هر اونس طلا در اواسط هفته گذشته 1276 دلار فروخته شد. به این ترتیب، به کمترین مقدار در یک ماه گذشته رسید. قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش ارزش دلار، 8.31 دلار کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از رویترز، در آستانه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا ارزش دلار بالا رفت و انتشار آمارهای بخش غیرکشاورزی آمریکا، تاجران طلا را نگران کرده است که قیمت طلا در چند جلسه آتی به سطح پایین‌تری کاهش یابد.

براساس این گزارش، یک تاجر هنگ‌کنگی در این‌باره گفت: به نظر می‌رسد که طلا در تقلاست. تنش‌های اوکراین هنوز حل نشده است و هنوز طلا کمتر از 1300 دلار معامله می‌شود. به گفته او، مردم در مورد تقویت ارزش دلار نگران هستند و من فکر می‌کنم تا زمانی‌که نشست بانک مرکزی اروپا برگزار و آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شود، طلا میان 1278 تا 1290 دلار معامله شود.

به هرحال، به گفته کارشناسان اقتصادی، افزایش ارزش دلار آمریکا، بهبود وضعیت بخش مسکن این کشور، کاهش تولیدات صنعتی منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته ولی از سوی دیگر تشدید تنش در شرق اوکراین و احتمال اعمال تحریم های جدید اروپا علیه روسیه مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز زرد شده است. البته باز هم گفته می شود که بازار طلا آنچنان باید و شاید تحت شرایط بحران کی اف و مسکو قرار نگرفته است. به عقیده کارشناسان، بیشترین تاثیر در قیمت طلا به نشست بانک مرکزی اروپا بستگی خواهد داشت. چرا که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج این نشست هستند تا سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا روشن شود. اگر بانک مرکزی اروپا اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر را در اولویت قرار دهد این مساله به ضرر ارزش یورو و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

البته هنوز احتمال ها درباره پیش بینی یک شوک در بازار طلا مطرح می شود که آن هم حمله داعش به امریکا و انجام یک فعالیت تروریستی در این کشور است. اگر همچنان درگیری امریکا و داعش بالا بگیرد، بازار طلا برای سرمایه گذاران جذاب تر می شود. چرا که این بازار علاقه زیادی به بروز بحران اقتصادی و امنیتی در کشورهای دنیا دارد.

با این حال، تازه ترین تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که قیمت طلا به زودی بار دیگر به سطح حمایتی 1280 دلاری خواهد رسید .این تحلیل نشان می دهد اگر قیمت طلا بتواند ابتدا سطح مقاومتی 1292 دلاری و سپس سطح 1296 دلاری را بشکند به زودی به بیش از 1322 دلار خواهد رسید.

اما هر گرم در بازار داخل کشور، نوسان زیادی را تجربه نکرد و با این که اول هفته را با افزایش 346 تومانی شروع کرد اما در اواسط هفته با افزایش 460 تومانی به 96866 تومان به فروش رسید.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =