ایسنا نوشت:

وزیر نفت با بیان اینکه از رانت و رانت‌دهی به شدت متنفرم، گفت: درست نیست افراد به چیزی که حقشان نیست از طریق نفت دست پیدا کنند.

بیژن زنگنه در ششمین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت نفت به فراخوان طرح فراگیر سیراف اشاره کرد وگفت: همه باید بتوانند در طرحها شرکت کنند و بر اساس صلاحیت انتخاب شوند.

او همچنین بر رعایت انضباط و نظم تاکید کرد و گفت: انضباط مالی و اداری در سازمانها بسیار اهمیت دارد.

زنگنه با بیان این که به بهانه وجود شرایط سخت نمی توان مقررات را نادیده گرفت و آن را دور زد، گفت: دور زدن مقررات زمینه را برای فساد مهیا و راه را برای مفسدان باز می کند.

او ادامه داد: برداشتن مقررات همانند برداشتن ستونهای یک بناست که باعث می‌شود تمام ساختمان بر سر ساکنان آن آوار شود.

وزیرنفت همچنین با اشاره به این که نوک حمله تحریم‌ها به سمت صنعت نفت است، گفت: کشورهای غربی و آمریکا خواسته‌اند با تحریم صنعت نفت کشور را دچار مشکل کنند اما همچنان به سمت هدفهایمان پیش می رویم.

او گفت: صنعت نفت تا حدودی توانسته است از شرایط تحریم فاصله بگیرد و روز به روز در جهت اهداف این صنعت کارهایش را پیش ببرد.

زنگنه با یادآوری این که به نخستین وعده به نمایندگان مجلس در مورد سپردن اداره نفت به نفتی‌ها عمل کرده‌ام گفت: هم اکنون تنش و بی ثباتی از صنعت نفت رخت بربسته و مدیران و کارکنان نفت در محیط با تدبیر و امیدوارانه به جلو حرکت می کنند.

او اقتصاد مقاومتی را راهبرد اساسی برای کشور و مجموعه صنعت نفت دانست و گفت: وزارت نفت پیگیر راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف آن است.

زنگنه گفت: خروج غیرتورمی از رکود نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه نفت نقش پیشران و محرک دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش به وظایف روابط عمومیهای یک سازمان اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق، بدون اغراق و بزرگ نمایی از مهمترین وظایف یک روابط عمومی موفق است.

زنگنه گفت: آن چنان راست بگویید که بتوانید از گفته‌های خود دفاع کنید زیرا شفاف سازی نیز به همین میزان اهمیت دارد.

وزیر نفت گفت: دستگاهی که پنهانکاری داشته باشد احتمال فساد در آن زیاد است.

وزیر نفت با بیان این که در یکسال گذشته فضای کار تغییر کرده و امید در صنعت نفت زنده شده است، گفت: باید این فضای امید پایدار باشد و خرد جمعی در صنعت نفت لحاظ شود زیرا همه ما آدمهای متوسطی هستیم و نیازی به قهرمان نداریم و باید با همکاری هم کارها را به خوبی جلو ببریم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شرکتی منطقه ویژه عسلویه A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    اگه اینطوره چرا با متوقف کردن تبدیل وضعیتها باعث شدید بین همکاران ما تبعیض پیش بیاد؟چرا قانون افزایش حقوق ما کارکنان اینجا برای مناطق عملیاتی و مرزی اجرا نمیشه یا اجرا میشه و ما نمیبینیم؟خوتن همکاران تبدیل وضعیتی ما از خون ما رنگی تره؟نمیشد ایشون برای رفع این تبعیض کاری میکردند؟این تبعیض به اقتصاد ضربه نمیزند؟آیا انصافه ببینیم همکار بغل دستی ما تبدیل وضعیت شده و ما نه؟چرا ما باید چوب تغییر دولت را بخوریم؟کجای حرف احمدی نژاد اشتباه بود که پولی که قراره دولت بده دست سرمایه دار تا سهم خودش رو برداره و بده به ما ،خود دولت مستقیما بده؟این اسمش چیه؟