در پی مسدود شدن راه آهن سراسری در محدوده استان خوزستان مسافر سرگردان قطارهای مسیر تهران-اهواز با اتوبوس از دورود به اهواز منتقل شدند.

به دنبال مسدود شدن خط راه‌آهن جنوب، به دلیل خروج واگن باری در ناحیه زاگرس محدوده بلاک‌های تنگ پنج و تنگ هفت از روز گذشته تاکنون هیچ قطار باری و مسافری از خوزستان بوسیله خط ریلی به مقصد تهران جابجا نشده است.

مدیرکل ناحیه راه آهن زاگرس گفت: این مسیر از ساعت 14روزگذشته بعلت خارج شدن دو واگن باری در تونلی بین ایستگاه های تنگ 5 و تنگ 7 در 120کیلومتری اندیمشک مسدود شده و همچنان مسدود است.

زیودار گفت: این حادثه سبب شده است از روز گذشته تاکنون هیچ قطار باری و مسافری از خوزستان بوسیله خط ریلی به مقصد تهران جابجا نشود. کار برای بازگشایی مسیر ادامه دارد و به محض بازشدن راه آهن تهران - خرمشهر حرکت قطارها در این مسیر ازسرگرفته می شود.

مدیر کل راه آهن ناحیه لرستان گفت: به علت خروج یک قطار باربری حامل سنگ آهن در محدوده ایستگاه تنگ هفت استان خوزستان، این خط آهن از دیشب ساعت 21 و30 دقیقه مسدود شد. واگن های حامل بار این قطار باری در تونل محدوده ایستگاه تنگ هفت از ریل خارج شد و برغم تلاش انجام شده، تاکنون خط آهن بازگشایی نشده است.


تغییر برنامه حرکت قطارهای مسافری رجاء

در پی مسدودی خط راه‌آهن جنوب به دلیل خروج واگن باری در ناحیه زاگرس - محدوده بلاک‌های تنگ پنج و تنگ هفت، برنامه حرکت قطارهای مسافری رجاء در محور جنوب دچار تغییراتی شد.

روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اعلام این خبر گفت: به دلیل خروج از خط دو واگن باری در تونل 35 محور جنوب، و زمان‌بر بودن بازگشایی خط، قطار اهواز - تهران این شرکت به شماره 133 (روز گذشته) برغم سیر تا اندیمشک، به اهواز برگشت.

برای دیگر قطارها، با هماهنگی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مقامات محلی استان‌های مرکزی و لرستان، نسبت به برقراری سرویس جابه‌جایی با اتوبوس برای ادامه سیر مسافران تا مقاصدشان اقدام شد.

حرکت قطار عادی اهواز- تهران رجاء به شماره 119 برای امروز (سه شنبه 21 مرداد) حد فاصل ایستگاه‌های اهواز تا درود نیز از برنامه حرکت قطارهای مسافری حذف شده است و این قطار از ایستگاه درود به سمت تهران و برابر برنامه زمانی خود حرکت می‌کند.

شرکت رجا ضمن عذر‌خواهی از مسافران قطارهای خود که حرکت آنها در روز گذشته حذف یا با اتوبوس ادامه سیر داده‌ شد، اعلام کرد : این مسافران با در دست داشتن لاشه بلیت و کارت شناسایی معتبر، تا یک ماه آینده فرصت دارند با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های مجاز فروش در سراسر کشور، بلیت خود را بازگردانند و 100 درصد بهای آن را دریافت کنند.

روابط عمومی رجاء از مسافران قطارهای محور جنوب درخواست کرد برای اطلاع و اطمینان از برنامه حرکت قطارهای مسافری و سایر اطلاعات سفر با قطار، با سامانه اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق تلفن‌های 1539 ( از تهران) و 55651415-021 (از شهرستان‌ها) تماس بگیرند.

 

انتقال مسافران سرگردان قطارهای مسیر تهران-اهواز

فرماندار شهرستان دورود به ایرنا گفت: در پی مسدود شدن راه آهن سراسری در حدفاصل تنگه پنج و هفت در محدوده استان خوزستان دوهزارو 350 مسافر سرگردان و در راه مانده از دورود به اهواز منتقل شدند.

ماشاالله نعمتی گفت: خروج قطار باری از ریل دوشنبه شب در مسیر یاد شده موجب مسدود شدن مسیر راه آهن جنوب، تهران شد.  بدنبال این حادثه چهار قطار مسافربری که از تهران و مشهد عازم جنوب کشور بودند در ایستگاه راه آهن دورود متوقف شدند که مسافران این قطارها با 69 اتوبوس به اهواز منتقل شدند.

مدیرکل حوادث غیر مترقبه لرستان نیز به ایرنا گفت: حادثه ای که در ایستگاه تنگه پنج راه آهن خوزستان شب گذشته به وقوع پیوست ارتباط ریلی لرستان با خوزستان را قطع کرد.

رضا آریایی گفت: با وجود مسدود شدن راه آهن در این محور مسافرینی که قصد عزیمت به اهواز را با قطار داشتند وقتی وارد ایستگاه دورود شدند با اتوبوس به اهواز منتقل شدند.

وی گفت: مشکل انسداد محور راه آهن خوزستان امروز نیز حل نخواهد شد و تعدادی از مسافران که در ایستگاه راه آهن ازنا هستند از طریق اتوبوسهای پایانه های مسافربری به اهواز انتقال خواهند یافت.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    2 0
    ناوگان فرسوده کشور داره کم کم خودنمایی میکنه. باید منتظر خبر های تلخ تر هم باشیم.
  • بی نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 1
    تو این راه اهن چه خبره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟