تفاهم نامه ساخت و بهره برداری بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی عمیدیه (موقوفه) به امضای دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مهندس عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه رسید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ در مراسم امضای تفاهم نامه، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وقف از سنتهای حسنه در شریعت اسلام است: که برآن تاکید شده و در حوزه بهداشت و درمان نیز مایه خیر و برکت است.

او افزود: در نظام سلامت با مشکلات زیادی روبرو هستیم که نمی‌توانیم فقط به بودجه های دولتی اکتفا کنیم و شاید نتوانیم در شان مردم به ارایه خدمت بپردازیم . راه برون رفت از این شرایط این است که با جلب مشارکت خیرین سعی کنیم تا رضایتمندی مردم و خداوند را کسب کنیم.

دکتر پیوندی با اشاره به ضرورت وجود یک بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی با تجهیزات کامل در پایتخت گفت: ساخت و تجهیز یک بیمارستان مجهز سوختگی کارعظیم و بسیار پر هزینه ای است که باید با مشارکت شروع شود، استمرار یابد و ختم شود.
او گفت: امیدوارم بتوانیم بیمارستانی مطابق با استانداردهای قابل قبول احداث کنیم و به درمان بیماران بپردازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم عمیدی نوری، و گفت: بیمارستان سوانح و سوختگی ترمیمی عمیدیه بیمارستانی100 تختخوابی است که دارای 30 تخت سوختگی و 70 تخت ترمیمی خواهد داشت.

او پیشنهاد کرد: بنیادی با مشارکت بنیادها و سازمانهای خیریه و نیکوکاری و مردم تأسیس شود تا در ساخت این بیمارستان و اموری نظیر آن مشارکت کنند.

دکتر پیوندی در خاتمه سخنان خود گفت:‌ با آغاز طرح تحول نظام سلامت درصدد افزایش رضایتمندی مردم بوده‌ایم اما در این مسیر، مشارکت مردم، مجلس و دولت را نیاز داریم تا در راهی که شروع کردیم با مشارکت و همدلی یکدیگر بتوانیم دغدغه ها را کاهش داده و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

براساس این گزارش، مهندس عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با ابراز خوشنودی از احیای موقوفه مرحوم دکتر عمیدی نوری اظهار امیدواری کرد: همکاری های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این بیمارستان به بهره برداری برسد و منشا خیر برای مردم شود.

وی ادامه داد: موقوفات در سطح کشور توسط مردم با نیت خیر به ارث گذاشته می شوند تا صرف امور خیر شوند امیدواریم بتوانیم از این موقوفات بهره گرفته و منشا خیر باشد.

مهندس عابد در ادامه گفت: انشاءا... با امضای این تفاهم نامه و ساخت این بیمارستان بتوانیم نیت خیر واقف این موقوفه را زنده کنیم و قطعا هر کاری با تعامل ، وحدت و انسجام همراه باشد با خیر و برکت بیشتری همراه خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا محمدزاده رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز در این نشست گفت: درمان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم است، خیران باید وارد این حیطه شوند تا با کمک دولت و موقوفات در قدر شأن مردم این پروژه‌ها به سامان برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزاده ادامه داد:‌ بخش خصوصی به خاطر بالابودن هزینه‌های سوانح و سوختگی و ترمیمی به این حوزه ورود نمی‌کند، همچنین بیماری‌های روانی نیز هزینه‌بر هستند و بخشی برای ساخت بیمارستانی با این حوزه که موقوفه دکتر افشین است، نیز در دست اجرا داریم که مقدماتش فراهم شده است.

وی افزود:‌ دکتر عمیدی نوری زمینی را در خیابان شهید مطهری وقف کرده‌اند که با پیگیری های صورت گرفته، این زمین به سوانح و سوختگی و ترمیمی اختصاص یافت و منجر به امضای تفاهمنامه برای ساخت این بیمارستان شد. انشاءا... افتتاح این بیمارستان در نهایت طی 3 سال آینده همزمان با میلاد امام رضا(ع) خواهد بود.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =