یحیی آل‌اسحاق در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران به بحث روز حوزه اقتصاد یعنی بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود تورمی پرداخت.

چهل‌وچهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با موضع‌گیری یحیی آل‌اسحاق علیه جنایات تکان‌دهنده رژیم صهیونیستی در غزه آغاز شد.

جایی که او به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی با محکوم کردن این جنایات به انسانیت تسلیت گفت و از اراده اتاق‌های بازرگانی برای کمک به مردم بی‌دفاع فلسطین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فعالان بخش خصوصی تهران هم‌چنین در این نشست به بررسی دقیق بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود پرداختند تا با موشکافی بندهای مختلف این بسته، پیشنهادات و نظرات خود را برای اصلاح و بهتر شدن این سیاست‌ها به دولت ارائه دهند.

در ابتدای این نشست یحیی آل‌اسحاق با اشاره به گوشه‌هایی از جنایت‌های این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه به ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان، کشار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع و جلوگیری از رسیدن امداد و مایحتاج مورد نیاز مردم آسیب‌دیده، اعلام انزجار از این رفتار وحشیانه را وظیفه انسانی همگان دانست.

پس از طرح این موضوع ، یحیی آل‌اسحاق به بحث روز حوزه اقتصاد یعنی بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود تورمی پرداخت.

او گفت: «ما تاکنون هم سابقه تورم و هم سابقه رکود در اقتصاد ایران را داشته‌ایم و برای رهایی از هر دوی این مشکلات نیز در برهه‌های مختلف سیاست‌هایی تدوین و به کار گرفته شده است. اما تا آنجا که من به خاطر دارم این مساله رکود تورمی با این شدت تاکنون در اقتصاد ایران تجربه نشده بود و مهم این که هیچ نسخه مکتوبی هم برای برخورد با این مساله وجود نداشت.»

رئیس اتاق تهران با تقدیر از دکتر مسعود نیلی و تیم همراه او برای تدوین بسته خروج غیرتورمی از رکود و نظرخواهی از همه صاحب‌نظران در هر دو نوبتی که بسته‌های سیاستی و اجرایی ارائه شد، افزود: «خوشبختانه تدوین‌کنندگان این بسته از جمله دکتر نیلی در تمام جلساتی که در این باره دعوت می‌شوند حضور پیدا می‌کنند و به تشریح بندهای این بسته می‌پردازند. همان‌طور که در رسانه‌ها از جمله تلویزیون و در نشست‌های مختلفی از جمله نشست هیات نمایندگان اتاق ایران حضور پیدا کردند و متواضعانه اعلام کردند که این بسته کامل نیست و حلال تمام مشکلات اقتصاد ایران هم نخواهد بود.»

یحیی آل‌اسحاق با بیان این که بسته پیشنهادی دولت قصد دارد در دوسال آینده در مساله رکود، اقداماتی انجام دهد و وضعیت را بهبود ببخشد تاکید کرد که همواره یکی از مشکلات بخش خصوصی در اقتصاد ایران این بوده که تصمیمات پشت درهای بسته گرفته و ابلاغ می‌شد اما این نظرخواهی عمومی پیش از هرگونه اقدام اجرایی نشانه تعامل دولت و تدوین‌کنندگان بسته با بخش خصوصی است.

او با اشاره به مخالفان و موافقان، منتقدان و مدافعان بسته پیشنهادی دولت گفت: «بسیاری ممکن است موارد مطرح شده در این بسته را قبول نداشته باشند و به مسایلی اشاره کنند که در این بسته دیده نشده است مثل مشکل نقدینگی بنگاه‌های کوچک و متوسط. برخی هم مساله مجریان طرح را مدنظر قرار داده‌اند و گفته‌اند به اجرای این بسته خوش‌بین نیستند و در نهایت عده‌ای تصویب بندهای این بسته در مجلس و دولت را به عنوان یک چالش مطرح کرده‌اند. در برابر افراد زیادی هستند که با سیاست‌های اجرایی این بسته موافق هستند و آن را راهکاری برای بهبود وضعیت رکود تورمی ایران می‌دانند.»

رئیس اتاق تهران با اشاره به نظرخواهی تدوین‌کنندگان از صاحب‌نظران به این سخنان دکتر نیلی اشاره کرد که صراحتاً اعلام کرده بود در تدوین این بسته از مشورت و نظرات فعالان بخش خصوصی استفاده شده است.

یحیی آل‌اسحاق تاکید کرد که تدوین‌کنندگان بسته از صاحب‌نظران به ویژه جامعه فعالان اقتصادی در بخش خصوصی کشور خواسته‌اند تا این بسته را مورد نقد و بررسی قرار دهند و نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را به ایشان منعکس کنند و به همین خاطر نیز اتاق تهران قصد دارد در جلسات مختلفی در روزهای آینده بخش‌های مختلف این بسته را نقد و بررسی کند.

رئیس اتاق تهران افزود: «بخش‌های مختلف این بسته می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران و نشست‌های جمعی یا کارگروه‌های مشخص شده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا در نهایت جمع‌بندی نظریات مطرح‌شده برای دولت مطرح شود.» آل‌اسحاق در پایان سخنان خود خبر داد که دولت در سمیناری که در آینده نزدیک برگزار می‌کند به بیان پیشنهادات رسیده در مورد بسته و شکل و شمایل نهایی آن خواهد پرداخت. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =