مهر نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب یک موهبت و نعمت الهی بوده که حفظ و حراست آن وظیفه شرعی و ملی است، گفت: در حال حاضر دلیلی برای استیضاح وزیر نیرو وجود ندارد زیرا این امر مشکل کم آبی را حل نمی کند.

غلامرضا کاتب، بعدازظهر پنچشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی اظهار کرد: نمایندگان هر روز در مجلس نسبت به بحث آب اعتراض دارند اما دلیلی برای استیضاح وزیر نیرو وجود ندارد زیرا این امر مشکل کم آبی را حل نمی کند.

وی افزود: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، کم هزینه ترین اقدامی است که می تواند استان های فلات مرکزی را از بحران کم آبی نجات دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما گران اداره می شود طوری که طی دو سال گذشته 85 درصد اعتبارات صرف هزینه های جاری شد و سالی 30 هزار میلیارد تومان به اعتبارات جاری افزوده می شود.

نماینده مردم تربت جام نیز در این مراسم اظهار کرد: سهم خراسان رضوی در بودجه باید 8 درصد باشد اما در حال حاضر 5.9 درصد است و این قابل توجیه نیست.

غلامرضا اسداللهی از آغاز عملیات اجرایی و احداث خط آهن دوغارون به شبکه ریلی خبر داد و افزود: آب یک کالای سیاسی است و اکنون بحث انتقال آب از تاجیکستان مطرح و دارای ردیف اعتباری است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه نگاه ها نسبت به مشهد باید تغییر پیدا کند، گفت: شناسایی ظرفیت ها و کارکردهای این شهر ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عنوان کرد: ظرفیت هایی که در این شهر وجود دارد بسیاری از نیازمندی های مردم در حوزه های مختلف را حل می کند و بسیاری از مشکلات این شهر مربوط به نگاه های کوتاه مدت و عدم تعیین افق پیشرفت است.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت ها در پایتخت معنوی عنوان کرد: امروز باید چشم انداز واقعی کشور در ارتباط با توسعه زیرساخت ها برای این کلان شهر مذهبی طراحی شود و از سویی دیگر ضرورت دارد تا میزان خطوط ریلی نیز افزایش یابد زیرا اکنون 15 میلیون نفر با قطار به مشهد رفت و آمد می کنند و با این وجود خطوط ریلی دیگر پاسخگوی این حجم مسافر نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: قطار سریع السیر مشهد - تهران باید هرچه سریع تر راه اندازی و آزاد راه حرم تا حرم نیز که یک پروژه ملی است مورد توجه دولت قرار گیرد.

حجت الاسلام پژمانفر در رابطه با مسئله کمبود آب بیان کرد: موضوع آب یک مسئله حیاتی است و در افق 1404 با کمبود 100 میلیون متر مکعب و تا سال 95 با کمبود 20 میلیون متر مکعب آب روبرو خواهیم شد.

وی در خصوص پروژه اسکان ارزان قیمت برای زائران رضوی عنوان کرد: امروز فقرا و اغنیا در سفر به مشهد باهم برابر نیستند و در این راستا دولت باید در زمینه پروژه اسکان ارزان قیمت کمک کند، همچنین ضرورت دارد تا از ظرفیت 50 هکتار زمینی که به حرم رضوی نزدیک است برای اسکان زائران استفاده کرد.

به گفته وی اکنون به سرمایه پیرامونی حرم رضوی در خصوص اسکان زائران خسارت وارد شده است.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، کم هزینه ترین اقدامی است که می تواند استان های فلات مرکزی را از بحران کم آبی نجات دهد اینم از اون حرفهاست
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    نه بابا چه دلیلی. همه چی ارومه
  • جمال A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 0
    اقا جان ما میگیم وزیر صنعت را استیضاح کنید شما میرید دنبال وزیر نیرو و علوم. اووووف خدایا