درخشش کشتی گیران در روز سوم مسابقات/4 فینالیست و شاید 4 طلا/هت تریک مقابل کره جنوبی

هفتمین پیروزی متوالی کشتی،ایران را در شرایط خوبی برای صید مدال های خوشرنگ از روز سوم مسابقات کشتی امیدوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ کشتی گیران 4 وزن نهایی مسابقات کشتی بازی های آسیایی از صبح با اقتدار روی تشک رفتند. مسعود اسماعیل پور دلاور جویباری تیم در وزن 61 کیلوگرم بعد از پیروزی شیرین برابر حریف ازبک برای رقابت دوم به مصاف کشتی گیر کره جنوبی رفت. او در این دیدار شاهکار کرد و رقیبش را که از داوری و جو سالن هم استفاده می کرد در دیداری برتر با جساب 7 بر 2 شکست داد و حالا باید برای بازی سرگروهی تا ساعتی دیگر به میدان برود. عزت الله اکبری هم بعد از قرعه استراحت با حریف پاکستانی روبرو شد و با اقتدار این رقیب گمنام را برد و توانست تا بازی نیمه نهایی پیش برود.

پرویز هادی در دیدار با رقیب چینی خود که عنوان دار دنیا بود دلاوران ظاهر شد و 10 بر صفر از صد رقیبش گذشت. میثم مصطفی جوکار هم همین نتیجه را برابر رقیبش از چین گرفت. او در دومین کشتی خود به مصاف کومار رفت که در یک کشتی برتر توانست دلاورانه و با پیروزی مقتدرانه 10 بر صفر از سد رقیب عنوان دارش از هند به رقابت پای فینال برسد.

در دیدار پای فینال وزن 61 کیلوگرم ، مسعود اسماعیل پور دلاورانه روی تشک آمد. او در دیدار با نیاز بیک اف قزاقستانی درحالی که در 3 دقیقه اول از حریف 3 بر یک عقب بود ، در 3 دقیقه دوم کشتی را عوض کرد و 7 امتیاز از حریف گرفت  و توانست کشتی را 8 بر 3 ببرد و به فینال برسد. او با رسیدن به فینال توانست یک شانس طلای قزاقستان را هم از بین ببرد . قزاق ها که از صبح در یک روز 6 مدال طلا گرفته بودند. 

پرویز هادی کشتی گیر سنگین وزن کشورمان هم در دومین مسابقه خود به مصاف حریف مغولی رفت و توانست در یک کشتی برتر با نتیجه 4 بر صفر از سد حریفش بگذرد و به بازی پای فینال برسد. 

در وزن 74 کیلوگرم ، عزت الله اکبری جوان بعد از پیروزی برابر حریف پاکستانی با حریفی از کره رقابت کرد. مسابقه ای که می توانست برای او دشوار باشد . اکبری در 3 دقیقه اول با دو زیر زیبا توانست 3 امتیاز از کشتی گیر میزبان بگیرد . در سه دقیقه دوم بود که اکبری روی زیرگیری خود غافلگیر شد و 2 امتیاز به رقیبش داد. این بهانه ای بود تا گروه داوری بتواند به کشتیگیر ما اخطار بدهد و کشتی گیر میزبان را به کشتی برگرداند. حالا کشتی گیر ما بازنده بازی تا این لحظه از رقابت باشد. عزت در ثانیه های آخر این قدر فشار آورد تا یک امتیاز دیگر از رقیبش بگیرد. او دلاورانه خود را به فینال رساند.

در وزن 86 کیلوگرم،میثم مصطفی جوکار که در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی حریف هندی خود را به راحتی شکست داده بود در مرحله نیمه نهایی مقابل «کیم» کشتی گیر کره جنوبی قرار گرفت. جوکار در این کشتی با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید تا او هم فینالیست بازی‌های آسیایی شود.

اما در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی کشتی‌گیر سنگین وزن کشورمان توانست کشتی گیری از کشور میزبان را شکست دهد.هادی در این کشتی هر کاری دلش خواست انجام داد و موفق شد با نتیجه 9 بر یک او را شکست دهند.به این ترتیب او هم پس از جوکار، اکبری و اسماعیل‌پور راهی فینال شد تا کاروان ایران در انتظار 4 مدال خوشرنگ طلا از مسابقات کشتی باشد.

 

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    24 1
    اسماعيل پور حتي براي المپيك لندن هم لياقت مدال رو داشت، خيلي زود به قدرترين كشتي گير خورده بود و به سختي بهش باخته بود
    • فرشاد توسی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      7 1
      حالا اونایی که بیخود و بی جهت از رسول خادم انتقاد میکردن و می کوبیدنش کجا هستن؟؟؟
  • بی نام GB ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    19 1
    دمتتون گرمبه اميد 4 طلا
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    10 28
    راسته که مجیدی جمعه میاد ورزشگاه ؟
  • رضا 2014 والیبال♥ RO ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    17 3
    وای دمشون گرم عالی بودن ..ایولا قابل توجه اونایی که روز اول دوتا کشتی گیرمون حذف شدن شروع کردن به انتقاد کردن..شما جز انتقاد حرفی دیگه کاری دیگه بلدین؟؟
  • حمیدرضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 2
    خبر انلاین از صبح منتظریم مصاحبه فرهاد رو بزاری چیکار میکنی
  • محمد A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 0
    دم همه ازادکارامون گرم که همیشه واسه ایرااااااااااان افتخارافرینی میکنن.خسته نباشید بچه ها،به امید گرفتن 4طلای خوشرنگ..........
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    7 0
    طلا مال نقی بود..تو مشتش بود...افرین بر پلنگان ایران
  • سالار EU ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    2 1
    مرسی به همه ی بچه های کشتی گیر خصوصا جویباریا پهلونا داش رضا مسعود و آقا عزت پهلوون هوای سرررررررررررررررررررررر
  • اوجان اوغلی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    3 0
    دم پرویز هادی گرم نشون داد که حقش نبود بیرون بمونه . . یاشاسین