ایسنا نوشت:

یک نماینده متقاضی استیضاح وزیر نیرو با اشاره به جلسه صبح امروز نمایندگان متقاضی استیضاح با چیت‌چیان، گفت که نمایندگان در این جلسه از توضیحات وزیر قانع نشده‌اند و همچنان مصمم به استیضاح هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: متقاضیان استیضاح وزیر نیرو از 23 فروردین ماه سال جاری طرح استیضاح را تقدیم هیأت رئیسه کرده‌اند و تاکنون پنج جلسه با آقای چیت‌چیان برگزار کردند اما تغییری اتفاق نیفتاده است.

او گفت: جلسه امروز نمایندگان متقاضی استیضاح از استان اصفهان با آقای چیت‌چیان که با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد نیز به جمع‌بندی مشخصی نرسید و بر اساس نظرخواهی که از نمایندگان صورت گرفت، توضیحات آقای وزیر را قانع کننده ندیدند، لذا بنای ما بر پیگیری استیضاح است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه متقاضیان استیضاح با وزیر نیرو، یادآور شد: آقای انصاری در این جلسه خواستار این بودند که مسائل تا حد ممکن از راه‌های دیگری حل شود و نظر ایشان این بود که استفاده از روش استیضاح هزینه‌هایی برای کشور دارد اما با توجه به توضیحات آقای وزیر ما هم‌خوانی در صحبت‌های وزیر نمی‌بینیم و در طرح‌های آبرسانی استان جدیتی را شاهد نبوده‌ایم.

حاجی ادامه داد: متأسفانه در وزارت نیرو نوعی بی‌برنامگی و سوء مدیریت وجود دارد که حاصل آن بروز مشکلاتی در کل کشور و به وجود آمدن اختلافاتی بین استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بر سر موضوع آب است. ما دلیل این امر را نبود دیدگاه درست مدیریتی و عدم اعمال مدیریت در این بخش از نظر تأمین و نحوه توزیع آب می‌دانیم.

این نماینده متقاضی استیضاح وزیر نیرو با بیان این‌که زیر مجموعه وزارت نیرو نگاه تبعیض‌آمیزی در توزیع آب دارد، گفت: مثلا بین شرق، غرب و شمال استان اصفهان تفاوت‌هایی از نظر توزیع آب وجود دارد که بوی تبعیض می‌دهد و این باعث نگرانی مردم منطقه شده، ضمن این‌که وزارت نیرو هم توضیحی برای کارهای خود ندارد و ما نیز نمی‌توانیم پاسخگوی مردمی باشیم که پنج سال است آب زراعی به آنها نداده‌اند و شغل جایگزینی ندارند.

حاجی در پایان گفت که استیضاح کنندگان مصمم به استیضاح وزیر نیرو هستند و منتظر اعلام وصول طرح استیضاح خواهند بود.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بختیار IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    15 79
    این همه وزیر اصفهانی هست. وزیر نیرو رو هم می خواین اصفهانی کنید؟؟؟؟؟ آخه زیاده خواهی تا چه حد؟؟
  • تهرانی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    نمایندگان اصفهان به هر طریقی میخواهند اب دیگر استانها را به زاینده رود ببرنددوستان عزیز این راهش نیست اینکار باعث ایجاد عوامل بدی برای محیط زیست میشه؛نباید فقط به زیبایی شهرمون باشیم باید عوامل دیگه هم مد نظر داشت
    • اصفهانی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      حالا خوبه خودت نوشتی تهرانی.اولا اب زاینده رود فقط برای قشنگی نیست که اگر هم باشه شما تهرانیا میاین حال میکنید همه میدونن که ایام عید به خاطر شماها اب را باز میکنند بلکه برای ابیاری کیلومترها مزرعه در طول رودخانست.دوما ما اینجا برا اب خوردن هم مشکل داریم وگرنه اب زاینده ود را خیلی وقته قطع کردن. خواهشا منتشر کن
    • مهرداد A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      آقای تهرانی..فعلا که به هرطریقی داره آب اصفهان وزاینده رودبه بقیه ی جاها میره...این کار باعث عوامل بد زیست محیطی نمیشه؟اتفاقی نمیافته اگه درمورد چیزی اطلاع نداری نظرم ندی..مردم اصفهان فقط حقابه ی ۵۰۰ ساله ی خودشونو که الان به یزد وقم و بالادست چهارمحال بذل وبخشش میشه میخوان..شما هم از زشت شدن اصفهان ذوق نکن این شهربا جاذبه های گردشگریش من جمله زاینده رود سرمایه ی این کشوره..دودش تو چشم شما هم میره..لطفا منتشر کنید تابلکه هموطنان اصفهان ستیزکمی آگاه بشن..
    • مهران IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
      28 1
      آقای «تهرانی» عزیز، اصلاً شما که خودتان کنار دریاچه «مصنوعی» چیتگر نشسته اید، چگونه ندانسته از دفاع اصفهان از حق «طبیعی» غصب شده خود، با این عنوان صحبت می کنید؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    142 0
    سابقه کاری آقای چیت چیان را ببینید متوجه خواهید شد که خیلی از این مشکلات ناشی از سد سازیها و بحران آب در زمان مسئولیت وی در دولتهای قبلی نشات میگیرد
  • میثم A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    وزیر نیرو هم بر باطل بودن ادعای اصفهان مبنی بر حفر تونل های گلاب2 و بهشت آباد پی برده است حالا با استیضاح میخاهند جلوی رسوایی بیشتر را بگیرند.
  • ن و ی د IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    نمایندگان اصفهان می خواهند با فشار به وزیر اب کارون رو به زاینده رود بریزند با بردن این اب از خوزستانی که خود درگیر کم ابی است مشکلات زیادی برای این استان پیش می اید و این در حالی است شهر های این استان خود با مشکل اب اشامیدنی مواجه هستند و بیشتر مردم این استان با کشاورزی امرار معاش میکنند اب کارون برود که زاینده رود زیبا شود؟ نکنید این کارو اب مردم دیگه رو ببرید به زور؟ این عدالته؟ قابل توجه مسیولین خوزستان ابادان خرمشهر هویزه سوسنگرد اهواز و........ خودشون اب خوردن ندارن اونوقت اینا می خوان اب استان های دیگه رو ببرن خدا خیرتون بده این کار درستی نیست
  • مهندس IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    اصفهانی ها تنها دلیلشان برای بازشدن آب زاینده رود عشق و حال کردن کنار زاینده رود است. والسلام
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      67 6
      حسود هرگز نیاسود
  • وحید A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    39 77
    مشکل کم ابی فقط مختص اصفهان نی اما به عنوان یه اصفهانی میگم تو استانی که مشکل کمبود آب داره واسه چی باید برنج بکارند؟؟؟؟؟؟اینا همش تو جیب دلالا میره نه واسه مردم اما باید جلوی مهاجرت رو هم بگیرن بعد جنگ هرچی جنوبی بوده اومده اصفهان