ایسنا نوشت: مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه چاپ کتاب کم سن‎ترین شهید دفاع مقدس را تقبل کرد.

مهدی ملک‎پور اظهارکرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از غرفه کتاب مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تهران، هزینه چاپ کتاب شهید «ظفر خالدی، کم سن‌ترین شهید کشور» را تقبل کرد.

وی افزود: دکتر جنتی همچنین در دیدار از نمایشگاه بین‎المللی کتاب دفاع مقدس، با زندگی و نحوه شهادت شهید ظفر خالدی آشنا شد.

ملک‎پور گفت: شهید ظفر خالدی فرزند خدابخش در سال 1349 در روستای «تنگ کلوره» از توابع شهرستان لردگان، در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و در سال 1361، هنگامی که 11 سال بیشتر سن نداشت با کاروان اعزامی از شهرستان بروجن راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

به گفته وی، این شهید بزرگوار در روز 23مردادماه سال 61 در منطقه عملیاتی شلمچه، در سن 11سالگی همراه برادرش در یک سنگر در شب عملیات رمضان به فیض شهادت رسیدند و بعد از 17 سال تفحص، پیکر این شهدا به زادگاهشان در شهرستان لردگان رجعت کرد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    3 3
    اين كودك 11 ساله ماست . مايه افتخار و غرور و سربلندي اين مرز وبوم . داعش جرأت داري بيا .