ایسنا نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه از برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای تا قبل از پایان هفته آینده خبر داد.

مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: تا قبل از پایان هفته آینده مذاکرات دوجانبه و چند جانبه بین ایران و اعضای ۱+۵ در وین برگزار می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره این‌که آیا اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه ایران و گروه ۱+۵ در مواضع اصولی اتفاق نظر دارند، با اظهارات پیشین وی مبنی بر کند بودن روند مذاکرات هسته‌ای در نیویورک پارادوکس و تناقضی وجود دارد، گفت: ما پارادوکس و تناقضی در این مورد نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: دو طرف تلاش دارند از طریق مذاکره راه‌حلی را برای این بحران ساختگی پیدا کنند. این بخش مشترک مذاکرات است. در عین حال پیشرفت‌ها کند است اما تفاهمی وجود دارد مبنی بر اینکه مذاکرات ادامه یابد.

افخم اضافه کرد: درک بهتری درباره موضوعات اختلافی نسبت به گذشته در حال پدید آمدن است و از این بخش‌ها در عین حال که بخش‌های دیگر مهمی در حال گفت‌وگو است می‌توان به عنوان بخش‌های اشتراکی یاد کرد. بحث تناقض و پارادوکس نیست. اگر دیدگاه‌ها به هم نزدیک باشد دیگر مذاکره با این مفهوم معنایی ندارد.

افخم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره گزارش اخیر احمد شهید درباره ایران، گفت: ما این گزارش را یکجانبه و به دور از واقعیات می‌بینیم و معتقد هستیم که این گزارش بدون رعایت مقررات و وظایف مربوط به گزارشگران شورای حقوق بشر انجام گرفته است و فاقد وجاهت حقوقی لازم است و به نظر می‌رسد در تدوین این گزارش اراده فراتر و خارج از سازوکارهای حقوق بشر و سازمان ملل دخیل بوده است.

وی ادامه داد: ما به عملکرد غیرمنصفانه و غیرعلمی گزارشگر به علت عدم رعایت اصول و موازین بین‌المللی تردید داریم. گزارشگر ویژه با پایه‌گذاری روش‌های نادرست و غیرواقعی و غیرقانونی از جمله تحت عنوان حقیقت‌یابی، سفر به کشورهای اروپایی و انجام مصاحبه‌های جهت‌دار و پیش‌داوری نسبت به ادعاهای خود در موضع یک مدعی سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌ است و از شرح وظایف گزارشگر و مأمورین سازمان ملل تخلف جدی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری دویچه وله، احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص ایران گزارش ۲۸ صفحه‌ای خود درباره وضعیت حقوق بشر ایران را منتشر و به شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده است.

این گزارشگر سازمان ملل که همواره در گزارشات خود مواضعی ضدایرانی داشته است، بار دیگر مدعی شد: وضعیت حقوق بشر ایران همچنان باعث ایجاد نگرانی جدی است و شمار اعدام‌ها در این کشور بسیار بالاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این گزارش را رد و تاکید کرد: گزارش احمد شهید فاقد وجاهت حقوقی، یکجانبه و بدور از واقعیات است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    مواظب باشیم به اشداء علی اکفار و رحماء بینهم بر عکس عمل نکنیم.