نظر ابتکار درباره اکوتوریسم، گردشگری پایدار و حفاظت از محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری نقش مهم و ارزنده توسعه گردشگری در افزایش تعامل ملل، ایجاد روابط سازنده میان کشورهای مختلف، گسترش صلح جهانی و جلوگیری از خشونت، علاقه مندان را به بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و تمدنی ایران، همچنین آشنایی با فرهنگ مردم ایران دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری محیط زیست؛ معصومه ابتکار در سخنرانی دو زبانه خود در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار با تقدیر از همکاری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، از نمایندگان کشورهای شرکت کننده خواست برنامه های مناسبی را برای توسعه پایدار و ارتقاء سطح گردشگری تدوین کنند.

ابتکار گفت: برگزاری این سمپوزیوم در حوزه بین المللی با توجه به تبیین اهداف هزاره سوم در سطح بین المللی، همچنین آغاز تدوین گزارش برنامه ششم توسعه کشور در سطح ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت همگرایی برنامه های بین بخشی گردشگری، اقتصاد و محیط زیست برای توسعه گردشگری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی، اظهار داشت: نشست و همفکری بین کشورهای منطقه می تواند نقشی مفید و سازنده در این زمینه داشته باشد و همکاری هایی در این سطح به کشورها کمک می کند تا کشورها، برنامه های ملی خود را بر مبنای اصول توسعه پایدار تدوین کنند.

 

نقش مهم توسعه گردشگری در افزایش تعامل ملل

معاون رئیس جمهور با اشاره به غنای تنوع زیستی و فرهنگی ایران و جاذبه های فراوان کشور در زمینه اکوتوریسم برای گردشگران بین المللی، گفت: باید با برنامه ریزی برای توسعه گردشگری پایدار از نقش مثبت صنعت گردشگری برای افزایش تعامل فرهنگی و توسعه اقتصادی کشور بهره برد.

وی با یادآوری نقش مهم و ارزنده توسعه گردشگری در افزایش تعامل ملل، ایجاد روابط سازنده میان کشورهای مختلف، گسترش صلح جهانی و جلوگیری از خشونت، علاقه مندان را به بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و تمدنی ایران، همچنین آشنایی با فرهنگ مردم ایران دعوت کرد.

 

اکوتوریسم و گردشگری پایدار تفکیک نشدنی است

ابتکار اضافه کرد: اکوتوریسم و گردشگری پایدار دو مقوله متفاوت نیستند و باید در کنار هم رشد پیدا کند.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: برگزاری این سمپوزیم بتواند به همکاری میان کشورهای مختلف و توسعه گردشگری پایدار در جهان بیانجامد.

گفتنی است، سمپوزیوم سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایدار از صبح سه شنبه 22 مهرماه در محل سازمان مجامع بین المللی وزارت امور خارجه شروع به کار کرده و تا چهارشنبه 24 مهر ادامه دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =