تسنیم نوشت:

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه اسلامیت و جمهوریت دو عنصر جدا نشدنی نظام ایران هستند افزود: برخی‌ها این تفسیر را نداشته باشند که اسلامیت مهمتر است یا جمهوریت؟ بلکه این دو عنصرهای جدانشدنی نظام ما هستند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) با تبریک هفته نیروی انتظامی و با اشاره به جایگاه والای امام خمینی(ره) اظهار داشت: این گردهمایی تجدید میثاقی با آرمان‌های امام(ره) است که شناسنامه انقلاب بوده و خواهد بود و در جایگاه وی همین بحث که ایشان پس از 14 قرن، نهضت عاشورا را به سرانجام رساند و غدیر را دوباره احیا کرد و ایران امروز تبدیل به نقطه امیدی برای تمام مستضعفین جهان شد.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات امام خمینی(ره) مربوط به یک مقطع زمانی نبوده و جاودانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب که شاگرد امام(ره) بودند امروز کاملا به آرمان‌های امام راحل(ره) پایبندند و تمام تلاش‌شان این است که پرچم این حرکت ادامه یابد.
احمدی‌مقدم آزادی کشور را محصول استقلال دانست و گفت: جمهوری اسلامی که در بردارنده دو واژه اسلامی و جمهوریت است، توامان دو ویژگی بودن و اسلامی بودن را دربر دارد که این دو هدیه‌ای است از سوی امام خمینی است.

وی با انتقاد از برخی صحبت‌ها در خصوص تحمیل شدن اسلام به جمهوری گفت: مردم خود اسلام را انتخاب کردند و نثار خون صدها هزار جوان شاهدی بر این مدعاست.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی خواستار استقلال، آزادی و حامی مردم، اسلام و ولایت است و مسیر حرکتش از کربلا می‌گذرد و به آرمانهای امام(ره) ختم می‌شود.

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه اسلامیت و جمهوریت دو عنصر جدا نشدنی نظام ایران هستند افزود: برخی‌ها این تفسیر را نداشته باشند که اسلامیت مهمتر است یا جمهوریت؟ بلکه این دو عنصرهای جدانشدنی نظام ما هستند.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها در خصوص ارجح دانستن اسلام و جمهوریت در نظام ایران گفت: برخی‌ها طوری حرف می‌زنند که گویی اسلام به ما تحمیل شده است و این در حالی است که مردم با خواست خود اسلام را انتخاب کردند.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی اگر بخواهد به وظایف خود عمل کند باید پایبند به اسلام بوده و با رعایت حقوق مردم و حتی متهمین، نسبت به این مهم اهتمام کامل داشته باشد چرا که در صورت تخطی از این موضوع کار به جایی کشانده می‌شود که همچون برخی گروه‌های تروریستی هر منطقی را به نام اسلام توجیه می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر رعایت حقوق و حتی متهمان نیز گفت: ما در طول تمامی سالهای جنگ بر این موضوع اهتمام داشتیم و حتی یک نمونه اهانت به اسرا نیز در آن دوران وجود نداشت و این نشان از چهره رحمانی اسلام و روحیه مورد پسند امام خمینی(ره) است.

احمدی مقدم با تاکید بر ضرورت اتحاد میان شیعه و سنی گفت: برخی‌ها با شعار دفاع از تسنن، فتنه‌ای را تشکیل دادند اما آیا مردم کوبانی اهل سنت نبودند؟! لذا این موضوع نشانه آن است که مسئله شیعه و سنی در میان نیست و این تنها بهانه‌ای برای آنهاست.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای کسب اقتدار باید تلاش مجاهدانه کارآمدی خود را ارتقاء دهد و ما هرگز به کارآمدی نخواهیم رسید مگر آنکه عناصر داخلی خود را تقویت کنیم.

احمدی مقدم با اشاره به امنیت بالای کشورمان نسبت به سایر کشورهای منطقه گفت: امروز مشکل کشور ما کم بودن یا نبودن رشد اقتصادی است و این در حالی است که شهروندان برخی از کشورهای همسایه ما اولویت اول‌شان زنده ماندن است.

وی ادامه داد: ناجا افتخار دارد در جغرافیایی که بیشتری تهدیدات جهانی وجود دارد امینتی مثال زدنی داشته و این مهم مرهون رابطه تعریف شده میان مردم و حکومت است که توسط امام(ره) به وجود آمد.

وی تاکید کرد: امروز ما در سطح رقابتی می‌توانیم خود را با پلیس‌های طراز اول دنیا مقایسه کنیم و این مسئله در سایه خودباوری‌ای است که امام راحل(ره) در وجود ما نهادینه کرده است.

احمدی‌مقدم دانش و سلامت سازمانی را عنصر اصلی رشد هر سازمانی بیان کرد و افزود: اگر پلیس می‌خواهد آمر به معروف و ناهی از منکر باشد باید عامل به معروف باشد و ما برای مبارزه با فساد سازمانی بسیار جدی هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال ترویج فضائل و دفاع از ارزش‌های کشور است، گفت: ما حافظ مرزهای ارزشی، اخلاقی و دینی هستیم و باید به عنوان مصلح اجتماعی، زبان گفت‌وگو با مردم و روشنگری برای آنها را بلد باشیم و مردم را از خطرات و تهدیدات آگاه کنیم تا آنها پلیس را در کنار خود بدانند.

فرمانده ناجا در پایان خاطرنشان کرد: ما در پیشگاه امام خمینی(ره) و شهدا پیمان می‌بندیم که در خط امام و در مسیر ولایت وظایف خود را برای تامین امنیت مردم انجام دهیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =