ایسنا نوشت:‌

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: وضع موسیقی کشور باید مشخص شود و نیاز به سند دارد.

حسام‌الدین آشنا صبح امروز (سه شنبه) بعد از پایان جلسه بررسی سند ملی موسیقی کشور با حضور تعدادی از صاحب نظران و مسئولان این حوزه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که علت تدوین سند موسیقی را می‌پرسید ، اظهار کرد: چون موسیقی کشور وضع مشخصی ندارد باید وضع آن مشخص شود و این نیاز به سند دارد. سند خوبی که منجر به ساماندهی تولید، آموزش و پژوهش و صادارات و واردات در این حوزه شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تدوین این سند منجر به دولتی شدن موسیقی نمی‌شود، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم چنین امری باشد، تدوین این سند منجر به هرچه روشن‌تر شدن رابطه دولت، جامعه، اهالی موسیقی و فضای موسیقی خارج از کشور می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که گاهی برای این‌که بگوییم نگاه دولت به یک موضوع چیست، سندی در ارتباط با آن تهیه می‌شود، گفت: گاهی در تهیه سند صدای کسانی که ذی‌نفع هستند شنیده می‌شود و گاهی نیز همراه با مشارکت افراد ذی‌نفع، این سند تهیه می‌شود که ما در تلاش هستیم سند موسیقی از نوع سوم باشد.

آشنا با بیان این‌ که سند ملی موسیقی توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و به صحن شورا ارایه شده است، تصریح کرد: قبل از بررسی سند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: مسئولیت تهیه این سند بر عهده دکتر اسحاقی است و دیگران نیز عضو این تیم هستند و ما از آن‌ها برای حضور در این جلسه دعوت کرده‌ بودیم که علیرغم این دعوت آن‌ها حضور پیدا نکردند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در مورد ضمانت اجرایی این اسناد، یادآور شد: اسنادی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود در حکم قانون است و هر ضمانت اجرایی که دیگر قوانین دارند این قوانین نیز دارا می‌باشند.

وی در بخش پایانی اظهارات خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مجوزهای موسیقی، اظهار کرد: متأسفانه برخی از موسیقی‌هایی که مجوز دارند اجرا نمی‌شوند؛ البته موسیقی‌هایی هم هستند که اجرا می‌شوند ولی مجوز ندارند و فقط تفاوت آن‌ها روی زمین و زیر زمین است.

آشنا همچنین در پاسخ به سوالی در مورد این‌که عده‌ای موسیقی را دستاویزی برای فشار به دولت قرار داده‌اند، گفت: موسیقی دستاویز نیست، بلکه دستاورد است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =