کارگردان فیلم سینمایی «چیزهایی هست که نمی‌دانی» معتقد است نبود تبلیغات برای برخی از فیلم‌های سینمایی موجب می‌شود اصلا تماشاگران در جریان اکران عمومی آن‌ها قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طرح اکران «هنر و تجربه» از چندی دیگر برای اکران عمومی برخی از فیلم‌ها که اغلب شرایط مناسبی برای نمایش عمومی نداشته‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند. فردین صاحب‌الزمانی که تجربه اکران عمومی «چیزهایی هست که نمی‌دانی» را پشت سرگذاشته، معتقد است معمولا در جریان اکران فیلم‌هایی که آثار هنری یا خاص نامیده می‌شوند، نبود تبلیغات و سالن سینمای مناسب آسیب جدی را به اکران و جذب تماشاگر می‌زند.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین، در مورد طرح اکران «هنر و تجربه» گفت: «مثل اینکه مسئولان این دوره نقشه‌های جدیدی دارند. با توجه به تجربه‌های پیشین، آموختیم که باید کار جدیدی بکنیم. تا زمانی که سالن‌ها محدود هستند وضعیت به همین منوال خواهد بود. وقتی سالن‌ها محدود نباشد و ما 10 سینما مثل سینما آزادی داشته باشیم، ‌یک سالن کوچک آن می‌تواند برای اکران طولانی یک فیلم باقی بماند.»

این کارگردان در مورد اهمیت تعداد سالن سینمایی که به اکران این فیلم‌ها اختصاص پیدا می‌کند، گفت: «چیزی که مانع اصلی ما محسوب می‌شود تعداد سالن‌ها و عدم تبلیغات ارزان برای فیلم های این ژانر است.منظورم از تبلیغ بیلبورد 130 میلیونی نیست، اما 20 تیزر رایگان تلویزیونی می‌توانست نمونه خوبی باشد که این تبلیغات هم فقط به فیلم‌های خاص داده می‌شود و بین فیلم‌ها فرق گذاشته می شود‌. آنان تیزر فیلم‌هایی را که دوست دارند مدام پخش می‌کنند تا همه مردم از اکران آن باخبر بشوند. تا زمانی که این تبلیغات در اختیار همه فیلم‌ها قرار گرفته نشود اتفاق خوبی هم نمی‌افتد. یعنی باید اراده‌ای از بالا باشد که گویا آقای ایوبی مدیریت محترم سازمان سینمایی این را اراده کرده‌اند. حداقل نصف تولیداتی که ظرفیت جذب تماشاگر را ندارند، شامل این وضعیت می‌شوند.»

صاحب‌الزمانی شیوه مناسب را برای رسیدن به ایده‌ای خوب جهت اکران این فیلم‌ها چنین عنوان کرد: «ما باید مدام با ازمون و خطا جلو برویم. حرف اصلی من این است که اگر شما با یک امکاناتی جلو بروید و فیلم خاص بسازید، می‌توانید شرایط دیده شدن آن را فراهم کنید. اگر برای فیلمی از این گروه هم مثل دیگر فیلم‌ها سه ماه وقت اکران بگذارند، قطعا بسیاری دوست دارند در فضا فیلم بسازند. یعنی باید فضا به گونه‌ای باشد که امکانات و تبلیغات و سالن‌های سینما برای این نوع فیلم‌ها هم عادی باشد، در آن صورت  تعداد این فیلم‌ها زیادی می‌شود.»

او در مورد وضعیتی که اکران فیلم‌های هنری یا خاص در خارج از کشور دارند، گفت: «در آن‌جا هم وضعیت خیلی فرقی نمی‌کند، فقط تعداد سالن‌ها زیاد است و ما می‌توانیم با سینمادار حرف بزنیم و فیلم را در سالن‌هایی اکران کنیم که هالیوود هنوز آن‌ها را نخورده است. سالن‌هایی مخصوص این نوع فیلم‌‌ها هستند و سال‌هاست که سر یک ساعت مشخص فیلم خاصی را اکران می‌کنند.»

صاحب‌الزمانی در مورد موانعی که برای موفقیت اکران فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» وجود دارد، گفت: «نبود تبلیغات کافی برای فیلم‌ها و نبود سالن دو مانع بزرگ است. من می‌خواهم بپرسم تماشاگر چگونه باید از اکران این فیلم ها مطلع بشود؟ باید فکری اساسی برای تبلیغات این فیلم‌ها کرد تا مخاطب عام که معمولا از طریق تیزر و بیلبوردها از اکران فیلمی باخبر می‌شود، در جریان اکران این فیلم‌ها هم قرار بگیرد. باید تعدادی از این بیلبوردها به خانه سینما داده شود تا خانه سینما آنها را به این طرح اختصاص دهد تا بخش زیادی از مشکل تبلیغات برای فیلم های هنر و تجربه حل شود.»

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =