فارس نوشت:

تولید انواع خودرو در پنج ماه اول امسال با رشد ۷۳.۴ درصدی به ۴۰۴ هزار و ۱۰ دستگاه رسید که تقریباً یک‌سوم برنامه تولید خودرو در کشور طی سال جاری است و خودروسازان ۲۳ درصد از برنامه تولید خود عقب هستند.

در حالی که به گفته مدیران عامل ایران خودرو و سایپا امسال باید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط این دو شرکت خودروساز در کشور تولید شود، آمار تولید خودرو طی 5 ماهه اول امسال نشان می‌دهد که تا کنون تنها یک سوم این هدف محقق شده است.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو فروردین امسال گفته بود: تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری و وانت یکی از برنامه‌ها و اهداف این شرکت در سال جدید خواهد بود.

سعید مدنی، مدیرعامل سایپا نیز فروردین امسال، تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۳ را از اولویت‌های اصلی سایپا عنوان کرده بود.

طی پنج ماهه اول امسال، تولید انواع خودرو در کشور به ۴۰۴ هزار و ۱۰ دستگاه رسید که سهم مرداد ماه از این رقم، ۷۶ هزار و ۱۳۹ دستگاه بوده است. تولید انواع خودرو در مرداد امسال نسبت به مرداد ۹۲ نیز رشد ۶۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در پنج ماهه اول امسال ۳۴۵ هزار و ۲۱۷ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴.۳ درصد رشد داشته است.

میزان تولید سواری در مرداد ماه نیز ۶۵ هزار و ۴۷۸ دستگاه بود که رشد ۷۰.۸ درصدی را نسبت به مرداد ۹۲ نشان می‌دهد.

در مورد تولید وانت نیز باید به عدد ۵۴ هزار و ۶۲۹ دستگاه در پنج ماهه اول امسال اشاره کنیم که نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته ۷۰.۶ درصد رشد داشته است.

تولید وانت در مرداد ماه ۹ هزار و ۹۱۵ دستگاه بود که نسبت به مرداد ۹۲، ۲۹.۲ درصد رشد داشته است.

در پنج ماهه اول امسال، تولید مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۷ دستگاه رسید که البته سهم مرداد ماه تنها ۷ دستگاه گزارش شده است.

در پنج ماهه اول امسال، تولید اتوبوس برخلاف تولید سایر خودروها با کاهش همراه بوده به طوری که در این مدت تنها ۷۷ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شده که افت ۵۵.۷ درصدی را نشان می‌دهد. تولید اتوبوس در مرداد ماه با افت ۲۹ درصدی نسبت به مرداد سال قبل به ۲۲ دستگاه رسید.

در مورد کامیونت، کامیون و کشنده نیز باید به افزایش ۴۵.۶ درصدی تولید این محصولات در پنج ماهه اول امسال و تولید ۴ هزار و ۶۰ دستگاه از این خودرو اشاره کنیم. تولید کامیونت، کامیون و کشنده در مرداد ماه امسال ۷۱۷ دستگاه بود که رشد ۴۲.۸ درصدی را نسبت به مرداد ۹۲ نشان می‌دهد.

بررسی آمار تولید خودرو در پنج ماهه اول امسال نشان می‌دهد ۲۱۳ هزار و ۱۳ دستگاه خودرو در این مدت توسط ایران خودرو تولید شد که رشد ۱۳۲.۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

در این مدت ۱۷۸ هزار و ۷۰۵ دستگاه سواری توسط ایران خودرو تولید شد که نسبت به مرداد ۹۲ رشد ۱۲۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید خودرو توسط گروه ایران خودرو در مرداد ماه نیز ۳۸ هزار و ۸۱۸ دستگاه بود که نشان‌دهنده رشد ۶۰ درصدی نسبت به مرداد ۹۲ است. در این ماه ۳۲ هزار و ۸۰۹ دستگاه سواری توسط ایران خودرو تولید شد که ۶۵.۱ درصد رشد نسبت به مرداد ۹۲ داشته است.

در مورد تولیدات گروه سایپا نیز باید به تولید ۱۵۵ هزار و ۹۸ دستگاه انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی در ۵ ماهه اول امسال اشاره کنیم که با رشد ۲۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

تولید سواری توسط گروه سایپا در پنج ماهه اول امسال ۱۳۵ هزار و ۳۹۲ دستگاه بود که نشان دهنده رشد ۲۶.۷ درصدی نسبت به پنج ماهه اول سال ۹۲ است. در مرداد امسال نیز ۲۸ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو توسط گروه سایپا تولید شد که با رشد ۵۸ درصدی نسبت به مرداد ۹۲ همراه بود.

تولید سواری نیز توسط گروه سایپا در مرداد ماه با رشد ۶۶.۶ درصدی نسبت به مرداد ۹۲ به ۲۵ هزار و ۹۲ دستگاه رسید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندا A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    2 1
    بهمن ماه 92 ثبت نام پارس تندر نموده ام و زمان تحویل تیر ماه 93 بوده هیچ کس به من جواب نمی دهد چه نما یندگی و همچنین مدیریت بازار یابی و فروش در سایپا مرکزی این هم از مدیریت سایپا
  • وحید DE ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    1 0
    فروردین 93 تیبا دوگانه سوز تحویل مرداد ثبت نام کرده ام الان که 16 شهریوره هیچ خبری از ماشین نیست هیچکس هم جوابگو نیست هرجا زنگ میزنم پاس میدن جای دیگه آخرشم میگن منتظر باشین ماشینتون میاد. مردم لطفا ماشین از کارخونه نخرین از بازار یکم گرون تر بخرین در عوض هم ماشین به موقع دستتونه هم اعصابو روانتون راحته. این ایرانخودرو و سایپا علنا کلاهبرداری میکنن هیچکس هم نیست رسیدگی کنه
  • شهریار A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    1 0
    بهتر نبود از جدول یا نمودار هم برای ارائه آمار و ارقام و درک بیشتر خواننده استفاده می‌کردین؟