سایت الف در نقد سریال "معراجی ها" ساخته مسعود ده نمکی نوشت:

اشکال ده نمکی این است که مخاطب خود را فرد ساده ای تلقی می کند که هر چه او به تصویر بکشد می پذیرد و از دنیا بی خبر است. اینقدر همه چی را گل و بلبل نشان دادن و تمام مشکلات و اعتراضات سیاسی را توهمات نشأت گرفته از تلوزیون های آن ور آبی دانستن، امری است که برای دوستان ده نمکی هم قابل باور نیست، چرا باید دانشجویان ما اینقدر بازی خورده نشان داده شوند که در کل سریال معراجی ها تماماً آلت دست نشان داده می شوند غیر از بچه های بسیج که فقط آنها هوشیارند و البته این هوشیاری هم در آثار ده نمکی دقیق نشان داده نمی شود بلکه بیشتر تعصبی است.

ده نمکی فکر می کند معترضین یا مخالفین یک شبه مخالف شده اند که با یک اردوی راهیان نور شاید متنبه شوند و با یک هفته جبهه رفتن بشوند مجید سوزوکی؟! در فیلم ماندگار آژانس شیشه ای ساختۀ ابراهیم حاتمی کیا، تا لحظۀ آخر کسی از گروگان گرفته شده ها به این راحتی حاج کاظم را قبول نمی کند و این سناریوی پیچیده و جذاب فیلم است که مخاطب را در حال خروج از سینما با حاج کاظم آشتی می دهد.

در فیلم های ده نمکی چه شبهه ای از شبهه های نقش های مقابل بسیجیان و ارزش محورها حل می شود که اینقدر سریع متحول می شوند؟! باید پذیرفت که ده نمکی این قضیه، خصوصا انتقادات سیاسی را شوخی و سطحی گرفته است.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 124
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    بیشتر از ایشون باید به حال کسانی تاسف خورد که با تماشای این فیلمها ،اونها رو به پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران تبدیل کردن و باعث پولدار شدن یک شبه این افراد شدن و پز روشنفکری هم میدهند
    • علی A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      پز روشنفکری رو شما غرب زده ها میدین که عشقتون هالیووده نه مایی که به همین سریالای تولید داخلم راضی هستیم
    • امین A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      عزیز دل سهم بالایی از فروش فیلم های ایشون فروش تعاونی و سازمانی فیلماشه...خیلی ارگان های دولتی سری بلیط های ایشون رو برا کارمنداشون خریداری میکنند و ملت هم با توجیه " کاچی بعض هیچی" میرند فیلمای ایشون رو میبینند..فروش فیلمای ده نمکی یچی مثل تیراژ برخی روزنامهاست که صبح به صبح رو میز ادارات دولتی توزیع میشه..
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      امین جان باز جرزنی؟یه جوری میگید بلیط رایگان که انگار چاقو زیر گلوی ملت گذاشتن که برن این فیلم رو ببینن.در حالی که خیلی فیلمهای دیگه هم بلیط رایگان داشتن به 50 میلیون هم نرسیدن.ده ساله دارید حرفها رو تکرار می کنید.بسه دیگه یه چیز جدید بگید.بی نام اول من ترجیح میدم این فیلم ها رو ببینیم تا فیلمهای کارگردانها ی روشنفکرنما رو که واسه گرفتن یه جایزه از جشنواره های خارجی هر کاری می کنن رو ببینم.خدا رو شکر مردم هم اونها رو خوب شناختن و فیلماشون به زور به دویست میلیون هم نمی رسن.پس واسه خودت متاسف باش
    • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      آقای بی نام 18:12 خواهر زاده من ی بچه 8 ساله هستش ک مدرسه بردش سینما و معراجی ها روبراشون نمایش داد ب نظر شما ب این کار چی میگن؟؟ این فیلم مناسبیه برا ی بچه 8 ساله؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      معراجی ها فقط یه سریال مزخرف نیست. کاش فقط مزخرف بود. بزرگترین جرم سازنده سوءاستفاده سیاسی و ابزاری از شهدا و دفاع مقدسه. لحن و سیاست سریال کاملا «منافقانه» و ریاکارانه ست. با ا اگه یه قسمتش رو ببینید متوجه میشید چی میگم.
    • adibravoo A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      بعضیا با دیدن اسم ده نمکی شروع می کنن به منفی دادن، به این می گن همون شبه روشنفکر فیلمهای ده نمکی آخه دوست گرامی اول کامنتو بخوان بعد اگه مخالف بودی منفی بده این همون تفکر احمدی نژادی. که پایه گذار انواع تندروی هاست.شک نکنید فیلم ده نمکی هزار تا سوراخ داره اما رفتار بعضی دانشجو ها و اساتید رو خیلی خوب نشون می ده، دقیقا" مثل صحنه کنفرانس دادن دانشجو ها که اکثرا" بار علمی نداره و بیشتر پر روییه.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      هر کس سلیقه ای دارد شما حق ندارین یک عده از هموطن هاتون به دلیل اینکه آثار آقای ده نمکی رو دیدن تحقیر کنین، برای خودتون متاسف باشید. کاش خود را بالاتر از دیگران نبینیم.
    • ايراني A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      بنظر من مردم به سمت يك صداي جذاب كشيده ميشن هر چند كه اون صدا محتوايي نداشته باشه
    • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      76 12
      بینام 18:12:14 ملاک فروش فیلم هست نه کسایی که رفتن وقتی میگن فیلمی 4 میلیارد فروخته معلوم نمیشه چند نفر خودشون بیلیط خریدن و چند نفر بیلیط بهشون هدیه شده...... فیلم های دیگه هم بیلیط رایگان نداشتن...
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      آقای بی نام ۱۸:۱۸ . حریم سلطان واسه خواهرزاده ۸ سالتوو بد نیست. معراجی ها بده؟
    • amir A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      شما نگاه نمی کردید
    • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      برخی به آقای ده نمکی ایراد میگیرین در حالی که خودشون ادب رو رعایت نمیکنین اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم آیا مردم را به نیکوکاری فرمان می دهید و خود را فراموش می کنید ؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      40 8
      واقعا شما فيلم هاي اين بنده خدا رو نكاه مي كنيد؟؟؟؟؟؟
    • حسین A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
      8 5
      بیشتر از این باید به حال اونهایی تاسف خود که نمی تونن فیلم های بهتری برای دغدغه های این مردم و آرمان هاشون بهتر از این بسازند و برای اونور آبی ها فیلم میسازند و بعد مردم رو متهم می کنند که چرا میرن این فیلم ها رو می بینند. اگر واقعا این افراد حرفی دارند بهتره روی پرده سینما بزنن و برای این مردم و دغدغه هاشون فیلم بسازند تا میلیونی دیده بشه. نه این که میلیون میلیون بیننده این فیلم ها رو احمق فرض کنند و خودشون رو بالاتر از اونها بدونن. نون این مملکت رو بخورن و برای انگلیس خبیث فیلم بسازند زد مردم
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    واى من باورم نميشه كه اينقدر مسخره است فكر كنم من بهتر از ده نمكى سريال بسازم
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      فیلم های ایشان هیچ محتوای اصیلی ندارد فقط نوعی فکاهی است که در جلد جملات و تصاویر حساس برای مردم و با پس زمینه جنگ نمایش داده می شه و در واقع به نوعی از احساسات مردم ساده سو استفاده می شه.متاسفانه واقعیت اینست که همین فیلمهای تهی ایشان طرفدار زیاد دارن من دیدم خیلی ها میشینن پاش ولی این را هم خوب میدانم که کسائیکه که نشستن پاش حداقل از اطرافیان خودم افرادی هستن که صرفا محض خنده میبینن و انتظار هدف و معنا از فیلم ها ندارن.شده چند میگیری ما رو بخندونی.تحلیل بیشتر این فکاهی بیشتر سود تبلیغی برای این سریال دارد.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    الحق راست گفته ده نمکی همه رو جیگر فرض کرده پفک نمکی
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      خب جیگرها رو باید جیگر فرض کرد دیگه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    واقعا خوب گفته شد... ده نمکی کاراش خیلی بی نمکه......
  • فرزاد ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    لايك
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    در کل سریال مزخرفیه
    • reza IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      در کل تو مزخرف میبینی
    • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      معلومه که همتون خیلی بیکارید که میشینید این فیلمها را میبینید و در موردش نظر میدید. زندگی اونقدر سخته که باید شب و روز دنبال نون برای زن و بچه باشیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    خیلی هم سریال خوب و جذابیه. من و خانواده که از دیدن اش. لذت می بریم
    • شاهین A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      49 21
      من فیلم ونگاه می کنم . البته خیلی افتضاحه. چند سالیه که من فیلم خوب ومعنی داری نمی بینم اخراجی ها خوب بود .معنی داشت مشکل اینه که صداوسیما از مردم نظرسنجی نمی کنه این همه شبکه استانی وبی کیفیت به چه دردی می خوره .نمی شه به جوانها هم بگی ماهواره نبینید . بین خودمون باشه ما ایرانی هستیم ولی این دست فیلمهامون خیلی افتضاحه.
    • ده نمکی خیلی بی نمکی A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      گمون کنم این نظر رو یکی از اعضای خانواده ده نمکی گذاشته.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    کلا فیلم داغونیه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    تبلیغات صدا و سیما برای این سریال مسخره دیدنی ست
  • adibravoo A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    اصلا" تو دانشجو بودی تو عمرت تا بدونی دانشجو جماعت بخاطر نمره و خودشیرینی پیش استاد و گاهی لج و لج بازی با هم چه کارای به غایت احمقانه ایی می کنن. این که همه می دونن حدیه که قابل پخش بوده، بعضی جا ها هم فقط کسایی که دقتشون بالاست متوجه می شن مثل همون صحنه ای که در کافی شاب دکتر گنجی می خواست صندلی کنار روشنک بشینه و استتار بشه.
    • ramin AM ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      72 12
      نه داداشفقط تو دانشجو بودی
  • رضا پ A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    این سریال فیلم سینمائی که با بودجه بیت المال توسط رسانه ملی تهیه شده ، آیا در حوزه دفاع مقدس یک فیلم فاخر است یا موجب تمسخر رزمندگان و خانواده شان وتحریک احساسات دانشجویان من از اینگونه فیلمهادلواپسم
  • adibravoo A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    اما در مورد تحول انسان ها در فیلم کاملا" با شما موافقم. تحول، یک فرآیند تکاملیه که بسیار کند و زمان بره. البته هیچ ضمانتی وجود نداره در صورتی که مجید سوزوکی از جنگ برمی گشت امروز به همون مجید سوزوکی جاهل کفترباز تبدیل نمی شد چون برعکس پدیده های اجتمایی تغییرات شخصیتی کاملا" برگشت پذیرند.مثال بارز جناب مخملباف که یه موقعی تیزر تمامی فیل های قبل از انقلاب ایرج قادری رو تحویل کمیته می ده تا جلوی کارشو بگیره و امروز می ره فیلم به غایت مستحجن و سخیف فریاد مورچه ها رو می سازه.
  • شانلی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    پروژه بعدی آقای دهنمکی، بعد از اخراجیها و معراجیها، "وراجیها"ست
    • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      19 69
      بهتره یک کم با ادب باشید،
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      20 6
      بعدی اسمش هست : افراطی ها
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    درسته که کیفیت معراجی ها به اندازه فیلم های قبلی آقای ده نمکی نیست اما این مسئله به هیچ وجه از ارزش کارای ایشون کم نمیکنه و یک لحظه فیلم های ایشون به دین صدها ساعت چرت و پرتهای مورد علاقه بعضی ها می ارزد. بعلاوه اینکه غرض ورزی بعضی ها قابل درکه.
  • lili IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    واقعاً به شعور مخاطبش توهین می کنه جالب اینه هنوز هم بعضیا از دیالوگهای هجو و بداهه و مسخره متن و بازیگرانش هم حمایت می کنن. تازه فکر کن 1 درصد یه استاد دانشگاه، مخالف رک و اینجوری باشه و سریع اخراجش نکنن اسمشم گذاشتن فیلم
  • مهدی A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    خیلی دلم میخواد یک روز اقای دهنمکی رو ببینم و ازش سوال کنم شخصیت خودش رو نزدیک به کدامیک از شخصیتهای فیلمهاش میبینه؟ خصوصا با سابقه ای که ازش میدونیم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    برای این فیلم بی محتوای مسخره این همه خرج شد چند نفر از دست اندرکاران فیلم هم جونشونو از دست دادند
    • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
      0 0
      این فیلمی که از نظر شما مسخره و بی محتواست با یک هدفی ساخته شده و اون هدف برای برنامه ریزان فیلم مقدس بوده و دست اندرکاران فیلم هم با همون هدف بوده که با این پروژه همکاری کردن و چند تاشون هم توی این مسیر جونشون رو از دست دادن.شما بهتره به جای مسخره کردن مقدسات دیگران حواستون باشه که به بهونه ی فیلم خوش ساخت و کمدی چه چرندیاتی به خوردمون میدن.نمونه ش همین فیلم کمدی پرفروش اخیر که هنوزم روی پرده سینماست.
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    البته نمیدونم چرا ولی ادمو یاد فیلمهای صمد در اون سالها میندازه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    بابا این آقا اصلا هنری ندارد که بخواهد سریال و فیلم بسازد. وقتتان را صرف انتقاد از او نکنید.
  • محمد A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    35 83
    ده دو
  • محمد DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    كارگردان هيچي، من هميشه فكر ميكنم اين بازيگراش چه فكري كرديد كه اين فيلمو انتخاب كردن
  • پیمان A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    چون خودش ساده و زودباوره فیلمایی که می سازه هم واسه همچین ادماییه
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    7 21
    فيلماي حاتمي كيا درسته ولي دهنمكي اهاف سياسي شو تو فيلماش ميگه
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    فروش فیلمهای ده نمکی بدلیل استفاده از رانت سینمایی است که فقط ایشان میتوانند استفاده کنند .تو فیلمهای قبلشون هم همینطور بوده .خواندن اهنگهای قبل ااز انقلاب توسط ارتیستها بیشتر بیننده جذب کرده تا ......
  • صرف RO ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    26 37
    متاسفانه یکی از بزرگترین تصورات اشتباه طیف تحصیلکرده و مطلع جامعه این هست که فکر میکنند اکثریت جامعه ، بینش و تفکراتی مثل اونها دارند در صورتی که اشتباهه و این طیف در اقلیت هستند . متاسفانه تعداد زیادی از مردم رو دیدم که از این سریال لذت میبرن و با شور اشتیاق خاصی در مورد صحبت میکنند .
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    مگه کسی هم نگاه می کنه؟
    • بی نام EU ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      21 22
      دوست عزيز به جاي نفي يه موضوعي كه كاملا روشنه به دنبال دليل موفقيتش بأش ،ببين چي شده كه مردم با همين ده نمكي حال مي كنن
    • فرشته A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      26 33
      این سریال اگه حرفی برای گفتن نداشته باشه لااقل ترویج بی بندوباری هم نمی کنه مثل سریال های ترکیه که روشن فکرهای کشور برای تماشای این سریال ها لحظه شماری می کنن
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    42 4
    ایا کسی دیگر هم قادر بوده وهست که کلیپ تقلیدی از اهنگ مهرنوش را بسازد و برادران به وی گیر ندهند وهنوز که هنوز است مشغول به کار باشد
  • آرش IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    77 6
    ماشینی که بره روی مین سرنشیناش اونجوری میشن یا میرن سمت بهشت فضل. باید صبح ها به عنوان برنامه کودک پخش بشه تا بچه با روحیه شاد برن سر کلاس
  • دکتر IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    آقا تمومش کنید این سریال بی سرو ته با اون جلوه های تصویری بسیار آبکی و مسخره و تیکه کلامهای دمده شده ی و بعضا زشت تاجایی که کارو به الفاظ لات گونه و حتی تا هتک حرمت مادران هم پیش میبرد این آدم باید 40 سال پیش میرفت سینما و الان یه کتاب خاطرات از سینما رفتنش می نوشت برای خونواده اش که چه فیلمهایی رو دیده رانت سینمایی این آقا رو مثل بادکنک بزرگ کرد و بالا برد افسوس به حال شریفی نیا و دیگر بازیگران دسته چندم و نخ نما شده فیلمهای این آدم که خودشون رو به این آقا و فیلمهای مزخرفش فروختند واقعن دیدن این سریال رو حتی به اونهاییکه از سینما و فیلم هم سردر نمی آرن مخصوصا کسانی که فشار خونشون پایین است توصیه میکنم آخه اینقدر بی سرو ته که فشار خون آدم رو بالا میاره
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    منتظر سریال مهران مدیری هستیم. اسم اینارو سریال نمیشه گذاشت
  • محمد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    41 8
    با تشکر و قدردانی از خبرانلاین که اجازه اظهار نظر در باره ی این موضوع را به مخاطبین دادند . معراجی ها سریال سخیف و بی مقداری است که ارزش نگاه کردن ندارد . آقای ده نمکی کمترین احترامی به تاریخ ایران نمی گذارد . و به نظر می رسد شناختی هم ندارد . مجسمه سربازی که آقای ده نمکی به تمسخر می گیرد نمادی از همان سربازان گمنام تاریخ ایران زمین است .که جان خود را نثار کرده اند . شهیدان ، گمنام یا با نام متعلق به همه ی مردم ایران و مورد احترام و وثوق همه هستند. مشکل در سهم خواهی عده ای خاص و بدعت گذاری است . و اینکه فکر می کنند به جز این جریانها و بچه های تشکل کسی فلسفه اقدامات این عزیزان را درک نمی کند .
  • رصا IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    82 10
    جامعه داره دوقطبی میکنه . شوخی و ظنز های مسخره و کار افتاده و ... بیت المال اینجور حیف و میل میشه
    • بنده خدا US ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      7 4
      افرین .دقیقا تمام تلاشش همینه
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    54 9
    بله از بالا و با دیده تحقیر به مخاطب نگاه می کند
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    62 13
    ده نمکی فقط یه اسمه که میتونه به هر اسم دیگه ای تغییر کنه چون ازخودش چیزی نداره اون ادم یه جریانه که همه چیز رو برا خودش میخواد حتی امکانات اولیه زندگی مردم رو پس خیلی ایرادی بهش وارد نیست سرمنشا موضوع جای دیگه است جریان اصولگراهای تندرو که در همه شئونات زندگی مردم دست انداخته حتی تلویزیون و سینما
  • بی نام KR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    45 10
    آقای نویسنده مطمئنن هستم خود ایشان هم نمیدانند، بلکه فقط تعصب دارند. پس انتظار نداشته باشید فکر و منطقی پشت داستان فیلم ایشان باشد تا بتواند بیینده را توجیه کند. صدا و سیما هم به اندازه کافی دچار افت کیفیت و سطحی زدگی شده که امثال این سریال رو هر شب و در پربیننده ترین ساعت از پربیینده ترین شبکه پخش کنه.
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    من به عنوان یه دانشجوی فوق لیسانس واقعا وقتی یک قسمت این مثلا سریال رو دیدم اعصابم خورد شد البته جا داره یه سلامی عرض کنم خدمت بازیگران محترم این سریال که به خاطر پول هر فیلمی رو بازی میکنند
  • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    70 7
    می گن مفت باشه کوفت باشه مگر ماجرای یک روز سینمای رایگان را ندیدید؟
  • بیچاره RO ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    39 13
    متاسفانه هر سایت خبری که میری از نداشتن خبر رو به تحلیلای مسخره و عجیب آوردن تا فقط صفحاتشون رو به روز کنن.لطفا به جای این تحلیل های بیهوده لطف کنین از آقای نوبخت بپرسین من یک سال و 4 ماهه تو صف وام ازدواجم قولی که عید فطر دادین کی به حقیقت می پیونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    17 5
    به قدری ما در این حوزه خوب عمل نکرده ایم که همین سریال هم گرفته است؛ در حالی که سئوال من این است واقعا این سریال چه پیامی دارد؟ غیراز اینکه گاهی اوقات به خاطر کمبود محتوا و پر کردن وقت مردم، با دست خودمان، خودمان را مسخره می کنیم؟ن نمی دانم کسانی که این سریال ها را می سازند، با خودشان چه فکری می کنند و به دنبال چه هدفی هستند؟ واقعا متعجبم؛ یعنی هدف از تولید سریال معراجی ها آشنا کردن مردم با چیست؟ با لودگی ؟ بی دینی دانشگاه؟ عدم همراهی مسئولان آموزشی کشور با فرهنگ شهدا؟ و یا بی بندو باری دختر و پسرها در دانشگاه ها؟ چه چیزی را قصد دارد به مردم انتقال دهد؟به نظر من سریال معراجی ها از نظر محتوا سریال معیوبی است اما چه کنیم؟ کسی نیست که یک چیزی بگوید و اعتراض و انتقادی کند.
  • هژیر A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    81 25
    عشق یعنی یه پلاک....عشق یعنی یه شــــهید ... بهترین قسمت معراجیها از نظر من
  • بی نام A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    35 10
    چشم ها را باید شست جوور دیگر باید دید. . . .
    • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      24 8
      چشم ها را باید شست ولی ظاهرا فقط باید اونجوری که بعضیا میگن دید
  • میلاد A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    یه فاجعه فرهنگیه,متاسفم که همچین فیلمهایی رو به خورد ملت میدن سرشار از لمپنیسم و صحنه های باورناپذیر
    • بی نام A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      17 38
      هرچی باشه خیلی بهتر از فیلمهاییه که پر از خوش رقصی واسه جایزه گرفتن از جشنواره های خارجی اند
  • عقب افتاده A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    این آقا با احمدی نژاد اومد ولی با احمدی نژاد نرفت.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      14 34
      اتفاقا این آقا با هاشمی رفسنجانی آمد.دهه هفتاد
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    نه فیلمنامه...نه کارگردانی...نه بازی ...هیچی نداره سریال! فقط پول ریختن...ممنون آقای قالیباف که بیت المال رو ریختی به پای ده نمکی...
  • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    10 26
    من فیلم های ده نمکی رو به خاطر جنبه ی طنز و حال و هوای خنده دارش نگاه کردم نه این که بخواد پیامی بهم منتقل کنه، مخصوصا اخراجی های یک و سه برام قشنگ بودن ولی فیلم های دیگه ی ده نمکی چنگی به دلم نزده
  • lmehdi IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    12 38
    بابا بیخیال چرا اینقدر انتقاد ؟؟؟ من همین که می بینم خانواده ام وقتی این سریالو می بینن و برای یک ساعتم که شده میخندن خوشحالم کاش این عینک های انتقاد بیخودی رو بر میداشتید
  • امير 1 US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    16 42
    هركجا كه به نفع شما باشند مي گوييد مردم خوب مي فهمند اما همين مردم فيلم معراجي ها را نگاه مي كنند ميگوييد چيزي نمي دانند . دم ده نمكي گرم آبروي دشمنان و فتنه گران وافراد به ظاهر روشنفكر را خوب برد
  • مهدی A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    57 8
    چون یه فیلم طنزه. ویژگی بد سریال هم آب بندی فوق العاده زیادشه
  • مرتضی جعفری پور A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    این فیلم به درد بچه های 10 ساله هم نمیخوره همه از همه چیز باخبرند
  • بهرام CA ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    85 9
    وقتی بعد حاج کاظم آژانس شیشه ای مجید سوزوکی با اختلاف کمی میشه شخصیت دوم محبوب دفاع مقدس از دید مردم پیدا کنین پرتغال فروش را
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    13 26
    شکی نیست که ده نمکی هنرمند برجسته ای نیست و انتظار خلق اثر هنری ماندگار ازش نمیره ولی برای ایجاد سرگرمی موفقه. البته این رو هم فراموش نکنیم در قلب بعضی ها مرض وجود داره و حرف حق به دلشون راه نداره
    • بی نام US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      12 7
      دوست من سرگرمی به چه قیمت؟این که ما به تحریف تاریخ و به لودگی محض بخندیم باید به حال خودمون تاسف بخوریم
  • ارتش A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    16 34
    به قول احسان علی خانی همین که مارو میبینید و مارو دنبال میکنید کافیه ماشاالله اینطور که معلوم است همه این سریال و فیلمای دیگر ده نمکی رو میبینن .. که خیلی هارو هم سوزونده
  • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    35 20
    این همه سریال و فیلم تو این کشور ساخته میشه . همشون خوبن فقط مال ده نمکی بده ؟ دوست ندارید برای اون ها یادداشتی بنویسید ؟ چرا دارید از مردم انتقام می گیرید ؟ مردم خودشون خوب می دونن چی خوبه و چی بده .
  • peyman A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    29 7
    واقعا بعضی سکانساش خیلی تخیلی و خنده دار بود. فیلم افتضاح بود
  • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    14 48
    بازم ده نمکی گل کاشت همین که باعث شد عده ای عصبی بشن از واقعیت یعنی هدف
    • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      13 5
      هدف فقط عصبی کردن هموطنه؟ فقط شما حق دارید؟ بقیه شهید ندادن؟ بقیه سختی نکشیدن؟ متاسفم براتون
    • بی نام FI ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      13 4
      خیلی کند ذهنی.... تا زمانی که افرادی مثل شما ها مملکت رو دست گرفتید که تنها فکرتان واسه عصبانی کردن بقیه است، به هیچ جا نمیرسم. آدما ی عقده ای اینجوری فکر میکنم. همیشه..
  • احمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    52 12
    حیف اون بنده خداهایی که تو این سریال ابکی جونشونو از دست دادند
  • 5173 IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    30 12
    خواهشا این سریال و تموم کنید توهین ه به مخاطب
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    18 37
    اقاى ده نمكى جا داره به شما وكليه عواملتون خسته نباشيد عرض كنم
  • بی نام IT ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    33 1
    به ده نمکی کاری ندارم اما اصولا خیلی ها هستند در کشور که فکر میکنند هرچی آنها فکر میکنند یا میگویند درست است و مردم هم چشم بسته باید قبول کنند
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    33 7
    میگم چرا اکثریت شخصیت های این سریال اینقدر شدید احمق هستند؟ بابا اگه درصد احمق های جامعه این قدر بالا بود که تا حالا کن فیکون شده بودیم
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    29 6
    گاهی اوقات به خاطر کمبود محتوا و پر کردن وقت مردم، با دست خودمان، خودمان را مسخره می کنیم؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    12 5
    آقای ده نمکی با این فیلماش میخواد به جنگ با ماهواره بره...دن کیشوت خودمونه.
  • حسین EU ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    11 1
    با سلام ده نمکی موضوع را خوب انتخاب می کنه ولی در پرداخت ضعیف هست مثلا خسرو و دیگران اصلا پیر نمی شوند یا نتیجه کنکور را شهریور اعلام می کنند ولی مردم و بچه ها لباس گرم پوشیدند این جاست که فرق سینما ما و دیگران معلوم میشه یا استفاده زیاد از ویدئو افکت یا .....
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    16 8
    آقای ده نمکی مردم ایران را .............. تلقی می کنه و واقعا نیز بعضیها هستند که به تماشای فیلمهای مضخرف ایشان می شینند
  • سرباز وطن A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    10 15
    درود بر ده نمکی درود بر بچه بسیجیها ارزشی ها خود فروخته ها فیلما نبینن بسیجیا ۳۰۰۰۰ مثبت بدین روشونا کم کنین
  • محمود IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    8 2
    در تیتراژ پایانی از مدیر عامل شرکت آسان پرداخت پرشین کلاه بردار میلیاردی و فراری لیزینگ خودرو اسم برده شده است اولاً دستگیر نشده چون با مال باخته ها هیچ اطلاعی جهت پیگیری شکایت شان نشده دوم همچنان متن زبر در تیراژ وجود دارد: "مدبر عامل شرکت آسان پرداخت پرشین" تبریک میگم شب گذشته اون قسمت تیتراژ سانسور شد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    3 8
    این سریال خودش دانشگاه است که هر بازیگری گاهی در ان شرکت بازی دارد.بدون کنکور
  • مجتبی A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    11 11
    خیلی از همفکرای من آقای ده نمکی بنده خدا رو به خاطر فیلمهاش میکوبند. اما توجه داشته باشید همینکه ایشون تصمیم گرفته عقایدش رو از طریق هنر هفتم به مردم عرضه کنه جای قدردانی داره. ایشون میتونست همچنان به مسیر قبلی خودش در دهه 70 ادامه بده کسی هم جرات نکنه بهش معترض یشه. بنظرمن پولی هم که درمیاره نوش جونش از شیر مادر حلال تر
  • حیدر IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    26 7
    باید از مسوولان صدا سیما انتقاد کرد که چرا چنین فیلمهایی را پخش میکنند به شعور کل جامعه توهین میشه و بودجه صرف سریالهای بی ارزش و ضد ارزش میشه
  • هاشم IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    9 26
    معراجی ها عالیه
  • هاله A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    20 6
    من نمیدونم راجع ب چی بحث میکنیدواقعا شما میرید سریال ده نمکی میبینید؟؟ک بعد نقدش کنین؟
  • شایان IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    15 3
    واقعا چه ملت بدبختی هستیم وروز به روز هم داریم پسرفت می کنیم . تنها دلخوشی و افتخار این مردم شهدا هستندمن خانواده شهید نیستم که داریم می بینیم شدن دست آویز عده ایی که با پول ملت جه فیلمهایی می سازن . شمارو به جان ابوالفضل آخه این فیلمه
  • د.قنبری A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    9 5
    از ادمی که روزی در خیابانها جلوی مردم را می گرفته و الی اخ .... وحالا شده متولی فرهنگ بیشتر از این انتظاری نیست . به عنوان یک بچه حزب اللهی شرمم می اید که اینها متولی انقلاب شده اند .
  • سکوت A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    8 4
    اتفاقا اینکه خیلی ها آلت دست خیلی های دیگه شدن درسته.... ی کم تحقیق کنید
  • ناشناس RO ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    8 14
    جناب بی نام مگه خواهر زاده شما را به زور برای دیدن فیلم بردند خب پدر ومادرش میخواستند اجازه ندهند .
  • شهاب A1 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    16 7
    از نویسنده این مطلب واقعا ممنونم.چون منم معتقدم این سریال به نوعی توهین به شعور مردم و در واقع توهین به دانشجویانی است که به هر دلیلی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور معترض هستند.تو این سریال دانشجویان معترض را آدم های احمق،ترسو و بزدلی می بینیم که مدام فکر می کنند کسی می خواهد آنها را دستگیر کند و در مقابل دانشجویان تشکلی که انگار همه چیزدانند و بیشتر از بقیه می فهمند. خنده دار تر فضای غیر واقعی و مصنوعی دانشگاه سریال ده نمکی است.واقعا فقط سه استاد در یک دانشگاه وجود دارد؟حداقل برای واقعی تر شدن این فضا از چند بازیگر دیگر در نقش استاد هم استفاده نشده و این به ضعف های موجود اضافه شده است.در یک کلام این سریال کار بسیار سطح پایین و ضعیف در قالب فیلم و سریال های دفاع مقدس است.
  • مهسا US ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    27 9
    با پولی که صرف ساخت همچین فیلم های پایینی میشه چه کارا که نمی شد کرد ...چه زندگی هایی که دوباره زندگی نمی شد ... کی میدونه میشد چند تا آدمو خوشحال کرد ؟؟؟ افسوس خبر اینو لطفا چاپ کن
    • میلاد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      4 3
      چرا به فیلم های فرهادی که میره تو اسکار اون کارا رو میکنه که برای ملت ایران شرماوره به به و چه چه میکنید . پولایی که اونا برای سیاه نمایی تو ایران میگیرن که چند برابر این فیلم هاس.
  • کارکوش A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    14 7
    وقتی عناصر فیزیکی به عناصر فکری می خواهند تبدیل شوند دقیقا می شوند یک دیکتاتور اقای ده نمکی وقتی چماقش را پشت سر پنهان کرد تا قلم بر دارد نمی دانست قلم را نمی شود مثل جماق مطلقن استفاده کرد وجالب این جاست که ایشان چون ابضار اندیشه ای در زمینه فرهنگی ندارند وباضرب وزور وارد فرهنگ شدهاند باهمان اموخته های که باپا به مبارزه گذاشته بود ودر ان وادیعه خود نیز ابزاری بیش نبود حا لا چاقو امده است وسته خودش را می برد وایشان تنها کسی هستندکه بچه های جبه را مشتی امی وخول چل به این نسل معرفی می کنند وبرای معرفی فرهنگ استقامت در نظام فکری عدهای را به عنوان الگوهای جبه انتخاب ومثل نمایشهای رو حوضی رزمنگان را با اروقهای روشنکرانه ای از نوع جاهلیت می خوانداند جالب این است که ده نمکی با ععده ای معلوم الحال س
  • سینا A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    11 4
    شهاب جان گل گفتی...
  • مهران IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    7 6
    آقای ده نمکی با ساختن این فیلم چه چیزی رو میخواد ثابت کنه؟به نظرم فقط ارزش جبهه و شهیدان رو پایین اورده.قصه ای شبیه افسانه
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    6 3
    جامعه غم زده ما تشنه کمی لبخند است بهمین دلیل هم است که فیلهای طنز فروش بالایی دارند. فیلم ده نمکی باشد یا دیگری، برای مردم اهمیتی ندارد.
  • مجتبی مظهری A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    12 13
    ممنون از فیلم تان به حاجی سلام برسون . متشکرم از جناب اقای ده نمکی عزیز
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    15 8
    واقعا چرت و بی محتواست فیلم تخیلی به واقعیت نز دیک نیست حیف وقت مردم که تلف میشه با دیدن اینجور قیلم ها واقعا که متاسفم
  • پریا A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    9 9
    من برای همه ی اون هایی که نظر منفی راجع به این فیلم داشتند متاسفم من دانشجوی 20 ساله ایم که نه زیاد مذهبی ام نه زیاد از اون ورش بیافتم این طور فیلم ها واقعا وجود داره نگید به شعور دانشجویی توهین شده بلکه من خودم به عینه یکی از استادام مثل استاد گنجی می مونه درسی که اصلا ربطی به سیاست نداره به سیاست ربطش میده و منتظره تا چند تا حامی پیدا کنه اعتقادم اینه همین که اون دانشجو ها به طرز خاصی به راهیان نور تبدیل شدن کار خود شهدا ست حتی یک شبه متحول شدنشون هم همین طور.اگه باور نمیکنید یه اردوی راهیان نور برید و چند تا قصه ی خود اونهایی که شهدا رو باور نداشتند رو بشنویدتا بفهمید قصه از چه قراره همتون ژست روشنفکری به خودتون گرفتید در حالی که مثل کبک سرتون رو زیر برف کردید واسلام
    • علی A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
      2 9
      من کاملا با نظرت موافقم یادمه زمانی که دانشجو بودیم سر درس انقلاب اسلامی یک پسره ای سرکلاسمون بود که با تمام مواضع جمهوری اسلامی مخالفت میکیرد و دائم در حال مشاجره با استاد بود. بعدها که پیگیری کردیم دیدیم اصلا دانشجوی دانشگاه ما نبوده حتی مهمان هم نبوده و معلوم نبود از کجا و با چه مجوزی میومده سر کلاس ما
  • احمد A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    9 3
    حیف پول بیت المال که خرج این فیلم ها میشه اگه فیلمنامه نویس یا کارگردان بودم یه فیلم میساختم بنام افراطی ها نمیدونم کی ایشون میخاداین داستان راتمومش کنه تاکی میخاین بااحساسات مردم بازی کنید اگه بخای ازفیلم نقطه ضععف بگیری که الاماشاءالله جناب کارگردان ازاین دانشجوهایی که روی مین رفتن بجای صورتهایی که انگارپنجه کشدن لااقل2تاشون راهم دست یا پاشون رازخمی میکردی.... شهداوخانواده هاشون روی سرماجادارن لطفا بااین فیلم های بی محتوا حرمتشون رانگه دارین.. 40درصدفیلم تکرارویادآوری فیلم قبل بودنمیدونم چقدربودجه به این کاراختصاص دادین من که به سهم خودم راضی نیستم
  • محمد زنگویی A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    3 0
    ا سلام اینجانب محمد زنگویی دانشجوی کارشناسی رشته اب خیز داری کشاورزی می خواستم بدانم بسته سفارشی من برزای سریمال معراجی ها به چه دلیل برگشته خورده است دلیل برگشتی ان به خاطر چه چیزی بوده است با تشکر زنگویی
  • هاله A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    19 3
    خانم پریا کسی ژست روشنفکری به خودش نگرفته و سرشو مثل کبک زیر برف نکرده...نظرات مخالف گویای ضعف این سریال در محتوا و ساختارشه... به عنوان مثال خسرو و همسرش که بهاره افشاری نقشش رو ایفا میکرد،زندگی این دو در دو زمان مختلف نشان داده شد یکی زمان حال و دیگری زمان اواخر جنگ.ولی نکته عجیب اینجاست که چطور بعد از بیست و پنج،شش سال هیچ تغییری در چهره به خصوص زن خسرو یعنی دخترعمو محمد ایجاد نشد.چطور ممکن بعد از این همه سال این دو نفر همچنان جوان بمانند و تازه بجه کوچکی هم داشته باشند یا به قول آقا شهاب فضای عجیب و دور از واقعیت دانشگاه.ما شهدا را باور داریم و به آنها تا آید احترام می گذاریم ولی این کار درباره دفاع مقدس بسیار ضعیف بود و با بودجه ای کاش داشت می توانست از هر جهت بهتر از این شود.
  • سام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    10 8
    فیلمی که خون چهارتا انسان بیگناه بخاطر بی تدبیری و منفعت طلبی ریخته بشه بهتر از نمیشه تبریک تبریک
  • محمد A1 ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    1 3
    به نظر من معراجی ها یه سریال بسیار خوب و قشنگه و خیلی از مسائل امروز جامعه مارو به تصویر کشیده یه عده واقعا نمی دونم چه فکری کردن که این سریال رو بد دونستن بهتره طرز فکرشون رو عوض کنن