گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این گفت وگو قرار است حجت  الاسلام روحانی درباره مسائل مهم داخلی و خارجی دیدگاه های دولت را طرح کند. حیدری و سپانلو مجریان این گفت وگوی تلویزیونی هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی  در این گفت وگو با بیان اینکه تصمیم های دولت با مشورت کارشناسان بوده است، در خصوص تورم و رکود، گفت: آثار خروج از رکود را از زمستان سال گذشته دیدم.اولین بخشی که از رکود پارسال خارج شد بخش نفت ما بود. شاید شروعش هم از بخش نفت بود. در سال 91 رشد ما منهای 6 ممیز 8 دهم بود و درسال 92 رشد ما منهای 2.9 بود. لذا در مجموع ما هشت یا نه فصل پشت سر هم رکود داشتیم.

رئیس جمهور گفت: کشور ما هیچ زمانی اینچنین رکودی توام با تورم بالای 40 درصد تجربه نکرده بود. لذا وقتی رکود عمیق می شود خروج هم مشکل است. زمستان پارسال اولین بخش اقتصاد ما از رکود خارج شد و تولید ما در بخش نفنت 13.7 رشد نشان داد.

همچنین در زمستان پارسال رشد واردات ما افزایش یافت و مجموعت 22.2 در زمستان پارسال رشد داشتیم. 16.4 در بخش مواد اولیه و 32 درصد در بخش سرمایه ای و کارخانجات و ماشین آلات رشد واردات داشتیم که خود این رشد اعلام میکرد که معنایش این است که در فصل بعد باید به تدریج خروج از رکود را تجربه کنیم.

وی گفت: در سه ماه اول 93 تحرک خوبی در بخش های مختلف اقتصاد دیدیم. در گردشگری هم مثلا رشد فوق العاده ای مشاهده کردیم که البته آن هم از زمستان پارسال شروع شد. گردشگری ما 2 برابر فصل اول سال قبل است. در بخش معدن و صنعت رشد 10 درصد داشتیم. در تولید خودرو 3 ماهه اول امسال نسبت به پارسال 80 درصد رشد را تجربه کرده. در پتروشیمی و فولاد خام رشد داشتیم. البته بخش نفت هم امسال هم نسبت به سه ماهه اول پارسال باز هم رشد داشتیم. بخش نفت ما 6.1 درصد نسبت به سه ماه اول پارسال رشد یافته. در خدمات و کشاورزی هم این رشد را می بینیم. در کشاورزی 3.3 رشد داشتیم.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بانک مرکزی با محاسباتی که داشت اعلام کرد، گفت: البته روشن باشد که این رشد بر مبنای 3 ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه اول پارسال است ولی مطمئنم تا پایان سال رشدمان مثبت خواهد بود البته باید عدد و رقم را جلوتر برویم تا اعلام کنیم.

 اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

/212 29

کد خبر 380352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امینی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    37 10
    خدا بهش توفیق بده
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    13 20
    آره. دقیقا از همان زمستان اثر مثبتش رو تو بورس دیدیم.........................
    • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      8 3
      بورس همین الان هم که مجلس اصولگرا خوراک پتروشیمی را گران کرده شاخص اش از دوران سیاه احمدی نژآد بالاتره
  • محسن A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    28 2
    حمایت از دولت بهترین راه گذر از شرایطه همه باید کمک کنیم چپ ، راست ، مذهبی ، سیاسی ، غیر سیاسی ، بازاری همه بیان و از کم فروشی ، دروغ ، اتهام زنی و ... هزار تا مسئله دیگه که بین مردم فاصله میندازه دست برداریم همه یکی بشیم برای زندگی بهتر تلاش کنیم
  • میثم A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    1 0
    آره منتظر باشین درست میشه