معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد این ممنوعیت برای زنان شاغل در حالی که پیشنهاد جایگزینی وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهین‌دخت مولاوردی با اشاره به اظهارات رئیس پلیس اماکن ناجا در رابطه با ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها افزود: این مقام مسئول در نیروی انتظامی اشاره کرده که با توجه به اینکه قوانین حاکم بر کافی‌شاپ‌ها، همچون قوانین قهوه‌خانه‌هاست، از این رو اشتغال زنان در کافی‌شاپ ها نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: از این اظهارات اینگونه برداشت می‌شود که قانونی درباره ممنوعیت اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها وجود دارد که آن را به کافی‌شاپ ها تعمیم داده‌اند؛ حال باید دید آیا قانون صراحتاً به این مساله اشاره دارد؟

معاون رئیس جمهور افزود: رئیس اداره اماکن ناجا همچنین اشاره کرده که اشتغال زنان در فضای عمومی سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع است، اما در آشپزخانه‌های این مکان‌ها ممنوعیتی وجود ندارد؛‌ باید بررسی شود که این مساله ناشی از برداشت و سلیقه شخصی است یا نه.

مولاوردی با بیان اینکه برای اعلام موضع معاونت امور زنان و خانواده در این باره نیاز به بررسی‌های کارشناسی است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری زنان در جامعه، این مکان‌ها محلی برای کسب درآمد زنان نیازمند است.

وی یادآور شد: باید کار دقیق و کارشناسانه‌ای صورت بگیرد که در صورتی که این ممنوعیت ایجاد شود، زنان شاغل در این مکان‌ها چه باید کنند؟ آیا باید دستفروشی کنند یا تکدی‌گری؟

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم یافتن راهی جایگزین برای رفع مسایل معیشتی این زنان تصریح کرد: اینکه راه را بر روی این زنان ببندیم، در حالی که پیشنهاد جایگزینی نیز وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.

مولاوردی با تاکید بر اینکه اشتغال در مراکز یاد شده برای برخی از این زنان شاغل در آن حیاتی است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان درباره مسائل نگاهی یک‌سویه و یکجانبه داشت؛ از این رو درباره ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ ها هم باید همه جوانب را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

وی افزود: این حق مردم است تا بدانند طبق کدام قانون و مصوبه این ممنوعیت مطرح شده است.

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    معون محترم بجای اینکه به فکر اشتغال زایی زنان در این گونه مکان ها باشند به فکر گنجاندن خانه داری به عنوان اشتغال مولد گام بردارند نه اینکه کاری کنند که زنان ما به نوعی حرمتشان در اینگونه مکان ها لکه دار شود حتما این خانم و سایرین که از ممنوعیت در هراس هستند به کافی شاپ ها و حتی در بعضی موارد به قلیان فروشی ها رفته اند تا ببینند که دختران و زنان ما چه وضعی دارند شما اگر واقعا به فکر اشتغال در زنان حامعه هستید همان مرخصی زایمانی را که کلا از بیخ حذف و منکرش شدید را راه بیاندازید و برادریتان را ثابت کنید... دفاع از حقوق کار زنان پیشکش شما و امثال شما شما آیا حاضر هستید دختر خود را به عنوان کارمند به اینگونه مکان ها بفرستید شما اگر راست میگویید نان خانه دار را شاغل اع
    • آرزو A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      97 5
      برادریتان را ثابت کنید؟؟؟ مشخصه که شما برخلاف اسمتان آقا هستید نه خانم. خیلی هم مردم را جیگر فرض نکنید. تجربه نشون داده که خانمهایی که از مرخصی زایمان طولانی مدت استفاده کردند بعد از مرخصی شغلشون را از دست دادند. هر وقت خودت خانه داری را بعنوان شغل مولد به رسمیت شناختی و ماهیانه حداقل 600هزار تومن بعنوان دستمزد و یکماه حقوق بعنوان پاداش آخر سال بعلاوه عیدی و یکماه مرخصی استحقاقی و 9 ماه مرخصی زایمان به خانمت پرداخت کردی بیا و برای سایرین شعار بده و خانمها را از محل کارشون بنداز بیرون.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      67 3
      شما چرا ایتگونه مکان ها رو دیدید؟مگه خانه داری نمیکنید؟
    • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      54 5
      واقعا سطح توهم چقدره.کجای دنیا به تو خونه بودن میگن کار؟؟؟؟
    • آرش RO ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      58 1
      شماها چرا هر مسئله را میشنوید پای همه خانواده ها راپیش می کشید زنی که سرپرست ندارد است ومسول کودکان بی سرپرستش است حاضر است که تن به این کارها دهد خانواده اش را تامین کند ودختری که پشت میز کافی شاب نشسته و کار می کند چه مشکلی ایجاد می کند ؟؟؟؟؟؟
    • محمد A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      73 2
      بنظرم شما با چیزی به نام " نیاز" آشنا نیستید. گرامی اگر همه راهها را برای معیشت زنان نیازمند ببندیم شاید راهی باقی نماند جز ........
    • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      41 4
      اوج نگیر عمو .اونی که تو سرته اسمش مخه یکم ازش استفاده کن. اینقدر اوج گرفتی مراقب باش نیفتی
    • حامد جمشیدیان A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      49 1
      یعضیا نیاز دارن قربان.برن کار خلاف کنن خوبه؟نهایتش بگن این خانومای شریف لباس فرم مورد تایید بپوشن.
    • وطن پرست A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      38 6
      شک ندارم شما خانم نیستید و با این نام و کامنتتان میخواهید فرافکنی کنید و افکار اشتباه خودتان را از زبان خانم ها بیان کنید تا به اصطلاح تاثیرگذارتر شود. و اما اگر واقعا خانم هستید که فقط می شود گفت برایتان واقعا متاسفم و نیاز به ترحم داریدشما به خانه داری ادامه بدهید و نگران دیگر خانم های محترمه نباشید. در آخر این پیش فرض را هم میشود ضمیمه کرد که آنطور که از قراین پیداست جنابعالی دارای هیچ هنری نیستید که بدرد جامعه بخورد و مجبورید خانه داری را انتخاب کنید و این باعث حسادت و واکنش منفی به خانم های شاغل از طرف شما شده است.
    • بی نام NL ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      35 6
      برادر ظاهرا ترمز بریدی یه مقدار در مورد تذهیب نفس مطالعه کن در ثانی خدا انسان رو آزاد افرید، نصف ادمها می خواهید بکنین تو خونه که صرفا تولید مثل کنن ؟ فلسفه خلقت همینه از نظر شما ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      21 5
      مگه شما رو مجبور کردند؟شما توو کافی شاپ کارنکن. کسی جلوتو گرفته؟
    • پویان ف A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      8 21
      من نمیدونم چرا به کامنت گذار اول توهین میکنید؟ خانم آرزو اثبات برداری یک اصطلاح هست حتما لازم نیست مرد باشید بیسوادی آقای وطن پرست خانه داری یک هنر هست آشپزی خوب و اداره خانه کاری هست که هر زنی عرضه ی آن را ندارد و بسیاری از زنان بزرگ دنیا حتی روسای جمهور اول خود را خانه دار و سپس عنوان دیگری دارند مثل پرفسور میرزاخانی و بسیاری از مادران و خواهران و افرادی که اینجا کامنت گذاشتند خانه دار هستند شما به حال کوتاه فکری خودتان ترحم کنید وگرنه تو کافی شاپ کار کردن و آبمیوه و چای جلوی مردم گذاشتن و دستمال روی میز کشیدن و صندوقداری کردن هنر نیست هنر تربیت بچه و رضایت خانواده هست که شماها ازش غافلید . من با کار کردن زنها تو کافی شاپ مخالف نیستم فقط جواب دو سه نفر رو دادم.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      10 2
      آقا پویان اینجور که شما پیش میرید آخرش باید به همه ی مشاغل توهین کنید. چون بالاخره توو هر شغلی یه تعداد خانم مشغول به کار هستند. خانه داری چگونه میتواند شغل باشد وقتی نه درآمدی دارد نه بیمه میشوی نه ساعت کاری مشخص و نه بازنشستگی داری؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    313 3
    چيزي كه بايد بررسي بشه اينه كه چرا هر كسي به خودش اجازه مي ده كه بگه نظر من قانونه.اين موضوعيه كه بايد ريشه كن بشه.در ضمن بسيار خوشحالم كه با اين صلابت پاسخ اين زياده خواه ها رو داديد و ميدوارم كه تا اخر هم محكم باقي بمونيد
    • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      4 55
      منظورت از زياده خواه چيه؟؟ واقعا شان زن اينه كه بياد تو كافي شاپ كار كنه؟ آخه خانم مولاوردي شما جاي اينكه نگران اين خانم ها باشيد سعي كنيد يه فضاي سالم و به دور از فساد رو راه بندازيد و اين خانم ها رو ببريد سر كار آخه كار تو كافي شاپ با اون همه فساد واقعا مناسب يه خانم هست؟ متاسفم... خدا خودش به ما رحم كنه.
    • امیر آریان A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      4 89
      قرآن میگه حرامه پس قانون حرفی برای گفتن نداره
    • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      33 7
      اولا که قرآن کارکردن زنان رو حرام ندونسته. ثانیا جامعه با قانون اداره میشه
    • معصومه IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      16 2
      من نمیدونم اینایی که کافی شاپ رو مترادف با فساد میدونن تا حالا به این محیطها رفت و آمد کردن یا نه ؟والا نه دودی هست نه هر چیز دیگه ای ... .بعد هم چرا فکر میکنید شان زنان با کار در کافی شاپ پایین میاد مگه دزدی میکنن یا خدای نکرده هر کار خلاف شرع دیگه ای...اتفاقا خیلیا به این طور کارها علاقه دارند صرف نظر از نیاز مالی چرا باید یه عده رو از کار مورد علاقه شون محروم کنیم.کجای ذین گفته کار در کافی شاپ حرام است؟...
    • ر A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      12 2
      قرآن در مورد کافی شاپ چیزی گفته ؟؟ توبه کن .... کارکردن زن حرامه ؟؟؟ خود تو وقتی میی بیمارستان دوست داری زن آفتاب مهتاب ندیدت رو ک معاینه کنه ؟؟ توی کافی شاپ هم اگه خانوم ها باشند فضا بهتره تا چندتا جوان مرد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    185 6
    درود
  • آیس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    واقعا این قوانین متحجرانه از کجا میاد؟؟
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      41 5
      از متحجران .
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    غیرت ایرانی کجا رفته
    • joker A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      عقل ایرانی کجا رفته
    • بی نام EU ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      66 7
      هر جا سخن از منطق و درایت می شود، عده ای واژه های احساسی و بدون تعریف و جایگاه مشخصی چون غیرت را به کار می گیرند.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      88 5
      غیرت ایرانی امثال شما تو 8 سال دفاع مقدس احمدی نژاد کجا رفته بود که مملکت به باد رفت ؟ نکنه باد آورده تو جیب شما که صداتون در نمی اومد
    • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      37 1
      سلام چرا فکر می کنید با کار کردن یک زن در کافی شاپ باید غیرتها به جوش بیاید ،مگر فقط مردان به کافی شاپ می روند که باید آنها فقط کار کنند ،به نظر شما بهتر نیست که یک زن پذیرای دختر یا همسر شما باشد تا یک مرد.اداره اماکن نیر به جای ممنوع کردن حضور زنان بهتر است که نظارتهای خودش را بیشتر نماید.همینکه بتواند روی حجاب برخی از خانمهای شاغل در آن مکانها کار کند کفایت می کند نه اینکه آنان را از حق شغل محروم نماید و به نظر من یکی دانستن کافی شاپ با قهوه خانه اصلاً کار درستی نیست.هر کس کمی به این موضوع فکر کند بی شک متوجه تفاوتهای آنها خواهد شد.
    • .... IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      60 7
      شعور ایرانی کجا رفته
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      33 2
      بابا خوش غیرت تجاوز جنسی به بچه ها، ازدواج کودکان، بی پولی و گدایی و تن فروشی زنان اشکال نداره ولی کار ِ شرافتمندانه اشکال داره؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
      0 2
      نیاز کورش کرده بعضی ها به خاطر نیاز که حد هم نداره حاضرند هر کاری بکنن که ...
  • حمیدرضا A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    260 7
    قانون گازانبری
  • ناشناس A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    29 0
    مهم اینه که هر کسی وظیفه خودش رو انجام بده .حالا چطورو به چه قیمتی اصلا مهم نیست. مثل ممنوعیت قلیان در قهوه خانه ها که بعد از تو واحد های مسکونی سر در آورد. حالا این کار به فرض که قانونی ، اون زن سرپرست خانوار که قطعا از روی اجبار تن به کارگری توی کافی شاپ داده. اگه عرصه بهش تنگ تر بشه ممکنه تن به چه کاری بده؟واقعا فهمیدنش سخته؟
  • عععععجب علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    21 2
    میشه بگید. در محلی که گاها مخصوص خانم هاست بهتر نیست یک خانم حضور داشته باشد
  • هموطن ایرانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    16 2
    اداره اماکن انتظامی خودشون سلیقه ای عمل میکنند وچراجاهایی که مربوط به شغا خانمهاست باید برادران امکن برای کنترل به اونجابروند جاهایی که صدرصد محیط خانمهاست من باچشمان خودم دیدم واقعن مات مبهوت موندم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    36 4
    اون هایی که خیلی ادعای غیرت دارند وقتی زنان تو جامعه دستشون از همه جا کوتاه است و محتاج کمک هستند کجایند الان یک عالمه از این بانوان در انتظار کمک وجود دارند لطفا به اونها بپردازید و نگران عفت بانوان نباشید آنان خود مراقب عفت خود عستند مراقب عفت مردان جامعه باشید تا کمتر مشکل بوجود بیاید انان مراقبم شما عفت خود نگهدار
  • بی نام EU ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    7 62
    زشته به قران زنا املاکی شدن کلفته رستوران شدن مهمان دار شدن منشی شدن تلفن چی شدن
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      36 4
      کلفت رستوران شدن بهتر از کلفت ِ بی مواجب شدنه. بابای من کارگره اگه مادرم هم کارگر بود هیچ عیبی نداشت چون کار عار نیست توهین نکن
    • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      12 3
      دزدی کردن و لقمه حرام بودن زشته، نه کار و تلاش شرافتمندانه برای گذران زندگی.
  • آرش A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    54 3
    پیشنهاد میشود به طور کلی تولد هر گونه جنس مونث غیر قانونی اعلام شود. با تشکر
  • دومان A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    97 6
    داداش به اون غیرت نمیگن جاهلیت میگن
  • شهلا IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    56 4
    راستی اگر خانمها نبودند قانگذاران محترم برای کی قانون وضع می کردند
  • لیلا A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    9 4
    ایکاش حقوق و مزایایی برای زنان خانه دار که به هر دلیلی شرایط اشتغال برایشان فراهم نشده و عمر خود را در خانه و تربیت فرزندانشان سپری کرده اند در نظر گرفته شود.در واقع مثل اکثر مادران ما که دوران میانسالی را می گذرانند و خانه دار هستند ولی تمام تلاش خود را برای آرامش همسر و فرزندانشان انجام داده و می دهند.انصاف نیست که به زنان و مادران خانه دار که به هر دلیلی نتوانستند در جامعه ما شغل و درآمدی داشته باشند، کم لطفی شود.