ترکیه را در اعتراض به سخنان اردوغان که السیسی را حاکم خودکامه غیرقانونی توصیف کرده بود، احضار کرد.

روابط مصر و ترکیه از هنگام برکناری محمد مرسی، رییس‌جمهوری پیشین مصر به دست ارتش این کشور، دچار تنش شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =