ابتکار جدید گوگل برای کلاسیک خوانی آنلاین!

در پروژه‌ای به مدیریت «گوگل»، 700 کاربر اینترنتی به طور همزمان رمان «آنا کارنینا»، شاهکار کلاسیک «لئو تولستوی» را می‌خوانند.

ایسنا گزارش داد: کمپانی اینترنتی «گوگل» پروژه‌ای را طراحی کرده که طی آن 700 کاربر اینترنتی به طور همزمان و آنلاین «آنا کارنینا»ی «لئو تولستوی» را مطالعه می‌کنند. این برنامه 30 ساعته در روزهای سوم و چهارم ماه اکتبر اجرا می‌شود. اعضای این پروژه از شهرهای سراسر جهان، از لس‌آنجلس تا مسکو و سیدنی در آن شرکت کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود چهره‌های شاخص دنیای علم، اقتصاد، موسیقی و دیگر هنرها با این پروژه همکاری کنند. پوشش زنده مطالعه «آنا کارنینا» بطور دسته‌جمعی از طریق کتابخانه دولتی روسیه، کتابفروشی «ماسکوفسکی» و مرکز یادبود «یاسنایا پولیانا»ی روسیه ارائه می‌شود.

به گزارش راشا اینفوسنتر، رمان «آنا کارنینا» از معروف‌ترین آثار لئو تولستوی، نویسنده نام‌آور روس محسوب می‌شود. این رمان در آغاز به صورت پاورقی از سال 1875 تا 1877 در نشریه‌ای به چاپ رسید. رمان «آنا کارنینا» را شاهکار سبک تخیلی واقع‌گرا دانسته‌اند.

لئو تولستوی، نویسنده‌ شاهکارهایی ادبی هم‌چون «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» در سال 1928 در روسیه به دنیا آمد. بسیاری او را بزرگ‌ترین رمان‌نویس جهان لقب داده‌اند. وی در سن 82 سالگی بر اثر سرما خوردگی در یک ایستگاه قطار بدرود حیات گفت.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    3 0
    چه ابتکار جالبی
  • حمید IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 0
    درود بر شما و سپاس از آگاهی رسانی فرهنگی 1احتمالا اشتپاه چاپی برای این مطلب رخ داده است، چرا که زادروز " لو نیکلایویچ تولستوی" ۹ سپتامبر ۱۸۲۸ در یاسنایا پالیانا از توابع استان تولا است. تولستوی در روز ۲۰ نوامبر ۱۹۱۰ درگذشت و در زادگاه خویش به خاک سپرده شد. 2 رمان‌های "جنگ و صلح" و "آنا کارنینا" جایگاه او را در بالاترین رده‌ی ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. تولستوی به‌حدی در کشورش مشهور و محبوب است که اخیراً سکه طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده است. تولستوی به رغم شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به‌شدت تغییر داد و به ساده زیستن روی آورد. با ترک سیگار و الکل و کناره‌گیری از تفریحات مخصوص مانند شکار حیوانات، اعتراف کرد: «چه لذایذ ظالمانه‌ای