دنیای اقتصاد نوشت:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از توقف بلندمرتبه سازی در منطقه 22 با دستور شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد و گفت: مطابق بند 29-16 دفترچه طرح تفصیلی در منطقه 22 استثنائا ضوابط خاصی برای ساخت‌وسازهای این منطقه تعریف شده است که بر مبنای آن  بلندمرتبه‌سازی تا 21 طبقه (به ساخت‌وسازهای بیش از 12 طبقه بلندمرتبه اطلاق می‌شود) مجاز شناخته شده است.
علیرضا نادری، معاون شهردار تهران اظهار کرد: اما در راستای سقف جمعیت‌پذیری تعیین شده در طرح جامع شهر تهران برای این منطقه در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تصمیم گرفته شد که بند 29-16 طرح تفصیلی ابطال شود و بلندمرتبه‌سازی در منطقه 22 ممنوع اعلام شود و در این منطقه نیز طبق ضوابط دفترچه طرح تفصیلی عمل شود.
او ادامه داد: از این رو در این منطقه در حال بازنگری در ضوابط ساخت‌وساز هستیم و سقف جمعیتی منطقه را ظرف سه ماه آینده به شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌کنیم.
نادری تصریح کرد: در منطقه 22 در اطراف دریاچه چیتگر تراکم سنگین جمعیتی داریم اما این‌طور نیست که خدمات به تمامی جمعیت ساکن در منطقه نرسد؛ با این همه خدمات در این منطقه در یک نقطه خاص متمرکز است.
او افزود: برخلاف آنچه درباره بارگذاری جمعیتی در منطقه 22 گفته می‌شود جمعیت در هکتار در این منطقه زیر 100 نفر است که مطابق با استاندارد جهانی است.

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    52 1
    تا تونستن ساختن و اون معضلی که باید بوجود می یومد اومده یعنی تو ایران تا یه چیزی خراب نشه کسی متوجه نمی شه این یعنی کار کارشناسی و تحقیق کلا تعطیله
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
      7 5
      افرين حرف حق رو زدي يه زماني عاشق منطقه ٢٢ بودم و الان با ديدن اين همه برج و ..... حالم از اين منطقه به هم ميخوره
  • ناشناس IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 6
    جالبه که به بافت قدیمی منطقه اجازه سه طبقه بیشتر را نمی دهند ولی باقی منطقه شده جنگل برج. تازه خیلی هنر کردند گفته اند برج 12 طبقه به بالا ممنوع خب برج برجه دیگه چه 12 طبقه چه 20 طبقه.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    6 0
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب.. حالا كه همه اون منطقه شده ساختمون و پدر هواي تهران و اون قسمت در اومده،يادتون اومده كه مصوبه بدين؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    11 1
    خوب همه اقایان دیگه ساختماناشونو ساختن و فروختن و خوردن . دیگه بسه
  • بابک IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    5 1
    هی گفتیم با ساخت و ساز اطراف دریاچه چیتگر و منطقه 22 کانال تهویه تهران رو مسدود نکنید حالا که دیگه کار از کار گذشته یادشون افتاده
  • معمار IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 2
    تا اونجا که زمین خالی بود توسط ارگان ها و تعاونی مسکن ادارات بیخ همدیگه برج ساختن، تازه یادشون افتاده که 12 طبقه؟منطقه به اون خوبی رو 2 ساله نابود کردن رفت.حالا وقتی مردم بیان ساکن بشن منطقه 22 از لحاظ تعداد جمعیت در حالت انفجار قرار میگیره.در صورتی که امکانات رفاهی خوبی هم نداره و ساکنینش مجبورن به تهرانسر مراجعه کنن.برای این طرز فکر مسئولین منطقه شهرداری 22 واقعا متاسفم...
  • آذر A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 2
    متاسفانه پروژه تفريحي هزارويك شهر در منطقه ٢٢ با تغيير كاربري برنامه ساخت تعدادي برج ٢٢ طبقه را در سايت خود أعلام كرده. متاسفانه رد پاي تعدادي از مسؤلين در اين فساد اقتصادي ديده ميشود. قابل توجه آقاي نادري معاون شهردار تهران
  • شب A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    6 0
    کار کارشناسی تعطیل نیست تا بوی گندش در نیاد نمی فهمند