بعنوان کسی که در متن و جریان پرونده بنزین آلوده و اتهام تولید کنندگان آن بعنوان تهدید علیه سلامت عمومی هستم ، عرض می کنم:

1-      سازمان محیط زیست تنها متولی قانونی و ضابط دادگستری در امور زیست محیطی مطابق ماده 688 قانون مجازات گزارشی مبسوط و مستندا به گزارشهای وزارت نفت و وزارت بهداشت را درباره سرطان زا و خطرناک بودن بنزین پتروشیمی برای سلامت مردم و آمار تصاعدی کودکان سرطانی بین سالهای 88 تا 91 ، به دادستانی تهران فرستاد داده است.

2-      مجلس شورای اسلامی گزارش دیگری را مستندا به گزارش مفصل شرکت کنترل کیفیت هوا (وابسته به شهرداری تهران) درباره پایش هوای تهران در شهریور امسال به دادستانی تهران ارسال کرده مبنی بر اینکه  از سال 90 تا پایان سال 92 آلودگی هوا به دلیل وجود بنزن و گوگرد بالا در بنزین های جایگاهها بوده است.

3-      وزارت نفت تولید بنزین پتروشیمی را به دلایل بالا از اول سال 93 متوقف کرده و کار تولید بنزین داخلی را با استاندارد یورو4 را به پالایشگاههای بنزین سپرده است.

4-      دیروز چهارشنبه ، خبرنگاری درباره اوضاع کیفی بنزین فعلی تولید داخل از نوبخت سخنگوی دولت پرسید، او گفت بنزین تولید داخل سرطانزا نیست و اگر بود دولت جلوی آنرا می گرفت.دیشب اما مجری اخبار ساعت بیست در تیتر خبری خود در حالیکه نوبخت را نشان می داد گفت : بنزین پتروشیمی سرطانزا نیست! ودر ادامه بدون پخش پرسش خبرنگار در نشست خبری نوبخت،  اظهارات نوبخت را درباره پاک بودن بنزین فعلی تولید داخل پخش کرد.

5-      کیهان اما امروز نوشت: بعد از یک سال جنجال دولت راستگویان!سخنگوی دولت اذعان کرد بنزین تولید داخل سرطان‌زا نیست .یک سال پس از جریان‌سازی سازمان محیط زیست و برخی از مسئولین وزارت نفت در خصوص آلایندگی و سرطان‌زا بودن بنزین محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت گفت: دولت سرطان‌زا بودن بنزین تولید داخل را نفی می‌کند!

فقط یک حرف باقی می ماند ، اینکه دستگاه قضایی بدون توجه به اظهارات غیر مسوولانه افراد نامرتبط با پرونده ، تاکنون تحقیقات خود را رها نکرده و همین امر موجب دریافت گزارشهای مستند و منطقی از سوی مراجع قانونی و ضابط دادگستری گردید اما چون با وجود احضار وزیر نفت سابق ، تفهیم اتهام  هنوز به انجام نرسیده ، این پرونده معطل تشریف فرمایی حضرت ایشان بوده و شاید  دلیل عدم حضور وی نیز می تواند یارکشی فضای جناحی وسیاسی مانند آنچه که گفتم باشد و البته بنده گواهم که دادستان  تهران به پرونده سلامت جمعی مردم بی توجه نیست و با وجود فشارهایی که در این پرونده بار هست ، به رسیدگی بی قید و شرط پرداخته است.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    71 3
    هر جا صحبت از لاپوشانی پایمال شدن منافع ملت به نفع جریانی خاص است نام کیهان می درخشد
  • عرشیا A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    51 3
    یکی از بزرگترین خیانتهای دولت اوس محمود تولید بنزین در مجتمعهای پتروشیمی بوده که عواقب وحشتناکش را تمامی کارشناسان مورد تایید قرار داده اند ولی این وسط سیمای ضرغامی و کیهان معلوم الحال چه میگویند و چه میخواهند والله اعلم .
  • افسر مهربون A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    38 8
    هر چی دولت محترم برای ما تلاش میکنه کهیهان بر عکس جلوه میدن خب معلومه کیهان وابسته به گروه مخالف دولت روحانی
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    38 3
    صدا و سیما که معلوم الحاله، کیهان معلوم الحال تر
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 46
    اگر بنزین پتروشیمی سرطانزا بود ، حتما نوبخت می گفت/ آقای ضرغامی و روزنامه کیهان بخوبی از پس تشویشی که در این مدت به جان و ذهن مردم انداختید در آمدند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    15 3
    خوشبختانه آقای ندافی که در وزارت بهداشت و از حلقه نژاد بودن و سعی در انحراف اذهان به سمت سرطانزا بودن داشتن از کار برکنار شدن و باید امیدوار باشیم. شما به هر کتاب سم شناسی مراجعه کنید با یک اصل بدیهی روبرو میشن: بنزن سرطانزای قطعی و ایجاد کننده سرطان خون است. اگه این بنزن هوای تهران ناشی از این بنزین نیست پس یکی به ما بگه از کجا اومده؟؟؟؟
  • رحمت A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    10 0
    آقای همدانی سپاس.از اینکه به فکر ما هستی ،متشکریم
  • فرهاد A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    9 29
    کیهان هر آنچه صلاح ملت است چاپ میکند واقعا" دلسوز است این آقای شریعتمدار
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    25 2
    مهم اینه کسی کیهان نمیخونه رسانه ضرغامی رو نمیبینه بابای من یک نظامی بازنشضسته است میگه اخبار ایران همش دروغه تو خود حدیث مفصل بخوان....
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    28 1
    واقعا از 20:30 و کیهان توقع دیگه ای داشتین؟؟؟؟؟؟؟
  • عباس A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 12
    آیت‌الله جوادی آملی: اگر اختلاس نكنند و با بيت‌ المال بازی نكنند، سدها از باران پر می شود حضرت آيت‌الله جوادي آملي گفت: اگر بشر صالح باشد، مشكلات و مسائل اقتصادي حل مي‌شود و اگر نباشد، باران در درياها مي‌بارد. «آيت‌الله العظمی جوادی آملی» با اشاره به اينكه خداوند مقصد محض و دائم الفيض است اظهاركرد: كار خدا هيچوقت تعطيل‌بردار نيست و ذات اقدس الهي دائما در حال فيض است. ابشان خشكسالي را امتحاني الهي ذكر كرد و گفت: رفع اين مشكل راهي ندارد به جز اينكه به ممتحن باز گرديم و در اين زمينه بيان شده اگر شما به وظيفه خود عمل كنيد. باران نازل مي‌شود. این مرجع تقلید با بيان اينكه خداوند بيان كرده اگر امتحان شديد، نماز و دعا بخوانيد و سپس منتظر شويد و و از من بخواهيد من به شما مي‌دهم.
  • ناصر هشترودی A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    17 1
    با عرض ادب و سلام به شما کاربران محترم در راستای در خواست نماینده محترم مردم تهران جناب اقای علی مطهری از دولت جهت رفع حصر اقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد ،از طرف اقای نو بخت سخنگوی دولت جوابیه ای در تمام سایتها منتشر شد که در بین همه کاربران عکس العمل هایی داشت که 90 مثبت بود .اما واکنش روزنانه کیهان بسیار گستاخانه بود که اقای نوبخت را طبق تفکرات افراطی خودشان جزء خائنین به کشور قلمداد کردند که با این شرایط افراد خائن کشور از نظر روزنامه کیهان به بیش از 90 رسیده است ...
  • بی نام US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    19 2
    کیهان متاسفانه شده سخنگوی احمدی نزاد کسی نیست بگوید مرردم راضی نیستند روزنامه ایی که از بیت المال ارتزاق میکند سخنگوی دولتی باشد که بزرگترین خسارت را ببه اقتصاد ملی زده است
  • شگفت زده A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    18 2
    کاش حاج حسین قبل از دفاع تمام قد از دولت و اقدامات احمدی نژاد و به جای دلواپسی از مذاکرات و جرج سوروس و فتنه 88 و... ، کمی هم خبرنگاران روزنامه اش را بین مردم و یا جلوی بیمارستانها می فرستاد تا از خانواده های کسانی که یکی از عزیزانشان دچار سرطانند گزارشی بگیرند... اونوقت فکر کنم ثوابش هم بیشتر بود...
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    9 2
    بيچاره مردم كه هزينه بنزين الوده پترو را مي دهند
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      9 3
      و همچنین هزینه چاپ روزنامه کیهان رو
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    18 4
    تکلیف بیست و سی و کیهان برای خیلی ها روشن است . گفتند شبه شما روز فرض کن
  • ali A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    6 2
    بهترین مصداق سفسطه.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    17 2
    کیهان که تکلیفش از اول هم معلوم بود ولی این صدا و سیما داره شورش رو درمیاره
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    20 1
    این ضرغام تی وی و کیهان دیگه شورشو در آوردن