مهر نوشت:

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه طی بارش‌های اخیر سطح آب دریاچه ارومیه ۱۱ سانتیمتر بالا آمده است گفت: ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه شد.

سیدمرتضی موسوی با اشاره به بارش مناسب باران در حوضه دریاچه ارومیه در نخستین ماه سال آبی جاری (مهرماه 93) اظهارداشت: در این مدت، افزون‌ بر 117 میلیمتر بارش در این حوضه ثبت شده که همین امر موجب شده تراز آبی دریاچه ارومیه از 1270.15 متر در 31 شهریورماه امسال به‌ عنوان روز پایانی سال آبی گذشته به 1270.44 متر در پایان مهرماه 93 برسد.

مدیرکل دفتر مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب حوضه دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون تراز آب دریاچه ارومیه 29 سانتیمتر افزایش یافت اظهارداشت: تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه 1274.1 متر است که در زمان حاضر سه متر و 66 سانتیمتر نسبت به این تراز فاصله وجود دارد.

وی افزود: در زمان مشابه سال گذشته میزان بارش در این حوضه 3.2 میلیمتر و در بلندمدت 20 میلیمتر ثبت شده است. موسوی گفت: برای نخستین بار طی چند سال گذشته، تراز آبی دریاچه 11 سانتیمتر در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته که این میزان در زمان مشابه سال گذشته 1270.33 متر بوده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو از بارش 66 میلیمتر باران در عرض 24 ساعت در این حوضه خبر داد و بیان داشت: از ابتدای سال آبی جاری بر اثر حجم بالای بارش‌ها میزان ورودی آب‌ های جاری از استان‌ های آذربایجان شرقی و غربی و تمامی مسیل‌ ها و زهکشی‌ ها به دریاچه افزون‌ بر 600 میلیون مترمکعب بوده که تاثیر بسیار خوبی در سطح آب دریاچه داشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب حوضه دریاچه ارومیه ادامه داد: امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه‌ های ستاد احیای دریاچه ارومیه از طریق صرفه‌ جویی با بهبود روش‌ های آبیاری و طرح‌ های انتقال آب و همچنین ادامه روند بارش‌ ها، این دریاچه تا سال 1402 به این تراز برسد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    106 3
    خدا رو شکر
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    14 1
    بی چاره شدیم . آقا اینقدر نگین آب دریاچه زیاد شده . در چاه های اضافی رو ببندین .