۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

خاطرات محمود نجیمی از 78 ماه حضور در جبهه با عنوان «یکی از این روزها به بلوغ رسیدم» نوشته مهدی عقابی به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، «یکی از این روزها به بلوغ رسیدم» شامل یادداشت های روزانه نجیمی در طول 2350 روز در جبهه است که توسط مهدی عقابی تهیه و تنظیم شده است.

نجیمی راوی کتاب درباره این اثر عنوان کرد: سال 1360 و در سن 13 سالگی وارد جبهه شوش دانیال شدم و در هر فرصت، تمام اتفاقات دفاع مقدس را با جزییات یادداشت می‌کردم که بعد برای اینکه اینکه خاطرات کامل شود تمام اسناد مربوط به آن عملیات ها و رویدادها را جمع آوری کردم و در پاورقی این کتاب آمده است. در کتاب به عملیات‌هایی مانند فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی، بدر و والفجر 8 پرداخته شده است که البته مثلا در مورد عملیات محرم کامل نیست و در واقع چکیده‌ای از جنگ پرداخته شده است.

نجیمی افزود: البته قصد دارم همین کتاب را با تمام آن 800 صفحه خاطراتم به اضافه اسناد و مدارک این دوران در 10 جلد کتاب 170 تا 180 صفحه ای منتشر کنم که تاکنون 2 جلد از این کتاب ها آماده است و اسناد و مدارک آن را هم جمع کردم که قرار است با آقای سرهنگی صحبت کنم و در صورتی که آنها قبول کنند که از حجم خاطرات کم نشود آنها را در اختیار دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری می گذارم.

این رزمنده و جانباز جنگ تحمیلی در مورد عنوان این مجموعه کتاب ها هم گفت: عنوانی که برای این مجموعه انتخاب کرده ام 2350 روز در جنگ است و دلیل انتخاب آن هم این است که من حدود 78 ماه یا 2350 روز سابقه جبهه دارم و در 16 عملیات که برخی از اینها در چند مر حله صورت گرفت،حضور داشته ام.

در بخشی از این خاطرات آمده است:
«صدای عراقی ها نزدیک شده بود.آنها تیراندازی کنان جلو می آمدند. سرم را آهسته بالا بردم؛به طرف من می آمدند و بین راه بچه ها را تیر خلاص می زدند.خیلی نزدیک شده بودند. با یک رگبار،چند نفرشان را به درک فرستادم. دوباره اطرافم را انفجار نارنجک و گلوله فرا گرفت.عراقی ها پی در پی «آر پی جی» و گلوله شلیک می کردند تا از کشته شدن من اطمینان پیدا کنند.باز آتش آنها قطع شد.دیگر احتمال زنده ماندن کسی را نمی دادند.»

کتاب «یکی از این روزها به بلوغ رسیدم» در 305 صفحه و با قیمت 11 هزار و 900 تومان توسط سوره مهر منتشر شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =