معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مردم شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسعود سلطانی فر چهارشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری از شهرستان سامان بازدید کرد و در جمع مردم این شهرستان افزود: فلسفه حكومت اسلامي خدمت به مردم و تلاش در جهت حل مشكلات است.

او سرعت دادن به توسعه مادي و معنوي در جامعه، ايجاد رفاه اجتماعي، تامين معيشت مردم، فعال شدن توليدات اقتصادي و استفاده از همه ماهيت‌هاي اقتصاد و ايجاد اقتصاد مقاومتي در جامعه را از جمله اقدامات در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد:كساني هستند كه در مورد كشورهاي اسلامي با بي‌عدالتي سخن مي‌گويند و مي‌خواهند بي‌عدالتي را از اسلام به نمايش بگذارندو بی شک پشت پرده اين موضوع، حركت گروه‌هاي استكبارو رژيم صهيونيستي و كشورهايي مانند آمریکاست.

سلطانی فر در خصوص توسعه استان چهارمحال و بختیاری گفت: فراز مهم توسعه استان بحث گردشگري و استفاده از ظرفيت هاي طبيعي، فرهنگي و تاريخي در این زمینه است.

او با بیان اینکه طرح جامع گردشگري با هدف استفاده بهينه و صحيح و همچنین ايجاد زيرساخت هاي لازم و مورد نياز و تسهيلات لازم در دستور کار قرار می گیرد تاکید کرد: عرصه گردشگري به سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي نياز دارد.

سلطانی فر گفت: شهرستان‌ سامان جزو شهرستان‌هايي است كه ظرفيت بالايي درزمینه توسعه گردشگري دارد.

او با یادآوری آسیب های اقتصادی درکشور به دليل تخريب‌ها و سوء مديريت‌ در سال‌هاي گذشته و همچنین نرخ رشد منفی اقتصاد کشور در سال 91 و 92 ابراز امیدواری کرد: در سال‌ جاري شاهد رشد فني اقتصاد در كشور باشيم.

او با اعلام اینکه در تعطيلات عيدفطر در اقامتگاه‌هاي رسمي كشور 12 ميليون اقامت ثبت شده است یادآور شد: در سه ماهه اول سال 93، ورود گردشگر خارجی به کشور 200 درصد رشد داشته است و همه هتل‌هاي شهرهاي توريستي از جمله يزد، شيراز و اصفهان تا آذرماه رزرو شده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: سیاست دولت در بخش گردشگری خارجی، جذب گردشگري خارجي است که بيشترين ارزآوري را براي كشور دارد و موجب حل مشكلات اقتصاد و ساماندهي مكان‌هاي گردشگري در كشور مي‌شود.در بخش داخلی هم سیاست، توزیع مناسب زمانی و مکانی سفرها است.

او تاکید کرد: در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته ایم و گردشگران خارجی در راستاي بازديد از جاذبه‌هاي فرهنگي، تاريخي، ملي و مذهبي به كشور سفر کردند.

سلطانی فر در سفر به شهرستان سامان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و از آرامگاه عمان دهقان ساماني از شعرای نامی این استان بازدید کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    8 0
    حالا از کشورهای دیگه در مورد گردشگران ایرانی بپرسید
  • کاربر A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    7 1
    نحوه ی پوششو برخورد این خارجی ها به مراتب بهتر و متین تر از بعضی اقایون و بانوان خودمونه که تو خیابونا قدم میزنن