دو کتاب از محمدرضا سرشار با عنوان های « اصیل آباد» و «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» تجدید چاپ شدند.

به گزارش خبرآنلاین،‌ کتاب «اصیل آباد» به چاپ نوزدهم رسید و «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» نیز برای پنجمین بار منتشر شد.


«اصیل آباد» از مجموعه کتابهای گروه سنی نوجوانان، داستان زندگى مردمی است که دوراز جاذبه هاى زندگى شهرى در یک جامعه روستایی با تکیه بر تولیدات خودشان و براساس فطرت ، سادگى و پاکى گذران زندگی می‌کنند . نام کتاب نیز اشاره اى سمبلیک به بافت جامعه روستا دارد که پس از مدتی با ورود یک پیله ور به این روستا از طریق تماس با مردم و به صحنه کشاندن زرق و برقهاى زندگى شهرى از طریق شهر فرنگ روحیه تجدد گرائى و مصرف پرستى را در آنها رشد میدهد وکار به جایى میکشد که زمینهاى کشاورزى آنها به مرور تبدیل به کشت توتون میشود. پس از مدتى گروهى موافق و مخالف پیدا مى کند که بعدا منجر به جنگ مسلحانه مى شود و ادامه داستان که آن را در کتاب خواهید خواند.

کتاب «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» در اصل اقتباسی از یک داستان تخیلی و افسانه ای خارجی است. محمدرضا سرشار درباره این کتاب گفته است: این داستان جنبه نمادین دارد و من ضمن الهام از خطوط کلی داستان، داستان را به طور کامل تغییر دادم و تبدیل به یک داستان جدید شد.

بنابر گزارش این ناشر، «رفاقت به سبک تانک» کتابی از داوود امیریان نیز برای سی و دومین بار تجدید چاپ شد. امیریان در این اثر 47 داستان طنز پیرامون حوادث جنگ را برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده است.

کتاب با داستان «می روم حلیم بخرم» شروع شده٬ که در آن نوجوانی شوق رفتن به جبهه را در سر دارد. در این کتاب داستان ها در ادامه هم روایت می شوند و به نوعی هر کدام از داستان‌ها روند تکمیلی یکدیگر می باشند.

داوود امیریان در مقدمه کتاب آورده است:

«نوجوانى بودم پر شر و شور. هوایى شده بودم که به جبهه بروم. به جنگ دشمنى که مى خواست ایران عزیزمان را لقمه چپ کند. آموزش دیده و کفش و کلاه کرده بودم تا راهى شوم. اما ته دلم قرص نبود. چرا؟ چون تصویرى گنگ و دلهره آور از جبهه و جنگ داشتم. اضطرابم از این بود که آیا مى توانم با فضاى خشک و نظامى و پر خون و آتش آنجا جور دربیایم یا نه. اما وقتى به جبهه رسیدم و زندگى را دیدم، مرثیه و شادى را دیدم، به اشتباه خود پى بردم. نشاط و روح زندگى اى که آنجا دیدم...»

برخی داستان های این مجموعه بدین قرار است: آقاى نورانى سوخته،اتوبمب بیل!،احترام به پدر، اسى بشکه، اطوشویى کجاست!؟، الاغ هاى جنگ جو!، امداد غیبى،ایرانى مزدور!، بابات کو؟، بره گمشده عباس،بلبل، به شرط سوت بلبلى، پاخروسى، پپچ و مهره اى ها، پسر فداکار، پُل قاطر مرده!، تُرب مى خواهى؟ و....

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =