محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما طی نامه‌ای از دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت قرار گرفتن مجدد روز سینما در متن تقویم رسمی کشور، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در چند سال اخیر حذف عنوان روز ملی سینمای از 21 شهریورماه در تقوم‌ها و انتقال آن به بخش ضمیمه‌ها نگرانی‌ها را در میان اهالی سینما به وجود آورده بود که با پیگری‌های سینماگران و اقدام وزیر ارشاد این عنوان به تقویم بازگشت. در متنی که مدیرعامل خانه سینما به وزیر ارشاد نوشته، آمده است:

از سال 1379 عادتمان بود که همه ساله روز ملی سینما را جشن بگیریم و هنرـ صنعتی که پرچمدار فرهنگ میهن اسلامی مان است را به همراه مردم این دیار گرامی بداریم.

لیکن نابخردی تصدی گری هنری از سال 1391 ما را از پرداختن به این مهم محروم ساخت و اهمیت سینما را از متن تقویم رسمی کشور به ضمیمه کشاند تا گامی در جهت حذف آن باشد، اگر چه سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر کشور همواره در جان و دل شان این روز را گرامی می‌داشتند.

تدبیر جنابعالی در اعلام بازگشت مجدد این روز به تقویم رسمی کشورمان و عملی شدن آن به فاصله کمتر از دو ماه در تاریخ چهارم آبان ماه 1393 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اینکه از سال آینده، تقویم رسمی کشور در تاریخ 21 شهریورماه، روز سینما را در بر خواهد داشت موجب خرسندی و امیدواری سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر سرزمین مان شد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه اصناف سینمای ایران تدبیر و درایت حضرتعالی را برای این تصمیم هوشمندانه قدر دانسته و از سوی اعضای شریف خانه سینما از شما ، رئیس محترم سازمان سینمایی و دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی سپاسگزارم.

5858 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر TR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    11 3
    درود بر وزیر ارشاد که جلوی تندروها ایستاده است