نسیم آنلاین نوشت:

سرپرست وزارت علوم، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر و بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی، سهم تولید علم ایران در جهان ۱.۴ تا ۱.۸ درصد است
محمدعلی نجفی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران با بیان اینکه با مسائل و چالش‌های حادی در آموزش عالی مواجهیم، گفت: دولت، رویکردهای مشخصی را برای این چالش‌ها دارد و من نیز گزارشی در این زمینه آماده کرده‌ام که به رئیس‌جمهور ارائه می‌دهم.
او از تحصیل چهار میلیون و 685 هزار دانشجو در 2650 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بیش از 6 درصد جمعیت کشور را دانشجویان تشکیل می‌دهند؛ در حال حاضر 15 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، 65 درصد در مقطع کارشناسی و 20 درصد نیز در دوره کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
نجفی ادامه داد: 45 درصد کل دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند و مابقی نیز در رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر گروه‌های آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
سرپرست وزارت علوم گفت: سهم تولید علم ایران در جهان، بر اساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی بین 1.4 تا 1.8 درصد است؛ در حوزه بیوتکنولوژی، ایران مقام اول منطقه و 23 جهان را دارد؛ در حوزه هوافضا نیز کشورمان رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =