۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۰

طلا طی هفته گذشته فراز تاریخی و فرود شوک واری را به نمایش گذاشت.

گروه اقتصاد: قیمت طلا برای اولین بار در چهار روز گذشته در جریان مبادلات بورس لندن تحت تاثیر ناامیدی فعالان بازار از کسب سود بیش تر از نوسان قیمت که به اعتقاد آنها در 6 ماه گذشته دوره فراز خود را طی کرده است، کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا روز گذشته تا مرز 953 دلار که بالاترین سطح قیمت طلا از 22 جولای گذشته تاکنون است، صعود کرد. این رشد قیمت پس از آن رخ داد که گزارش های کارشناسی نشان می داد که بحران بازار پول و بانک جهان همچنان تعمیق خواهد شد و سرمایه گذاری در بازار طلا تضمینی خواهد بود برای حفظ ارزش سرمایه های سرگردان.

در همین حال کاهش کم سابقه رشد اقتصاد اروپا نیز به این شوک قیمتی دامن زد.

با وجود کاهش امروز قیمت نفت ولی فراز روز گذشته طلا باعث شد تا در مجموع مبادلات هفتگی قیمت طلا 2.8 درصد رشد نشان دهد.

با این وجود طی مبادلات امروز بورس لندن قیمت هر اونس طلا بیش از 9 دلار و 42 سنت کاهش یافت و به 937 دلار و 33 سنت رسید. در جریان داد و ستدهای الکترونیک بورس نیویورک هم هر اونس طلا 937 دلار و 90 سنت بود.

کارشناسان نگرانی فعالان بازار از ناتوانی طلا برای رشد بیشتر قیمت و افزایش احتمال بروز زیان اقدام به فروش طلا کرده اند و همین امر موجب کاهش قیمت شوک وار بهای طلا شده است.

البته برخی تحلیلگران پیش بینی رشد اقتصادی چین، تصویب طرح محرک اقتصادی باراک اوباما و تقویت ارزش دلار را نیز در این افت بی تاثیر نمی دانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =